کد خبر : 235289
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - 21:13
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

خط ٢ قطار شهری اصفهان سال ١۴٠٣ به بهره برداری می رسد

اصفهان - ایرنا - شهردار اصفهان گفت: مرحله اول خط ۲ قطار شهری کلان شهر اصفهان از محل دارک تا زینبیه در ناحیه شمال شرقی این خطه ، سال ١۴٠٣ به مرحله بهره برداری می‌رسد.

خط ٢ قطار شهری اصفهان سال ١۴٠٣ به بهره برداری می رسد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی قاسم زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برای اجرای خط ۲ قطار شهری اصفهان تاکنون بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است زیرا شهرداری برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با محوریت مترو و اتوبوس واحد برنامه جامعی دارد تا بهبود تردد در شهر را شاهد باشیم.

به نوشته ایرنا؛ شهردار اصفهان با اشاره به دیگر اقدامات ادامه داد: ۵٠٠ پروژه خرد عمرانی مانند احداث خیابان و پیاده روسازی در سالجاری اجرا شد و این روند برای سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

قاسم زاده تصریح کرد: بودجه سال آینده شهرداری افزون بر ٢٢ هزار میلیارد تومان و ۶۵ درصد نسبت به امسال افزایش یافته است که بخش قابل توجهی به پروژه های عمرانی اختصاص می یابد.

شهردار اصفهان همچنین در باره جاری شدن زاینده رود در هفته های آتی گفت: خبرهای خوبی درباره رودخانه زاینده رود در راه است، اول اینکه می‌توان آب انتقال یافته از دریای عمان به این دیار را از اواخر سال آینده مشاهده کرد، بنابراین جاری سازی زاینده رود محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای عید نوروز برنامه ویژه ای خواهیم داشت تا شهر آماده و زیبا میزبان گردشگران و شهروندان باشد.

وی همچنین با بیان اینکه مکانیزه‌سازی در نظافت شهر از امسال آغاز شد، گفت: این روند برای سال ۱۴۰۲ نیز گسترش خواهد یافت، از سوی دیگر تغییر زمان جمع‌آوری زباله‌ها، پروژه زباله‌سوز، مدیریت و بازیافت پسماندهای ساختمانی و بازیافت شیرابه از جمله برنامه‌های ما خواهد بود.
شهردار اصفهان تصریح کرد: در موضوع ساخت و ساز و شهرسازی نرم‌افزار اصنو فعال شده تا صدور پروانه ساختمانی به‌صورت غیرحضوری انجام شود.

خرید ۲۸۵ اتوبوس شهری در اصفهان

قاسم زاده با اشاره به ادامه و تکمیل پروژه حلقه حفاظتی شهر گفت: تداوم خط یک مترو از شهرک قدس تا دانشگاه صنعتی، تکمیل زیرگذر اندیشه در منطقه ۱۳، تقاطع غیر همسطح دکتر آشتیانی، تکمیل خروجی شهید کشوری و خرید ۲۸۵ اتوبوس شهری جدید از پروژه‌های شاخص در حوزه حمل‌ و نقل شهری است تا بتوانیم ترافیک را تا حدی کنترل کنیم.
وی اضافه کرد: افتتاح مرکز حمایتی مراقبتی کودکان کار در حوزه آسیب‌های اجتماعی جزو اقدامات ما بوده است تا این پدیده نازیبا تا حدی کاهش یابد.

شهردار اصفهان در مورد آرامستان باغ رضوان اظهارداشت: توسعه این مجموعه بر اساس طرح جامع توسعه و به صورت مصوب انجام می‌شود، اما مقوله‌ای به نام قبور لاکچری در آنجا وجود ندارد و خدمات به صورت یکسان در اختیار مردم است.

قاسم زاده با تاکید بر توقف عرضه قلیان در پارک‌های اطراف رودخانه زاینده رود تصریح کرد: در این باره جلساتی برگزار شده است تا حداقل در روزهای سال نو نظاره گر این رفتار نباشیم.

وی با اشاره به لزوم حرکت به سمت شهرداری و خدمات هوشمند خاطرنشان کرد: اگرچه مقاومت‌هایی در این راستا وجود دارد اما باید پذیرفت که مبنای پیشرفت و توسعه بر شاخص‌های جدید استوار است.

شهردار اصفهان درباره تفاهم‌نامه‌ با سازمان همکاری اقتصادی (اکو) اظهارداشت: قرار شده برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان در دبیرخانه این نهاد در تهران برگزار شود تا راهکاری برای گسترش صنعت گردشگری باشد.

قاسم زاده با اشاره به پروژه تبدیل ارگ جهان نما به هتل گفت: این اقدام با مشارکت بخش خصوصی با هزینه‌ای بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان انجام خواهد شد که نسبت آن ۳۰ (سهم شهرداری) به ۷۰ درصد است.

گذر تاریخی چهارباغ پیاده راه خواهد ماند

شهردار درباره گذر فرهنگی تاریخی چهارباغ اظهارداشت: این مسیر پیاده راه خواهد ماند و قصد ما ایجاد مجموعه دولتخانه صفوی به شکل سنتی و پیاده راه و اسناد بالادستی و شورای عالی ترافیک شهر و استان موافق این قضیه است.

وی به سفر رییس قوه قضاییه به اصفهان و دستور قطع کامل مازوت‌سوزی در نیروگاه شهید منتظری اصفهان خاطرنشان کرد: توسعه مترو و فضای سبز از جمله اقدامات شهرداری برای کنترل آلودگی هوا است.

قاسم زاده با بیان اینکه روابط خواهرخواندگی با تمام شهرهایی که پیشتر در فهرست ما بودند برقرار است، گفت: فقط از فرایبورگ آلمان در جریان ناآرامی‌ها نامه‌ای دریافت کردیم که توضیحات مناسب به آنان ارائه شد.

شهردار به اهمیت بافت تاریخی شهر اشاره و اضافه کرد: در مورد تخریب خانه‌های تاریخی ما نیز حساسیت داریم و تخریب‌ها تنها در صورتی انجام می‌شود که بنابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی بستر حفظ و نگهداری آن‌ها مهیا نباشد.

قاسم زاده با اشاره به اینکه شهرک شهید کشوری برای ارائه خدمات هنوز به شهرداری تحویل نشده است، اظهارداشت: پس از تکمیل بخش عمرانی و زیرساختی و تحویل به شهرداری خدمات افزایش خواهد یافت.

شهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

اخبار مرتبط:
مرکز جامع بازتوانی معتادان در محمودآباد اصفهان بازگشایی شد
مرکز جامع بازتوانی معتادان در محمودآباد اصفهان بازگشایی شد

نخستین مرکز الگوی جامع «بازتوانی معتادان» کشور در محمودآباد اصفهان پس از یک و نیم سال تعطیلی بازگشایی شد.

۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد
۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: ۱۲ کیلومتر حفاظ میانی بتنی(نیوجرسی) و تجهیزات روشنایی در راستای ارتقای ایمنی محورهای دوطرفه استان از سال گذشته تا کنون نصب شده است یا در مرحله اجرا قرار دارد.

افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان
افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: محبوس شدن در آسانسور در هفته گذشته بیشترین افزایش موارد محبوسی در اماکن بسته را به خود اختصاص داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است