کد خبر : 232812
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۵ - 11:21
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

ظرفیت پایانه‌ بار فرودگاه اصفهان مورد غفلت قرار گرفته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: "کارگو ترمینال"(پایانه‌ بار هوایی) فرودگاه شهید بهشتی استان، ظرفیت بزرگی است که مورد غفلت قرار گرفته است و باید از ظرفیت آن بخوبی استفاده کنیم.

ظرفیت پایانه‌ بار فرودگاه اصفهان مورد غفلت قرار گرفته است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ پایانه‌ بار هوایی(کارگو ترمینال) فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، شهریور سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید. این پایانه با ظرفیت صادرات حدود ۷۰ تُن بار در هفته در زمینی به مساحت بیش از ۲ هزار مترمربع با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط اتحادیه تولید و صادرکنندگان میوه اصفهان احداث شده است.

به نوشته ایرنا، امیررضا نقش، در جلسه کارگو ترمینال فرودگاه در استانداری اصفهان افزود: باید شرایطی فراهم کنیم تا از توانمندی‌ و ظرفیت‌هایی که بعضی از آنها در استان مُعطل مانده است، استفاده کنیم.

وی با اشاره به بازدید و گفته رییس سازمان هواپیمایی کشوری از کارگو ترمینال اصفهان اظهار داشت: ظرفیت و زیرساختی که در کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان وجود دارد، پس از فرودگاه امام خمینی(ره)، در کشور بی‌نظیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: بخش خصوصی، این ظرفیت را در استان ایجاد کرده و در سال‌های ابتدایی بخوبی مورد استفاده قرار گرفته اما در سال‌های اخیر با توجه به شرایط موجود بویژه کمبود هواپیما، مشکلاتی در این زمینه ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: انجام بیش از ۳۸۸ پرواز باری در ۲ سال(سال های ۹۸ و ۹۹) و جابه‌جایی پنج هزار و ۵۰۰ تُن بار نشان دهنده ظرفیت بالای استان اصفهان است هرچند این آمار در انتهای سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بشدت اُفت پیدا کرد و باید بکوشیم تا کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان به جایگاه اصلی خود بازگردد.

نقش بیان کرد: پنجره واحد در کارگو ترمینال اصفهان پیش بینی شده است و نماینده کلیه دستگاه‌های مجوز دهنده در این محل حضور دارند تا روند پرواز و حمل و نقل بار به مقصد تسهیل شود و هیچگونه نیازی به مراجعه به مرکز شهر و اداره‌ها وجود نداشته باشد.

پنجره واحد سرمایه‌گذاری، سامانه‌ای است که امکان گردش استعلام‌ از دستگاه‌های صدور مجوز سرمایه‌گذاری را بصورت الکترونیکی فراهم می‌کند و از طریق آن از یکسو سرمایه‌گذار با تسلیم درخواستش، امکان پیگیری مطالبات خود و از سوی دیگر سازمان سرمایه‌گذاری امکان گزارش‌گیری از وضعیت استعلام‌های مربوطه را خواهد داشت. بنابراین بهبود محیط کسب و کار و سادگی روند دریافت مجوز سرمایه‌گذاری از اهداف اصلی راه‌اندازی پنجره واحد الکترونیکی سرمایه‌گذاری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: باید از این ظرفیت خوب در استان بیشترین استفاده را ببریم تا فعالان اقتصادی و صادرکنندگان اصفهانی با خیال راحت بتوانند به فعالیت های خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه روزانه ۲۰۰ تُن فلفل دُلمه‌ای به روسیه منتقل می‌شود، اضافه کرد: این مقدار فلفل در شهرستان های دهاقان و تیران و کرون تولید و صادر می‌شود و برای فعال شدن بیشتر کارگو ترمینال باید حساب ویژه‌ای را روی روسیه باز کنیم.

وی تصریح کرد: تازگی محصولات کشاورزی و باغی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در زمان حاضر بدلیل حمل و نقل زمینی، در این زمینه با چالش‌هایی مواجه هستیم.

نقش گفت: هواپیماهای موجود برای حمل بارهای استان کوتاه بُرد هستند و امکان استفاده از آنها در مسیر کشور روسیه وجود ندارد اما باید با برگزاری جلسه تخصصی با حضور شرکت هواپیمایی، اتحادیه و تشکل‌های بخش خصوصی، تضمین لازم برای استفاده از هواپیماهای بزرگتر با بُرد بیشتر به شرکت‌های هواپیمایی داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی باید حمل بارهای گرانقیمت و کم‌حجم از جمله زعفران، پسته و طلا و جواهر در اولویت قرار داده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: این استان از ظرفیت بالایی برای تولیدات گل شاخه بُریده و محصولات گلخانه ای برخوردار است و زمینه مساعدی در زمینه تولید محصولات لبنی در استان هم وجود دارد.

به گفته وی، آمادگی لازم برای پیگیری جدی در زمینه تخصیص یارانه سوخت برای تولید و صادرات محصولات کشاورزی در استان اصفهان وجود دارد.

نقش افزود: صادرات مستمر به روسیه با توجه به شرایط کنونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید زیرساخت صادرات محصولات و حمل و نقل هوایی به این کشور فراهم شود و استانداری اصفهان نیز آماده ارائه هرگونه همکاری در این زمینه است.

جلسه کارگو ترمینال فرودگاه با حضور مسوولان فرودگاه، جهاد کشاورزی، صمت، کارگو ترمینال، اعضای تشکل‌ها و اتحادیه صادرکنندگان استان و مدیران یک شرکت هواپیمایی در استانداری اصفهان برگزار شد.

اخبار مرتبط:
سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه فعال بارشی به استان از اواسط هفته پیش‌رو خبرداد.

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای اصفهانی در پایان سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که گروه‌هایی مانند «هتل و رستوران» با تغییر بیشتری مواجه شده و نرخ تورم سالانه معادل ۴۶.۳ درصد بوده است.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مانند قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است