کد خبر : 234278
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - 10:22
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

احمد علیرضابیگی: دولت رئیسی از پشتوانه مردمی برخوردار نیست/ اگر با همین فرمان جلو برویم، اوضاع بدتر می‌شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها می‌گوید: اگر با این فرمان جلو برویم، اوضاع بدتر می‌شود. اگر اراده مردم حاکم باشد، اوضاع تغییر می‌کند. ما باید قدرت را به مردم برگردانیم و آن‌ها باید حس کنند که در اداره جمهوری اسلامی، دارای نقش و سهم هستند. اگر این احساس در مردم به وجود نیاید حرکتی اتفاق نمی‌افتد و تغییری ایجاد نمی‌شود.

احمد علیرضابیگی: دولت رئیسی از پشتوانه مردمی برخوردار نیست/ اگر با همین فرمان جلو برویم، اوضاع بدتر می‌شود

 به گزارش سایت خبری مدارا؛ رویداد۲۴ نوشت: احمد علیرضابیگی نماینده تبریز و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها  می‌گوید: برداشت من این است که سوخت ماشین جمهوری اسلامی مشکل دارد، در حالی که ما مدام در حال عوض کردن راننده هستیم. ما می‌خواهیم این ماشین به خوبی راه برود، ولی با عوض کردن راننده اتفاقی نمی‌افتد. این ماشین چرخ و شاسی و موتور درستی دارد، ولی برای سوختش مشکل داریم.

او می‌گوید: مردم طی دوران انقلاب و در سختی‌هایی که بر این کشور متحمل شده، تامین‌کننده سوخت حرکت این ماشین بوده‌اند و ماشین را به جلو رانده‌اند. ما در مرحله‌ای از مردم اظهار بی‌نیازی کردیم و گفتیم مردم اگر نباشند و مشارکت نکنند این ماشین باز هم حرکت می‌کند، ولی نتیجه‌اش اتفاقاتی است که افتاده و فکر می‌کنیم که سوخت را می‌توانیم از بیگانه یا از روس بگیریم، ولی امکان‌پذیر نیست.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس می‌گوید: به نظر من در درجه اول، پایگاه اجتماعی نظام باید تقویت شود. سوخت حرکت این ماشین باید بر اساس اراده مردم باشد و نمی‌توانیم مردم را نادیده بگیریم. ما رییس جمهوری را در مسند قدرت قرار دادیم که شورای نگهبان و دبیر آن گفتند اگر هم مردم نیایند، ما باز هم انتخابات را پرشور برگزار می‌کنیم. نمی‌شود با نادیده گرفتن مردم، انتظار انتخابات پرشور داشت. بعد هم دیدیم که یک انتخابات حداقلی برگزار شد.

علیرضابیگی می‌گوید: قبل از هر کاری باید برگردیم به نقطه‌ای که اشتباه کردیم و باید به مردم رجوع کنیم و امکانی فراهم کنیم که مردم بتوانند نتیجه اراده خود را در اداره کشور ببینند. به نظرم با تنگ‌نظری‌های به وجود آمده، یکسری محدودیت‌ها برای انتخاب مردم ایجاد کردیم و نتیجه دولتی شده که از پشتوانه مردمی برخوردار نیست و اعتماد به نفس لازم را ندارد.

نماینده تبریز در ادامه می‌گوید: استیضاح برای تادیب دولت است، ولی وقتی این چوب موثر نیست برای چه وارد این بازی شویم؟ الانم می‌گویم اگر سیاسی‌بازی نباشد، برای استیضاح برخی وزرا، حاضرم طرح را امضا کنم.

او در پاسخ به اینکه آیا این اراده وجود دارد که تنگ‌نظری‌ها کمتر شود؟ گفت: آن‌هایی که تنگ‌نظری‌ها را تحمیل می‌کنند باید پاسخگو باشند. فقط می‌دانم که اگر با این فرمان جلو برویم، اوضاع بدتر می‌شود. اگر اراده مردم حاکم باشد، اوضاع تغییر می‌کند. ما باید قدرت را به مردم برگردانیم و آن‌ها باید حس کنند که در اداره جمهوری اسلامی، دارای نقش و سهم هستند. اگر این احساس در مردم به وجود نیاید حرکتی اتفاق نمی‌افتد و تغییری ایجاد نمی‌شود. زمانی اتفاقات خوبی می‌افتد که مردم با قدرت پای صندوق‌های رای بیایند.

نماینده تبریز می‌گوید: الان بیگانگان در حال مشروعیت‌زدایی از نظام هستند و می‌گویند شما مشروعیت نداشته و نماینده مردم ایران نیستید. چطور می‌شود جواب این‌ها را داد؟ در حال حاضر مقام‌های دولت‌های خارجی در راهپیمایی‌هایی علیه جمهوری اسلامی شرکت می‌کنند. مثلاً وزیر خارجه بلژیک در این تظاهرات‌ها شرکت کرده و اظهاراتی علیه ایران داشته و وقتی با وزیر خارجه ما روبرو می‌شود چگونه جواب او را بدهیم؟

علیرضابیگی می‌گوید: ما باید جواب دشمن را با حضور گسترده مردم بدهیم و باید بر دهان کسانی بزنیم که می‌گویند جمهوری اسلامی مشروعیت ندارد. مردم باید حس کنند که رای و نظرشان دارای ارزش و اعتبار است، ولی اگر در روی همین پاشنه بچرخد، مردم باز هم مشارکت نخواهند کرد و اوضاع نابه‌سامان ادامه و حتی بدتر هم خواهد شد.

اخبار مرتبط:
ابراهیم فیاض: نتیجه تیترهای منفی و تلخ اشاعه افسردگی و اضطراب در جامعه است
ابراهیم فیاض: نتیجه تیترهای منفی و تلخ اشاعه افسردگی و اضطراب در جامعه است

جامعه‌شناس و تحلیلگر اصولگرا مدعی شد: وقتی مطالب آرامش بخش در کنار موضوعات انتقادی مطرح نشود و فقط مردم با یکسری تیترهای منفی و تلخ مواجه می شوند که نتیجه اش اشاعه افسردگی و اضطراب در جامعه خواهد بود.

نماینده مجلس: موشک‌های ما برای صلح است
نماینده مجلس: موشک‌های ما برای صلح است

آصفری گفت: غربی ها علاقمند نیستند بدون چراغ سبز آمریکا اقدامی انجام دهند. این پاسخ ایران می تواند صلح آمیز باشد. همواره گفتیم «موشک های ما برای صلح است»، امروز طرف مقابل متوجه قدرت موشک های ما شد و شلیک این موشک ها تأثیر مثبتی را در سیاست خارجی ما می تواند به دنبال داشته باشد.

ابراز رضایت روزنامه اصولگرا از حمایت خاتمی و روحانی از سپاه
ابراز رضایت روزنامه اصولگرا از حمایت خاتمی و روحانی از سپاه

روزنامه نزدیک به جریان قالیباف نوشت: هرچند که واکنش خاتمی نسبت به هم‌قطارانش با تأخیر مطرح شد؛ اما همین واکنش‌ها را می‌توان به‌عنوان مثالی در وحدت ملی ایران در مواجهه با برهه‌های سرنوشت‌ساز تعبیر کرد.  

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است