کد خبر : 232371
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۲ - 18:36
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نشریه سپاه: میرحسین موسوی از براندازی جمهوری اسلامی سخن می‌گوید

بنا به نوشته این نشریه، میرحسین موسوی از «عبور از قانون اساسی و به نوعی براندازی جمهوری اسلامی سخن می‌گوید» که به گفته این نشریه، «چندان هم مورد استقبال ضدانقلاب قرار نگرفته و با هجمه‌ها و توهین‌های فراوانی مواجه» شده است.

نشریه سپاه: میرحسین موسوی از براندازی جمهوری اسلامی سخن می‌گوید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نشریه روزانه معاونت سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، در مطلبی به دسته‌بندی اصلاح‌طلبان پرداخته است. این نشریه همچنین به اصلاح‌طلبان هشدار داده که اگر مطالباتشان را در چارچوب قانون اساسی تعریف نکنند، «از دایره جریان‌های صاحب صلاحیت حذف» می‌شوند. این مطلب اصلاح‌طلبان را به سه دسته تقسیم کرده است.

به نوشته اعتمادآنلاین، نخستین طیف از قول این نشریه، آنهایی‌اند که «در تلاش برای بازی در میدان رقابت انتخاباتی» سال آینده هستند. قرار است زمستان ۱۴۰۲ انتخابات مجلس دوازدهم برگزار شود.  به نوشته نشریه داخلی معاونت سیاسی سپاه، این طیف از اصلاح‌طلبان، «به بازگشت به قدرت می‌اندیشند و این راه را راهبرد مناسب برای شرایط موجود می‌دانند.» نویسنده این طیف را «جریان نزدیک به رئیس‌جمهور سابق(محمد خاتمی)» دانسته که «هم اعتقاد به اصلاحات قانونی دارند» و «هم قدم فرا نهاده و از کسب صندلی قدرت سخن می‌گویند.»

طیف دوم به قول این نشریه، «چندان آمادگی لازم برای حضور در انتخابات ندارند و حضور آن را بدون تحولی اساسی در حکمرانی ممکن نمی‌دانند.» نویسنده ادامه داده که این طیف، تلاش دارند تا خود را «درون نظام تعریف کنند، به همین خاطر است که از اصلاحات بنیادین در کشور و تلاش برای تحقق تمام و کمال قانون اساسی موجود سخن می‌راند و عمل به قانون را راهگشا می‌دانند.»

این نشریه طیف سوم اصلاح‌طلبان را، اصلاح‌طلبانی معرفی کرده که از اصلاح‌طلبی «عبور کرده‌اند» و «در میانه براندازان قرار گرفته‌اند.» بنا به نوشته نشریه سپاه، این طیف «به طور رسمی از کنار گذاشتن قانون اساسی جدید سخن می‌گویند و پیشنهاد تدوین قانون اساسی جدید می‌دهند». نشریه روزانه سپاه، «میرحسین موسوی» را در راس این طیف معرفی کرده است. بنا به نوشته این نشریه، میرحسین موسوی از «عبور از قانون اساسی و به نوعی براندازی جمهوری اسلامی سخن می‌گوید» که به گفته این نشریه، «چندان هم مورد استقبال ضدانقلاب قرار نگرفته و با هجمه‌ها و توهین‌های فراوانی مواجه» شده است.

این نشریه وضعیت طیف اصلاح‌طلبان را «آشفته» توصیف کرده و گفته که آنها در سالیان اخیر «به شدت آسیب‌پذیر» بوده و «فصل‌الخطابی امثال خاتمی نیز از بین رفته است».

نویسنده همچنین اردوگاه اصلاح‌طلبان را دارای «مرزهای بی‌ در و پیکر با اپوزیسیون و براندازان» توصیف کرده است.

نشریه روزانه معاونت سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه در پایان به اصلاح‌طلبان هشدار داده که «اگر قرار باشد هویت جریان اصلاح‌طلبی همچنان باقی بماند، باید تکلیف خود را با رادیکال‌ها مشخص کنند و مطالبات‌شان را در چارچوب قانون اساسی مدنظر امام دنبال کنند وگرنه خواسته یا ناخواسته از دایره جریان‌های صاحب صلاحیت حذف خواهند شد».

اخبار مرتبط:
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند

روزنامه حسین شریعتمداری به ماجرای برخورد پلیس با زنانی که بدحجاب هَستند واکنش نشان داد.

فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است
فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از دید ما هر کشوری در حوزه خلیج فارس بخواهد پایگاه‌هایش را در اختیار اسرائیل قرار دهد یقین داشته باشد که شریک این رژیم است و این تعریفی است که ما در استراتژی خود داریم.

نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند
نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسرائیل دارد بخشی از کشور‌های عربی را با خود همراه می‌کند دوم اینکه به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند که اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد بیش از همه عربستان باید رفتارش را تغییر دهد و عذرخواهی کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است