کد خبر : 235360
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - 14:46
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۵۲۹ هکتار از اراضی ملی اصفهان رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از رفع تصرف ۵۲۹ هکتار از اراضی ملی این استان در سال‌جاری خبر داد.

۵۲۹ هکتار از اراضی ملی اصفهان رفع تصرف شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سرهنگ علیرضا طاهری افزود: رفع تصرف‌های مورد اشاره به دنبال اجرای ۲۸۹ فقره حکم قضایی و خلع ید محقق شد.

به نوشته ایرنا؛ وی اضافه کرد: همچنین امسال یک هزار و ۵۵۰ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ داشتیم که بخش قابل توجهی از آن مربوط به سوء استفاده از عرصه‌های طبیعی بود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان اظهارداشت: در ماه‌های اخیر ۵۷۴ فقره پرونده تخریب به مساحت ۲ هزار و ۹۷۳ هکتار تشکیل شد و از طرفی ۵۳ فقره پیشگیری از تصرف به مساحت ۵۵ هکتار داشتیم.

طاهری ادامه داد: تشکیل یک هزار و ۶۰۳ فقره دعوی در محاکم قضایی با موضوع برخورد با عوامل تخریب عرصه‌های منابع طبیعی ار دیگر اقدامات مرتبط با حفاظت و حراست از اراضی این استان در سال ۱۴۰۱ بوده است.

وی با اشاره به گشت‌های پیشگیرانه به منظور رصد اقدام‌های غیرقانونی در استان اصفهان، گفت: بر همین اساس ۳۸ فقره پرونده قطع درختان به تعداد یک هزار و ۱۹۶ اصله و ۱۱۶ تُن چوب تشکیل شد و روند قانونی آن در حال انجام است.

نگاهی به وضعیت عرصه های طبیعی اصفهان حاکی است که این خطه با ۲۸ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل (معادل چهار درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع (معادل ۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان ( معادل ۳۲ درصد) در بر گرفته است.

اخبار مرتبط:
تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تخلیه آب از شهر کاشان به دلیل خروش رودخانه و جاری شدن آب در شهر همچنان ادامه دارد.

باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: خور و بیابانک در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی را داشته و ۳۸ میلیمتر باران در این منطقه کویری باریده است.

واژگونی اتوبوس در موته ۱۱ مصدوم داشت
واژگونی اتوبوس در موته ۱۱ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان از مصدومیت ۱۱ نفر در حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری در محور موته خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است