کد خبر : 233685
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۹ - 10:37
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

بیش از ۳۵ هزار مصدوم نزاع به پزشکی قانونی اصفهان مراجعه کردند

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان از مراجعه ۳۵ هزار و ۵۵۰ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع و به‌منظور انجام معاینات،‌ بررسی صدمات و تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی استان در ۱۰ ماه امسال خبر داد.

بیش از ۳۵ هزار مصدوم نزاع به پزشکی قانونی اصفهان مراجعه کردند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منصور فیروزبخت افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه دهم درصد افزایش یافته است.

به نوشته ایرنا؛ وی اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود از این تعداد ۲۳ هزار و ۵۴۰ نفر مرد و ۱۲ هزار و ۱۰ نفر زن بودند.

وی به چند توصیه به مراجعه کنندگان نزاع به پزشکی قانونی پرداخت و گفت:مراجعه کنندگان نزاع به پزشکی قانونی توجه داشته باشید که ظاهر خون آلود تأثیری در تعیین میزان صدمات و صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و برخی خصوصیات آن است و بنابراین معاینه دقیق تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان افزود: همچنین دیگر عنوانی به نام “طول درمان” در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و آنچه امروز در گواهی های پزشکی قانونی وجود دارد تعیین زمان “معاینه مجدد” است که هدف از آن، تعیین سرنوشت جراحات و صدمات و حفظ حقوق مصدومان است که آیا جراحت یا صدمه به صورت بدون عیب التیام می یابد و یا اینکه با التیام نیافتن و یا التیام نامطلوب موجب ایجاد نقص عضو می‌شود.

وی یادآور شد: برای صدور نظریه کارشناسی درباره صدمات ناشی از نزاع توسط اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان نیز ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

فیروزبخت افزود: در مواردی برای بررسی دقیق تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک است، این امر برای حفظ حقوق مراجعان و اظهار نظر دقیق در خصوص صدمات است، بنابراین صبر و شکیبایی بیشتر مراجعان را می طلبد.

وی با بیان اینکه در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند، گفت: سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فرد ضایع نشود.

کاهش تلفات مسمومیت با قرص برنج

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان گفت: در ۱۰ماه سالجاری ۱۶ نفر به دلیل مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۲۴ نفر بود، کاهش داشته است.

وی بیان داشت: از مجموع تلفات مسمومیت با قرص برنج در استان ۱۳ نفر مرد و سه نفر زن بودند.

فیروزبخت افزود: با توجه به اینکه تاکنون سازو کار دقیق بروز اثرات سمی “فسفید آلومینیوم” در انسان شناخته نشده است، هیچ پادزهر اختصاصی در درمان مسمومیت حاد با آن وجود ندارد و اقدامات درمانی تنها شامل اقدامات حمایتی و علامتی است.

وی یادآور شد: از لحاظ زمان بروز علائم و نشانه های بالینی نیز بعد از ۱۵-۱۰ دقیقه از مصرف خوراکی قرص فسفید آلومینیوم، علائم و نشانه های مسمومیت ظاهر می شوند و مرگ در مدت کمتر از ۶ ساعت ممکن است رخ دهد.

این مسوول افزود: در صورت مسمومیت خوراکی، علائم تحریکی دستگاه گوارش شامل تهوع، استفراغ و دردهای شکمی می باشد. بیشتر مرگ و میرها در خلال ۱۲ تا ۲۴ ساعت اولیه مسمومیت اتفاق افتاده و معمولاً ناشی از ایست قلبی ـ تنفسی است و مرگ و میر بعد از ۲۴ ساعت اغلب ناشی از نارسایی کبدی و کلیوی است که علائم بالینی در این نوع مسمومیت، ناشی از درگیری سیستم قلبی ـ عروقی، گوارشی، عصبی و ریوی است.

افزایش ۲۲،۲ درصدی تلفات غرق شدگی در اصفهان

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان از افزایش ۲۲،۲ درصدی تلفات ناشی از غرق شدگی در ۱۰ ماه امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۵۵ نفر به علت غرق شدگی در استان فوت کردند.

وی افزود: تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق شدگی دراین مدت ۴۳ نفر و تعداد زنان ۱۲ نفر ثبت شده است.

فیروزبخت بیشترین تلفات غرق شدگی را مربوط به استخر کشاورزی و کانال آب عنوان کرد و گفت: آمار تلفات غرق‌شدگی در استخر کشاورزی و کانال ها هر کدام ۱۲نفر، رودخانه ۱۱ نفر، استخر شنا ۱۰ نفر، چاه پنج نفر، دریا یک نفر و سایر چهار نفر بوده است.

اخبار مرتبط:
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای اصفهانی در پایان سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که گروه‌هایی مانند «هتل و رستوران» با تغییر بیشتری مواجه شده و نرخ تورم سالانه معادل ۴۶.۳ درصد بوده است.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مانند قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.

رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند
رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند

دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان به رقابت می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است