کد خبر : 231619
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۹ - 09:25
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

ماجرای ترک در پل شهید سلیمانی اصفهان چه بود؟

طی روزهای گذشته فیلمی تحت عنوان ترک در عرشه پل تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی اصفهان منتشر شد، ماجرا را از معاون عمرانی شهرداری اصفهان جویا شدیم.

ماجرای ترک در پل شهید سلیمانی اصفهان چه بود؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ طی روزهای گذشته فیلمی تحت عنوان ترک در عرشه پل تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی اصفهان منتشر شد، اما اصل ماجرا را از معاون عمران شهری شهرداری اصفهان جویا شدیم.

به نوشته فارس؛ اصغر کشاورز راد معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی در طول خود دارای چهار درز انبساط (دو درز در ابتدا و انتها و دو درز در طول پل) است.

وی افزود: این درزهای انبساط با توجه به تغییرمکان‌های طبیعی ناشی از اختلاف دمای بین فصل سرد و گرم سال و همچنین سایر تغییرمکان‌های پیش‌بینی شدۀ پل در نظر گرفته شده و برای پل ضروری هستند.

کشاورزراد با بیان اینکه این فاصله توسط درزهای انبساط الاستومری مخصوص پوشش داده می شوند، گفت: بهترین زمان برای نصب درزهای انبساط لاستیکی، به دلیل مدت زمان لازم برای برگشتن خیزهای منفی ایجاد شده در پل و همچنین ایجاد نشست‌های احتمالی، در حدود یک سال پس از بهره‌برداری از پل و در فصل سرد سال می‌باشد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: به جهت همخوانی تراز درز انبساط با پروفیل آسفالت نهایی پل بهتر است درزها پس از اجرای لایه آسفالت نهایی یا همزمان با آن نصب شوند. لذا به جهت اینکه در حال حاضر با توجه به فاصله زمانی مناسب نسبت به بهره‌برداری و هچنین شرایط دمایی اصفهان، شرایط جهت اجرای درزهای انبساط کاملا مساعد است.

وی افزود: ترافیک روی پل به صورت موقت متوقف شده تا پس از اجرای آسفالت نهایی و درزهای الاستومری همتراز آسفالت، مجددا پل به روی ترافیک بازگشایی شود.

کشاورزاد عنوان کرد: تصاویری که از پل گرفته شده مربوط به همین درزهای انبساط می‌باشد و فاصلۀ بین دو قسمت عرشه همان درز انبساط پیش‌بینی شده برای پل می باشد.

اخبار مرتبط:
۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد
۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: ۱۲ کیلومتر حفاظ میانی بتنی(نیوجرسی) و تجهیزات روشنایی در راستای ارتقای ایمنی محورهای دوطرفه استان از سال گذشته تا کنون نصب شده است یا در مرحله اجرا قرار دارد.

افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان
افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: محبوس شدن در آسانسور در هفته گذشته بیشترین افزایش موارد محبوسی در اماکن بسته را به خود اختصاص داد.

دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است