کد خبر : 233912
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - 11:14
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

درآمد گمرک استان اصفهان ۱۸۴ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک اصفهان گفت: درآمد گمرک استان در سال جاری ۱۸۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

درآمد گمرک استان اصفهان ۱۸۴ درصد افزایش یافت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رسول کوهستانی پزوه در جمع خبرنگاران افزود: گمرک استان در مدت یادشده ۲۲ هزار و ۲۹۱ میلیارد ریال درآمد داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به نوشته ایرنا؛ وی با اشاره به واردات کالا از طریق گمرکات استان اظهار داشت: ۱۳۹ هزار و ۶۰۹ تُن کالا به ارزش ۶۶۷ میلیون و ۶۲۲ هزار دلار از طریق گمرکات استان ترخیص شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۴ درصد و از حیث ارزش ۱۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات اصفهان اضافه کرد: در این مدت تشریفات واردات از طریق گمرک اصفهان ۷۲ هزار تُن به ارزش ۴۳۵ میلیون و ۸۷۵ هزار دلار بود که ۶۵ درصد از کل واردات گمرکات استان را به خود اختصاص داد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۰ و از لحاظ ارزش ۱۷ درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: همچنین ۵۱ هزار تُن تشریفات واردات از طریق گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه به ارزش ۲۰۷ میلیون دلار در این مدت یاد انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۴ و از لحاظ ارزش ۹ درصد رشد داشته است.

کوهستانی پزوه بیان کرد: ۱۶ هزار تُن صادرات گمرک اختصاصی ذوب‌آهن به ارزش ۲۵ میلیون دلار در این مدت بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۹۲ و از لحاظ ارزش ۷۸ درصد افزایش نشان می دهد.

وی عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان را ماشین‌آلات خطوط تولید و اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: در مدت یادشده ۱۷۸ میلیون دلار ماشین‌آلات و دستگاه‌های مکانیکی با سهم ۲۷ درصد، ۱۰۵ میلیون دلار ماشین‌آلات برقی با سهم ۱۶ درصد، ۱۰۴ میلیون دلار چُدن و آهن و فولاد با سهم ۱۶ درصد، الیاف سنتینک ۱۸ میلیون دلار با سهم ۳ درصد و مواد پلاستیکی ۱۶ میلیون دلار با سهم ۲ درصد از طریق گمرکات استان ترخیص شده است.

مدیرکل گمرکات اصفهان با اشاره به مهمترین کشورهای مبدا واردات به گمرکات اصفهان خاطرنشان کرد: امارات متحده عربی ۱۶۷ میلیون دلار با سهم ۲۵ درصد، چین ۱۰۹ میلیون دلار با سهم ۱۶ درصد، ترکیه ۱۰۷ میلیون دلار با سهم ۱۶ درصد، کره جنوبی ۴۷ میلیون دلار با سهم ۷ درصد و آلمان ۳۹ میلیون دلار با سهم ۶ درصدی مبادی واردات کالا به مقصد گمرکات استان محسوب می شوند.

وجود قُطب‌های صنعتی نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می‌شود.

گُمرکات استان اصفهان با پنج گُمرک تابعه فعال، در کیلومتر پنج جاده اصفهان- شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط:
۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند

سرپرست اداره کل استاندارد استان اصفهان از محکومیت ۲۴ واحد متخلف در استان به پرداخت ۶ میلیارد ریال جریمه خبر داد.

کودک ۶ ساله در تصادف موتور و پیکان در برخوار جان باخت
کودک ۶ ساله در تصادف موتور و پیکان در برخوار جان باخت

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان از فوت کودک ۶ ساله بر اثر تصادف موتور سیکلت با خودرو در شهرستان برخوار خبر داد.

تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تکرار حادثه شکستگی لوله در خیابان میر اصفهان خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است