کد خبر : 235283
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - 21:03
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

روند مراجعه مصدومان چهارشنبه سوری در اصفهان افزایشی بوده است

رییس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان گفت: بررسی آمار ۱۰ سال گذشته نشان می‌دهد که روند مراجعه مصدومان سرپایی ناشی از حوادث چهارشنبه سوری به این مرکز درمانی، افزایشی بوده است.

روند مراجعه مصدومان چهارشنبه سوری در اصفهان افزایشی بوده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی‌اکبر جنگجو، روز شنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: آمار سال‌های۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ در بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان نشان می‌دهد که روندرو به رشدی در آمار بستری مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه سوری نیز داشته‌ایم.

به نوشته مهر؛ وی خاطرنشان کرد: فقط در سال ۱۳۹۸ مقداری با کاهش آمار مواجه شدیم که آن هم بدلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا بود.
جنگجو با اشاره به آمار مصدومان مراجعه‌کننده چهارشنبه سوری سال گذشته به این مرکز درمانی گفت: ترکیب مراجعان و مصدومان شامل ۸۶ درصد مرد و ۱۴ درصد زن اما همه بستری‌شدگان مرد بودند.

وی عوامل مصدوم‌کننده این مراجعان را شامل ۶۸ درصد ترقه، ۲۹ درصد آتش و ۳ درصد سایر موارد مانند فشفشه اعلام کرد و افزود: ۸ درصد از مراجعان سال گذشته به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان دارای سوختگی بالای ۲۰ درصد، ۱۷ درصد دارای سوختگی ۵ تا ۱۹ درصد و ۷۵ درصد دارای سوختگی کمتر از ۵ درصد بودند.

وی بیشترین گروه‌ سنی مصدومان چهارشنبه سوری در اصفهان را ۴۵ درصد بین ۱۰ تا ۱۹ سال و ۱۷ درصد بین ۳۰ تا ۳۹ سال دانست و تصریح کرد: بیشترین قشر آسیب پذیر در این آیین‌ها تا سن ۳۹ سال هستند.

جنگجو، بیشترین عضو آسیب دیده در حوادث چهارشنبه سوری را ۳۶ درصد دست، ۲۶ درصد صورت، ۱۷ درصد پا، ۱۳ درصد چشم، ۳ درصد سر، ۲.۵ درصد گردن و ۲.۵ درصد تنه اعلام کرد.

وی با بیان‌اینکه ۳۷ درصد از مصدومان مراسم چهارشنبه سوری سال گذشته دانش‌آموز بودند، گفت: ۸۱ درصد از مصدومیت‌ها هنگام استفاده از مواد مُحترقه، ۹.۵ درصد هنگام ساخت مواد مُحترقه و ۹.۵ درصد رهگذران بوده‌اند.
رییس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر، یک نفر بدلیل مصدومیت هنگام تهیه مواد مُحترقه به این مرکز درمانی مراجعه کرده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان نیز در این نشست گفت: امسال حدود ۲۶۳ هزار ماموریت در سطح استان انجام دادیم اما حوادث چهارشنبه سوری دارای اهمیت خاصی است.

فرهاد حیدری با بیان اینکه در چند روز اخیر تاکنون ماموریتی برای حوادث ناشی از آیین‌های مرتبط با چهارشنبه سوری نداشته‌ایم، افزود: اکثر افراد آسیب دیده در حوادث ناشی از چهارشنبه سوری زیر ۲۰ سال هستند و بسیاری از حوادث نیز بصورت خانوادگی اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه شایعترین عضو آسیب دیده در حوادث چهارشنبه سوری، دست و بعد از آن سر، صورت و چشم است، اظهار داشت: پارسال شدت حوادث نسبت به سال های قبل بیشتر بود و ۷۸ بستری و ۲ قطع عضو در اصفهان اتفاق افتاد.

اخبار مرتبط:
ساخت بیش از ۲۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید اصفهان آغاز شد
ساخت بیش از ۲۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید اصفهان آغاز شد

عملیات احداث بیش از ۲۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان آغاز شد.

مرکز جامع بازتوانی معتادان در محمودآباد اصفهان بازگشایی شد
مرکز جامع بازتوانی معتادان در محمودآباد اصفهان بازگشایی شد

نخستین مرکز الگوی جامع «بازتوانی معتادان» کشور در محمودآباد اصفهان پس از یک و نیم سال تعطیلی بازگشایی شد.

۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد
۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: ۱۲ کیلومتر حفاظ میانی بتنی(نیوجرسی) و تجهیزات روشنایی در راستای ارتقای ایمنی محورهای دوطرفه استان از سال گذشته تا کنون نصب شده است یا در مرحله اجرا قرار دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است