کد خبر : 234815
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - 20:08
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

عنابستانی از رئیس مجلس انتقاد کرد؛ رسانه نزدیک به قالیباف عصبانی شد

رسانه نزدیک به محمدباقر قالیباف ضمن انتقاد از عنابستانی نوشت: اینکه یک نماینده مجلس با چه اهدافی سعی در تخریب رئیس و هیئت‌رئیسه مجلس دارد، مشخص نیست اما بی‌تردید در شرایط خطیر کنونی که مهم‌ترین اولویت صیانت از سلامت کودکان این سرزمین است، جای هیچگونه سیاست‌بازی باقی نمی‌ماند.

عنابستانی از رئیس مجلس انتقاد کرد؛ رسانه نزدیک به قالیباف عصبانی شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ به دنبال انتشار گفت وگوی «علی اصغر عنابستانی» با خبرآنلاین و انتقاد او از عملکرد ضعیف قالیباف و هیات رئیسه مجلس در ارتباط با مسمومیت های سریالی دانش آموزان؛ سایت فردا نزدیک به قالیباف نوشت: مسئله مسمومیت‌های سریالی در مدارس آنقدر مهم است که بی‌تردید باید همه نهادهای ذی‌ربط در شناسایی سرمنشأ و احیانا دست‌های پشت پرده تمام همت خود را به کار بگیرند؛ موضوعی که امروز رهبر انقلاب هم به آن اشاره کردند و فرمودند؛ عاملان مسمومیت‌ها باید به اشد مجازات برسند و هیچ تخفیفی هم در حق آنها جایز نیست. مجلس هم به عنوان یکی از قوای سه‌گانه در حیطه اختیارات خودش مسئولیت پیگری این موضوع را بر عهده دارد. در همین راستا هم چند روز پیش رئیس مجلس در نامه‌ای به رؤسای چهار کمیسیون تخصصی مجلس دستور تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای رسیدگی به موضوع مسمومیت دانش آموزان داد. با این وجود امروز علی‌اصغر عنابستانی، یکی از نمایندگان مجلس، در گفت‌وگویی با وارونه نمایی عملکرد رئیس مجلس و هیئت رئیسه طوری وانمود کرده است که گویی او اصلا از دستور قالیباف برای تشکیل کمیته خبر ندارد. چنانکه او گفته است: «رئیس مجلس باید جلسات وزارتی خود را بگذارد و دستگاه‌های اجرایی را مجاب به انجام اقدامات در مورد این موضوع بکند و به نمایندگان ملت گزارش ارائه دهد، من فکر می کنم از این جهت عملکرد رئیس و هیات رئیسه مجلس اصلا پذیرفتنی نیست».

 عنابستانی این سخنان را در حالی مطرح می‌کند که انگار به اخبار منتشرشده از مجلس هم اشراف کاملی ندارد.

حالا اینکه یک نماینده مجلس با چه اهدافی سعی در تخریب رئیس و هیئت‌رئیسه مجلس دارد، مشخص نیست اما بی‌تردید در شرایط خطیر کنونی که مهم‌ترین اولویت صیانت از سلامت کودکان این سرزمین است، جای هیچگونه سیاست‌بازی باقی نمی‌ماند.

اخبار مرتبط:
صادق زیباکلام: مسئولیت‌ناپذیری و پاسخگو نبودن، مهمترین ویژگی دولتِ رئیسی است
صادق زیباکلام: مسئولیت‌ناپذیری و پاسخگو نبودن، مهمترین ویژگی دولتِ رئیسی است

استاد دانشگاه تهران گفت: ویژگی مهم دیگری که در این دولت دیده می‌شود، مخالفت با جریانات آزادی‌خواه و دموکراسی‌خواه بوده و اینکه همه مشکلات را به گذشتگان نسبت دهند. در واقع مسئولیت‌ناپذیری و پاسخگو نبودن، مهمترین ویژگی دولت آقای رئیسی است و هیچ طرح و برنامه‌ای از ابتدای این دولت وجود نداشت که عده‌ای براساس آن بگویند درباره مسائل مختلف بعد از مطالعه، برنامه‌ریزی، همفکری با دانشگاهیان و مدیران با تجربه وعده‌هایی را مطرح کنند.

رئیسی: اغتشاشات خیابانی راه انداختند و تحریم کردند، ولی زهی خیال باطل / در عملیات وعده صادق دماغ دشمن را به خاک مالیدیم
رئیسی: اغتشاشات خیابانی راه انداختند و تحریم کردند، ولی زهی خیال باطل / در عملیات وعده صادق دماغ دشمن را به خاک مالیدیم

سید ابراهیم رئیسی گفت: برخی می خواستند در کشور اعلام کنند که باید سایه جنگ را کوتاه کرد و روی موشک و توان نطامی خود معامله کرده و برجام ۲ و ۳ را روی میز بگذاریم، ولی رهبری گفتند برجام ۱ چه شد که ۲ و ۳ را روی میز بگذارید و موشک قابل معامله نیست. در عملیات وعده صادق دیدید چگونه دماغ دشمن به خاک مالیده شد. گفتمان ما عقلانیت انقلابی است نه دیپلماسی التماسی.

محمد مهاجری: رئیسی تنها کاری که می‌کند این است که کاغذی را که به دستش می‌دهند،‌ می‌خواند
محمد مهاجری: رئیسی تنها کاری که می‌کند این است که کاغذی را که به دستش می‌دهند،‌ می‌خواند

تحلیلگر سیاسی اصولگرا به گفت: «صحبت رئیس‌جمهور با رسانه ملی به‌صورت کلی مسئله‌ای نادرست نیست اما اینکه این رسانه به مثابه یک تریبون یک‌‌طرفه و بدون چالش برای بیان گفته‌های رئیس‌جمهور باشد، نه برای شخصیت رئیس‌جمهور امتیازی محسوب می‌شود و نه برای صداوسیما به لحاظ شأن حرفه‌ای و رسانه‌ای ارزشی به حساب می‌آید.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است