کد خبر : 231610
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۹ - 09:52
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

خط ویژه برای تکمیل مترو در بودجه ۱۴۰۲ نصف جهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مهم‌ترین محورهای بودجه سال آینده، علاوه بر وظایف ذاتی شهرداری که بخشی از آن مربوط به حفظ فضای سبز و خدمات شهری است، عمدتاً در حوزه حمل‌ونقل خواهد بود که بخش زیادی از مبلغ اضافه‌شده نیز در حوزه حمل‌ونقل به‌ویژه برای تکمیل خط دو مترو است.

خط ویژه برای تکمیل مترو در بودجه ۱۴۰۲ نصف جهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌وگوی خبری پس از هفتاد و ششمین جلسه علنی شورا اظهار کرد: جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر و هفتاد و ششمین جلسه علنی با بررسی چند لایحه و تصویب بودجه ۱۴۰۲ شهرداری برگزار شد.

به نوشته فارس؛ وی با اشاره به بررسی دو لایحه دو فوریتی در جلسه امروز بیان کرد: یکی از این لوایح مربوط به جابجایی منابع نقدی و خرید مصالح برای سال ۱۴۰۲ بود که دو فوریت و اصل آن رأی آورد، بر این اساس ۱۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری برای خرید مصالح هزینه خواهد شد.

صالحی در ادامه گفت: فهرست بهای پیشنهادی خدماتی که در نوروز به‌ویژه در باغ فدک قرار است توسط شهرداری اصفهان ارائه شود به صحن آمد و این عناوین با تغییراتی نسبت به سال گذشته برای نوروز ۱۴۰۲ تصویب شد که نرخ نهایی آن پس از طی مراحل قانونی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتخاب دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برای حضور در شورای بهره‌وری گفت: آقایان فلاح و نباتی‌نژاد به‌عنوان نمایندگان شورای اسلامی شهر اصفهان در این شورا انتخاب شدند.

وی در ادامه به تصویب بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان اشاره کرد و افزود: پس از جمع‌بندی جلساتی که در یک ماه گذشته به‌صورت مستمر برگزار شد، نتیجه نهایی بررسی‌ها در قالب بودجه ۲۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومانی با اضافه شدن حدود ۱۰۳۰ میلیارد تومان با پیشنهاد اعضا به تصویب رسید.

صالحی تصریح کرد: به‌این‌ترتیب بودجه ۲۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومانی شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برای سال ۱۴۰۲ تصویب شد؛ بر این اساس بودجه شهرداری ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که نسبت به اصلاح بودجه ۱۲ هزار و ۳۳۳ میلیاردی سال جاری، برای سال آینده رشد ۶۲ درصدی خواهد داشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: ۷۳ درصد از بودجه در حوزه‌های عمرانی خواهد بود و ۲۷ درصد مربوط به امور جاری است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین محورهای بودجه سال آینده، علاوه بر وظایف ذاتی شهرداری که بخشی از آن مربوط به حفظ فضای سبز و خدمات شهری است، عمدتاً در حوزه حمل‌ونقل خواهد بود که بخش زیادی از مبلغ اضافه‌شده نیز در حوزه حمل‌ونقل به‌ویژه برای تکمیل خط دو مترو است.

صالحی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی به‌منظور ایجاد زیرساخت‌ها و برگزاری رویدادها افزایش قابل‌توجهی داشتیم، توجه به محلات کم برخوردار نیز مدنظر است که نسبت به بودجه سال قبل در این بخش ۵۰ درصد افزایش را شاهد هستیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نگاه بودجه به حوزه تفریح و نشاط و گردشگری ابراز کرد: عددی بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد تومان مستقیماً به‌عنوان سرمایه‌گذاری شهرداری برای تقویت زیرساخت‌های تفریحی در نظر گرفته‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تأکیداتی که شورا در انضباط بودجه‌ای و اهداف تعیین‌شده در منشور شورا و شهر و انضباط در پروژه‌های اولویت‌دار مدنظر دارد، سال آینده نسبت به امسال بیشتر به اهداف برنامه‌ریزی‌شده دست پیدا کنیم.

اخبار مرتبط:
زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی اعزام می‌‎شوند
زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی اعزام می‌‎شوند

مدیر حج و زیارت استان اصفهان گفت: استقبال مردم شهید پرور و ولایتمدار استان اصفهان برای زیارت بیت‌الله الحرام بی‌سابقه است. اشتیاق مردم به زیارت سرزمین وحی نشانگر عمق اعتقاد مردم به مسأله حج است.

باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد
باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند ۴ نفره ای که اقدام به دو فقره سرقت مسلحانه در شهر اصفهان کرده بودند خبر داد.

برادران زورگیر در کمتر از ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
برادران زورگیر در کمتر از ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه گفت: با تلاش مأموران انتظامی این فرماندهی ۲ برادر سارقی که با تهدید سلاح سرد اقدام به زور گیری از شهروندان کرده بودند در کمتر از ۵ ساعت دستگیر شدند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است