کد خبر : 232018
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۱ - 10:11
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

آغاز به کار مرکز نظریه‌پردازی و هیأت اندیشه‌ورز در دانشگاه اصفهان

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: دانشگاه اصفهان به عنوان یک مرکز علمی باید محلی برای خلق نظریه‌های جدید باشد و در همین راستا، مرکز نظریه‌پردازی و هیأت اندیشه‌ورز کار خود را آغاز کرده‌اند.

آغاز به کار مرکز نظریه‌پردازی و هیأت اندیشه‌ورز در دانشگاه اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان در چهارمین همایش سالانه انجمن مالی ایران که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در حوزه‌های علمی فعالیت می‌کنند، فقط رونوشتی از فعالیت دیگران را ارائه می‌دهند و به نام خود می‌زنند؛ درحالی‌که توصیه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) بر رفع مسائل موجود در یک فرآیند علمی و کشف علم و نوآوری است.

به نوشته فارس؛ وی افزود: از مراکز علمی، اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌ها انتظار می‌رود نوآوری و خلاقیت داشته باشند و از نسخه‌های دیگران پیروی نکنند.

هرسیج با بیان اینکه بسیاری از اندیشمندان معتقدند نظام سرمایه‌داری امروز با بحران مواجه شده، تصریح کرد: امروز در بسیاری از حوزه‌ها خلاقیت وجود ندارد و نباید در سیاست‌گذاری‌ها از نسخه‌های غربی استفاده کرد.

رئیس دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: امروز در نظام مالی کشور جای نظریه‌پردازانی که اصل مشکل را شناسایی و مؤلفه‌های آن را مشخص کنند و بعد برای آن راهکار ارائه دهند، بسیار خالی است.

وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در نوآوری، گفت: امروزه نیازمند این هستیم که همزمان با استفاده از تجارب اندیشمندان جهان، این راهکارها را با توجه به ایده‌آل‌های جامعه، بومی‌سازی کنیم.

هرسیج عنوان کرد: دانشگاه اصفهان به عنوان یک مرکز علمی باید محلی برای خلق نظریه‌های جدید باشد و در همین راستا، مرکز نظریه‌پردازی و هیأت اندیشه‌ورز کار خود را آغاز کرده‌اند و اندیشکده سیاست‌‌گذاری در آینده نیز تشکیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه پیگیر شناسایی اموال مازاد دانشگاه و مولدسازی آن‌ها هستیم، بیان کرد: برای کمک به ایده‌های نو از کمک‌های بنیاد نوآوران و خیران نیز بهره‌مند خواهیم شد.

مشکلات شهرداری باید توسط نخبگان حل شود

علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان در ادامه این همایش اظهار کرد: شهرداری به عنوان یک دستگاه اجرایی و خدماتی مانند سایر بخش‌های کشور درگیر مسائل مالی و گره‌هایی است که این گره‌ها باید توسط نخبگان حل شود.

وی افزود: ریشه کار به این برمی‌گردد که ما نظام‌ها و تجارب دنیا را به نوعی نادیده گرفته‌ایم و به جای آن هیچ مجموعه مدونی را جایگزین نکرده‌ایم؛ اگر می‌گوییم سیستم فعلی نه، باید یک سیستم جدید و نظام‌مندی در همه مسائل از جمله اقتصاد، فرهنگ و مدیریت شهری جایگزین آن کنیم.

قاسم‌زاده تصریح کرد: مجلس و مسؤولان بالادستی باید به گونه‌ای تصمیم بگیرند که ما به عنوان افسران اجرایی در میدان با ابهامات نظام مالی مواجه نشویم و در چاله‌هایی قرار نگیریم که فاز اول گرفتاری‌ها و بدهی‌های بانکی ما آغاز شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم خروجی اینگونه جلسات در نهایت ما را به سمت یک الگوی مالی نظام‌مند و شفاف راهنمایی کند که ما بتوانیم براساس این مدل، سهم خود را در مدیریت شهری استفاده کنیم.

اخبار مرتبط:
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت
۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ حادثه ترافیکی امروز در استان اصفهان ۱۳ مصدوم داشت.

طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت
طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید استان (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است