کد خبر : 233946
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - 13:52
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

با پیشنهاد دولت؛ کسانی که به خاطر جرایم نقدی محکوم شده‌اند، دوره مجازات کوتاه تری خواهند داشت

سخنگوی دولت با اعلام اینکه دولت بنا به پیشنهاد وزارت دادگستری جرایم ریالی بدل از حبس را اصلاح کرد، گفت: با این اصلاح کسانی که به خاطر جرایم نقدی محکوم شده‌اند، دوره مجازات کوتاه تری خواهند داشت .

با پیشنهاد دولت؛ کسانی که به خاطر جرایم نقدی محکوم شده‌اند، دوره مجازات کوتاه تری خواهند داشت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت با تبریک روز جوان، گفت: در این هفته پیش رو و به مناسبت روز جوان برنامه های متعددی در دستور کار وزارتخانه های مختلف قرار دارد. جشنواره جوان برتر ایرانی در تمام مراکز استانی برگزار می شود و از این جوانان تقدیر می شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه‌های دستاوردهای جوانان هفته آینده برگزار می شود. اردوی جوانان برای مشاهده حوزه های پیشرفت کشور نیز برگزار می‌شود. شاهد استقبال گسترده و جدی جوانان از راهیان نور هستیم. امسال پیش بینی می‌شود در حوزه دانشجویی بیش از ۱۰۰ هزار نفر در راهیان نور شرکت می‌کنند. همچنین اردوی راهیان پیشرفت هم برگزار می شود.

وی در ادامه درباره مصوبات دولت در دو جلسه اخیر خود، افزود: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانیان ، دولت بنا به پیشنهاد وزارت دادگستری جرایم ریالی بدل از حبس را اصلاح کرد. با این اصلاح کسانی که به خاطر جرایم نقدی محکوم شده‌اند، دوره مجازات کوتاه تری خواهند داشت و شاید برخی از آنها تا قبل نوروز به خانواده خود بازگردند.

بهادی جهرمی همچنین افزود: مصوبه دیگر هیات وزیران، موافقت با استفاده شهرداری‌ها و دهداری‌ها از انواع ابزارهای تأمین مالی بود تا طرح‌های شهری و روستایی بتوانند بهتر و با سرعت بیشتری اجرایی شوند. دولت با انواع گسترده‌ای از ابزارهای تأمین مالی در این زمینه موافقت کرد تا در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری ها قرار گیرد. این ابزارها و ظرفیت‌ها شامل بازار پول و سرمایه، مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی، سرمایه‌گذاری مشارکت، مشارکت‌های مدنی و حقوقی، BOT ، مبادلات تهاتری، اوراق مالی و اسلامی می‌شود.

سخنگوی دولت در ادامه اظهار کرد: در راستای حمایت از توسعه کشاورزی و دانش بنیان کردن حوزه کشاورزی، دولت با اصلاح اساسنامه شرکت شهرک‌های کشاورزی موافقت کرد تا حمایت‌های موثرتری از این فعالیت‌ها انجام شود. همچنین بنا به پیشنهاد جمعیت هلال احمر، دولت موافقت کرد منابعی به منظور تجهیز، تقویت، تأمین و نگهداری بالگردهای جمعیت هلال احمر در اختیار این جمعیت قرار گیرد تا وضعیت ناوگان هلال احمر ارتقا یابد.

وی در مورد مصوبات آتی هیئت دولت گفت: با شروع سال بیش از ده آئین نامه‌ در حوزه‌های مختلف به تصویب رساندیم که حمایت از اشتغال، تولید و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را تسهیل و تسریع می‌کرد و در راستای شعار سال بود. دو آئین نامه دیگر در حوزه ورزش و جوانان و در حوزه ارتباطات ، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال تهیه شدند و پس از تصویب نهایی، اطلاع رسانی خواهند شد.

سخنگوی دولت همچنین تاکید کرد: رئیس جمهور در شورای عالی تعاون برای اصلاح سند تعاون برای حمایت از مجموعه‌های تعاونی وساماندهی شیوه مدیرت آن دستور داده بود که اصلاحیه سند توسعه تعاون آماده و در کمیسیون اقتصادی دولت نهایی شده که پس از تصویب نهایی جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار مرتبط:
مجری صداوسیما از زاکانی شکایت کرد
مجری صداوسیما از زاکانی شکایت کرد

سیاوش صفاریان پور مجری شناخته شده تلویزیون در حساب ایکس نکاتی را یاداور شد.

عباس عبدی: مَرد‌ها فحاشی می‌کنند، اما زن‌ها را محروم می‌کنند
عباس عبدی: مَرد‌ها فحاشی می‌کنند، اما زن‌ها را محروم می‌کنند

عبدی نوشت: مردها فحاشی می‌کنند زنها را محروم می‌کنند. این خلاصه سیاستگذاری علیه زنان است. ‏خوب اگر جرات دارید مردان را محروم کنید.

چمران: قراردادهای زاکانی محرمانه است، انتشار آن مشکل امنیتی دارد
چمران: قراردادهای زاکانی محرمانه است، انتشار آن مشکل امنیتی دارد

رئیس شورای شهر تهران گفت: قراردادهای شهردار تهران در چین محرمانه بوده و انتشار آن مشکل امنیتی دارد. این قراردادها زیر نظر متخصصین وزارت امور خارجه و بانک مرکزی منعقد شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است