کد خبر : 234922
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - 10:06
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

درباره تبادل پیام میان تهران و واشنگتن، در چند هفته گذشته دروغ‌های آشکار بسیاری از مقامات ایرانی شنیده‌ایم/ برجام دیگر در دستورکار نیست

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت ما از تلاش‌های رافائل گروسی برای حل و فصل مسائل مرتبط با تعهدات پادمانی ایران و سایر مسائل استقبال و از او قدردانی می‌کنیم.

درباره تبادل پیام میان تهران و واشنگتن، در چند هفته گذشته دروغ‌های آشکار بسیاری از مقامات ایرانی شنیده‌ایم/ برجام دیگر در دستورکار نیست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایرنا نوشت: ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت ما از تلاش‌های رافائل گروسی برای حل و فصل مسائل مرتبط با تعهدات پادمانی ایران و سایر مسائل استقبال و از او قدردانی می‌کنیم.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن به خبرنگاران گفت: در بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران متعهد شد گام‌های مهمی بردارد و آمادگی خود را برای همکاری‌ با آژانس در زمینه مسائل پادمانی باقیمانده اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما انتظار داریم که ایران در راستای این بیانیه مشترک، اقدام قاطع و سریع انجام دهد.

ند پرایس در عین حال مدعی شد که در گذشته شاهد بوده ایم که ایران وعده داده اما به آنها عمل نکرده است.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا ادامه داد، ما و شورای حکام آژانس به صراحت اعلام کرده ایم که ایران باید بطور کامل و بدون تاخیر با آژانس همکاری کند و ما در انتظار گزارش های آینده آژانس در خصوص اقدامات ایران هستیم.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز گفت که درباره نشست شورای حکام، باید بگویم ایران یکی از موضوعات مورد بحث خواهد بود. ما با متحدان اروپایی خود و آژانس در خصوص استفاده از موثرترین ابزار که ایران تعهدات خود را رعایت کند، در ارتباط بوده ایم.

واکنش ند پرایس به اظهارات کنعانی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر واکنش او به اظهارات همتای ایرانی اش درباره تبادل پیام میان ایران و آمریکا بار دیگر تهران را متهم به اظهارات گمراه کننده کرد و مدعی شد: ما در چند هفته گذشته اظهارات گمراه کننده و دروغ های آشکار بسیاری از مقامات ایرانی شنیده ایم. برجام در دستورکار نیست. مدتها است که دیگر در دستور کار نبوده است. آنچه در دستور کار است، سه موضوع مهم خشونت و سرکوب، ارسال فناوری پهپادی ایران به روسیه و بازداشت آمریکایی‌ها در ایران است.

پیش از این رابرت مالی (راب ملی) نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرده بود ایالات متحده قبل از تصمیم گیری درباره اقدامات و گامهای بعدی درباره ایران منتظر نتایج سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران خواهد ماند.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است