کد خبر : 234281
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - 10:42
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

معاون اجرایی مجلس استعفا داد/ قلی ها، قربانی شکست قالیباف از جبهه پایداری شد؟/ فامیل حاج منصور ارضی، معاون بَذرپاش می‌شود

محمدباقر قالیباف با استعفای محمدعلی قلی ها معاون اجرایی مجلس موافقت کرد.

معاون اجرایی مجلس استعفا داد/ قلی ها، قربانی شکست قالیباف از جبهه پایداری شد؟/ فامیل حاج منصور ارضی، معاون بَذرپاش می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رئیس مجلس با استعفای علی محمد قلی ها معاون اجرایی مجلس موافقت کرد. او همچنین علیرضا شریفی را با حفظ سمت تا تعیین معاون اجرایی مجلس، مسئول تمشیت امور معاون اجرایی مجلس منصوب کرد.

معاون اجرایی مجلس از معاونت های مهم مجلس شورای اسلامی است. اما در عین حال قالیباف بیشترین تغییر را در طول مسئولیت خود در این معاون داشته! محمدباقر قالیباف ۱۸ خرداد ۱۳۹۹  سردار حمید اصلانی که در سوابق خود معاونت اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز دارا بود، به عنوان معاون اجرایی خود منصوب کرد اما بعد از ۶ ماه در ۲۸ آبان ۱۳۹۹ سردار اصلانی را برکنار و حسنعلی غفاری را به عنوان معاون اجرایی منصوب کرد. البته قالیباف برای اصلانی حکم جدید زد و او را رئیس مرکز حراست قوه مقننه انتخاب کرد که بعد از چند ماه اصلانی از این پُست کنار رفت و جای خود را به حسین عرفانیان داد.

۲۸ شهریور ۱۴۰۰ قالیباف دومین معاون اجرایی خود را نیز تغییر داد و علی محمد قلی ها داماد برادر منصور ارضی که پیش از این در زمان شهرداری قالیباف در تهران مدیرعامل مترو بود را به عنوان معاون جدید اجرایی منصوب کرد.

سومین معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی نیز بنا بر آنچکه در نامه سیدمحمد جواد شوشتری رئیس حوزه ریاست مجلس به تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ خطاب به مدیران معاون اجرایی مجلس اعلام شده است، از سمت خود استفا داده اما پیگیری های خبرنگار پارلمانی سایت مدارا حاکی از آن است که قلی ها در اصل از معاونت اجرایی مجلس برکنار شده است.

ماجرای دلخوری قالیباف از قلی ها از آنجا آغاز شده که قلی ها بر خلاف نظرات قالیباف در جریان رای اعتماد به مهرداد بذرپاش عمل کرد. قالیباف مخالف حضور بذرپاش در وزارت راه و شهرسازی بود و مجتبی توانگر نماینده تهران در مجلس و از نمایندگان نزدیک به قالیباف در توئیتی با انتقاد از بذرپاش نوشت چرا این‌قدر ولع قدرت داری؟

دلخوری قالیباف از قلی ها در انتخابات ریاست دیوان محاسبات شدت بیشتری یافت و قلی ها باز هم برخلاف نظر رئیس مجلس عمل کرد. پژمان پشمچی زاده معاون نظارت قالیباف که از یاران او در شهرداری تهران بود همراه با سیداحمدرضا دستغیب نماینده مجلس هشتم و نهم و از نمایندگان نزدیکان به علی لاریجانی دو گزینه ریاست دیوان محاسبات بودند که از سوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به صحن معرفی شدند اما در نهایت باز هم آن طور که قالیباف در نظر داشت پیش نرفت و با حمایت جبهه پایداری دستغیب به ریاست دیوان محاسبات رسید و قالیباف شکست خورد.

قلی ها را می توان قربانی شکست قالیباف هم در رای اعتماد به بذرپاش که نزدیک به جبهه پایداری است و هم رای اعتماد نمایندگان جبهه پایداری به دستغیب نامید که البته بنابر شنیده های خبرنگار مدارا به وزارت راه و شهرسازی می رود تا یکی از معاونین کیلیدی مهرداد بذرپاش در این وزارتخانه شود.

*خبرنگار: داوود اکبری کیا

اخبار مرتبط:
سیدمحمد خاتمی: حاکمیت بداند کسانى‌که در انتخابات ١١ اسفند رأى ندادند، برانداز نیستند؛ معترضند
سیدمحمد خاتمی: حاکمیت بداند کسانى‌که در انتخابات ١١ اسفند رأى ندادند، برانداز نیستند؛ معترضند

سیدمحمد خاتمی گفت: حاکمیت با این اقتصاد نابسامان و تورم و گرانى افسارگسیخته و افزایش بى رویه فقر، ... نباید فرصت‌ها را از دست بدهد و بهتر است این پیروزى را مستمسکى براى ارتباط عزت مندانه با جهان و آشتى ملى در داخل کشور قرار دهد و درصدد رفع نارضایتى هاى جامعه که اتفاقا در کاهش مشارکت در انتخابات اخیر بروز و ظهور پیدا کرد، باشد. نظام حکمرانی متوجه باشد بسیارى از کسانى که در انتخابات ١١ اسفند رأى ندادند، برانداز نیستند بلکه معتقدند وضعى که دارند قابل تحمل نیست و فقط مى خواهند زندگى کنند.

نوری‌قزلجه: نمایندگان مستقل مجلس دوازدهم به عدد ۱۰۰ نزدیک شد
نوری‌قزلجه: نمایندگان مستقل مجلس دوازدهم به عدد ۱۰۰ نزدیک شد

نماینده منتخب مجلس دوازدهم درباره وضعیت فراکسیون با حضور نمایندگان مستقل گفت: با اعلام نتایج نهایی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم تعداد ۱۳ نفر از نامزد‌های مشی مستقل به مجلس دوازدهم راه پیدا کردند.

سایت اصولگرا: مسئله مشارکت مردم در انتخابات دارد به معضلی جدی برای کشور تبدیل می‌شود
سایت اصولگرا: مسئله مشارکت مردم در انتخابات دارد به معضلی جدی برای کشور تبدیل می‌شود

انتخابات مجلس دوازدهم نشان داد که مسئله مشارکت در حال تبدیل‌شدن به معضلی جدی برای کشور است. تثبیت مشارکت در بازه ۴۰ تا ۵۰ درصدی در سه انتخابات متوالی و ثبت آمار نامطلوب در دور دوم انتخابات مجلس به خصوص در تهران نشان می‌دهد که تصور بی‌تاثیری نهاد انتخابات در شرایط کشور و زندگی مردم پدیدار شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است