کد خبر : 232743
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۴ - 15:51
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

احمد خاتمی: اعضای خبرگان از بی‌حجابی در کشور در عذاب بودند/ اینکه «سلطنت‌طلبان» پا به کشور ایران بگذارند آرزوی خامی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اعضای خبرگان رهبری دغدغه‌های فرهنگی داشتند و از وضعیت بی‌حجابی در کشور و این ناهنجاری بزرگ در عذاب بودند و از آقای رئیس‌جمهوری می‌خواستند که علاجی برایش بیابند.

احمد خاتمی: اعضای خبرگان از بی‌حجابی در کشور در عذاب بودند/ اینکه «سلطنت‌طلبان» پا به کشور ایران بگذارند آرزوی خامی است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: بیشترین دغدغه خبرگان چه در دیدار با وزیر اقتصاد و چه در جلسه دیشب با رییس جمهوری، معیشت مردم بود و این مطالبه را داشتند که مسئولان فکری به حال معیشت مردم و گرانی‌های افسارگسیخته کنند.

سیداحمد خاتمی در حاشیه اختتامیه یازدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سوی مجلس خبرگان رهبری انجام وظیفه شد و دو روز اجلاس داشتیم که مهمترین بخش آن انتخابات هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان بود که طبق قانون دوسال یکبار باید انجام شود.

وی افزود: تنها اختلاف و تفاوتی که با گذشته داشتیم این است که آیت‌الله موحدی‌کرمانی که نایب رئیس بودند به خاطر کهولت سن و نامناسب بودن حالشان جایشان را به آیت‌الله سیدهاشم بوشهری که کارپرداز فرهنگی بود دادند و آیت‌الله محسن اراکی به جای آقای بوشهری به عنوان کارپرداز فرهنگی انتخاب شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به حضور سردار قاآنی در اجلاسیه این مجلس، یادآور شد: سردار قاآنی در این سخنرانی از جلوه‌های قدرت مقاومت گفتند و از ناکامی دشمنان در برابر آن و نیز در صحنه اغتشاشات اخیر که صحنه‌گردانان اصلی آن آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند و گروهک‌های ضدانقلاب و سلطنت‌طلبان و کسانی همچون پرویز ثابتی که شکنجه‌های قرون‌وسطایی انجام می‌دادند حالا بعد از سال‌ها خود را نشان داده‌اند.

خاتمی تاکید کرد: آرزوی اینکه این جنایتکاران پا به کشور ایران بگذارند آرزوی خامی است تا چه رسد به اینکه این سلطنت‌طلبان منفور که ۵۳ سال سیاه را بر ملت ایران در دوران سلطنت هموار کردند و نیز منافقان آدمکش که در پرونده‌شان ۱۷ هزار ترور ثبت شده است بخواهند در کشور کاری انجام دهند.

وی با بیان اینکه غرب درباره حقوق بشر دروغ می‌گوید، اظهار کرد: اگر دروغ نمی‌گفت به چنین افرادی با چنین سابقه‌ای بال و پر نمی‌داد. البته اغتشاشات اخیر نشانی از انفعال بیگانگان و زنده بودن انقلاب اسلامی است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان تاکید کرد: ۲۲ بهمن میلیون‌ها ایرانی آمده بودند تا با خون شهیدان و آرمان‌های امام و انقلاب تجدید میثاق کنند و نفرت خود را از اغتشاشگرانی که حدود ۱۰۰ روز کشور را به اغتشاش کشیدند، نشان دهند.

خاتمی یادآور شد: بیشترین دغدغه خبرگان چه در دیدار با آقای خاندوزی وزیر اقتصاد و چه در جلسه دیشب با رییس جمهوری معیشت مردم بود و این مطالبه را داشتند که مسئولان فکری به حال معیشت مردم و گرانی‌های افسارگسیخته کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما عدم نظارت است و برخی تا جایی که بتوانند مردم را با گرانی‌ها تیغ می‌زنند، تصریح کرد: با همین وضعیت گرانی موجود را اگر کنترل و نظارتی وجود داشته باشد افسارگسیخته نخواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در رابطه با مسائل اقتصادی آنچه خبرگان دیدند و فهمیدند دو مطلب است، اول اینکه مسئولان واقعیت‌های موجود را می‌بینند و بی‌خبر نیستند و در پی علاج هستند. برخی می‌گفتند دولت در این گرانی دلار نقش دارد این سئوال از وزیر اقتصاد شد و به شدت انکار کرد و گفت اصلا معقول نیست که ما بخواهیم از گرانی دلار حمایت کنیم یا در آن نقش داشته باشیم.

خاتمی یادآور شد: جنگ اقتصادی مطلب دوم است و همچنان که آمریکا برجام را کنار گذاشت و می‌خواست با کف خیابان مشکل را حل کند همین برخورد را با عرصه اقتصادی دارد و هرجا ایران حاضر شود آمریکا با تمام توان فرش را از زیرپای ایران می‌کشد.

وی افزود: اگر توجه به این دو مطلب باشد و همه صاحبنظران کمک کنند، می‌توانیم پیش رویم، چون اینجا قصه یک فرد و یک دولت نیست بلکه قصه یک نبرد است تا مشکلات را پشت سر بگذاریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اعضای خبرگان رهبری دغدغه‌های فرهنگی هم داشتند و از وضعیت بی‌حجابی در کشور و این ناهنجاری بزرگ در عذاب بودند و از آقای رئیس‌جمهوری می‌خواستند که علاجی برایش بیابند.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است