کد خبر : 233449
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۸ - 06:49
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

بیش از ۹۰ درصد جمعیت کشور باسواد هستند

مدیر کل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی تحصیلی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: بر اساس آخرین برآوردی که در سطح کشور انجام گرفته است ۹۰.۲ درصد از جمعیت کشور باسواد هستند.

بیش از ۹۰ درصد جمعیت کشور باسواد هستند

مهدی نامجومنش در جریان سفر به خوزستان بیان‌کرد: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده، در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال سن نیز ۹۷.۱ درصد جمعیت کشور باسواد هستند.

وی گفت: همچنین بر اساس برآورد مرکز آمار ایران در سال ۹۵، در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال سن که جامعه هدف این سازمان است ۹۰.۲ درصد جمعیت باسواد هستند.

مدیر کل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی تحصیلی سازمان نهضت سوادآموزی اظهارکرد: تمام برنامه‌های نهضت سوادآموزی در سطح کشور با محوریت جذب حداکثری بی‌سوادان برای با سواد شدن انجام می‌گیرد و هدف این مرکز استفاده از روش‌هایی برای جذب هرچه بیشتر بی‌سوادان است.

وی افزود: طرحی با عنوان ثبت‌نام و پالایش در نهضت سوادآموزی کشور در سال تحصیلی جاری آغاز شده که تا ۱۵ اسفند ماه امسال ادامه خواهد داشت.

نامجومنش تصریح‌کرد: این طرح برای شناسایی حداکثری بی‌سوادان است تا با اجرای این طرح پوشش حداکثری جذب بیسوادان در سطح کشور انجام شود.

مدیر کل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی تحصیلی سازمان نهضت سوادآموزی ادامه‌داد: در این طرح افراد بی‌سواد بر اساس اطلاعات جغرافیایی که دارند شناسایی و ثبت می‌شوند تا کار جذب آنها برای با سواد شدن انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه به منظور بررسی عملکرد اداره نهضت سواد آموزی استان از روز گذشته به خوزستان سفر کرده‌ایم افزود: برای پوشش و جذب بیشتر بی‌سوادان باید در استان تلاش بیشتری شود.

مدیر کل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی تحصیلی سازمان نهضت سوادآموزی از روز شنبه هفته جاری به همراه هیاتی از وزارت آموزش و پرورش برای بررسی عملکرد نهضت سواد آموزی به خوزستان سفر کرده‌اند.

این هیات در ۲ گروه به بررسی عملکرد و میزان پوشش بی‌سوادان در استان، مراکز نهضت سواد آموزی را مورد بررسی قرار داده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است