کد خبر : 235399
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - 10:44
دسته‌بندی : سیاسی، اخبار ویژه
چاپ

مایک پنس: رئیس‌جمهور ایران باید محاکمه شود

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا با درخواست برای محاکمه رئیس جمهور اسلامی ایران، گفت که باید یک رژیم سکولار و بدون دانش هسته‌ای در این کشور مستقر شود.

مایک پنس: رئیس‌جمهور ایران باید محاکمه شود

به گزارش سایت خبری مدارا، فارس نوشت: مایک پنس معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز شنبه مدعی شد که احیای توافق هسته‌ای ایران، مسیر دستیابی به سلاح اتمی را برای تهران هموار

می‌کند.

پنس طی سخنرانی در جمع اعضای گروهک سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در واشنگتن گفت که خواستار یک جمهوری سکولار و بدون دانش هسته‌ای در ایران است.

به نوشته وبگاه «فاکس‌نیوز»، وی با مفید دانستن سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران، ادعا کرد: روزی که ما از قدرت خارج شدیم، رژیم ایران بیش از هر زمان دیگری منزوی شده بود.

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا، هرگونه تلاش برای بازگشت به برجام و چشم‌پوشی از تحریم‌ها علیه ایران را «بی‌خردی و حماقت» توصیف کرده و مدعی شد که توافق جدید، مشکل بی‌ثباتی در خاورمیانه را حل نخواهد کرد.

طبق این گزارش، پنس در ادامه ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نماشده خود گفت: احیای توافق هسته‌ای به صلح و ثبات منجر نمی‌شود، بلکه منجر به تروریسم، مرگ و ویرانی بیشتر و بی‌ثباتی منطقه خواهد شد. احیای توافق، راه ایران را به سمت بمب هسته‌ای مسدود نمی‌کند، بلکه آن را مُطلا می‌کند.

وی همچنین افزود: رژیم ایران ضعیف‌تر از همیشه است، اعتراضات هم موتوری برای تغییر از درون است. او (سیدابراهیم رئیسی) باید توسط مردم ایران از سمت خود برکنار شود و به جرم جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی محاکمه شود.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است