کد خبر : 231518
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۷ - 21:52
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

ارتش و نیروهای امدادی شهرضا برای بازگشایی محور سمیرم به میدان آمدند/مسدود شدن راه روستای هوک بر اثر بارش شدید برف

فرماندار شهرضا گفت: تا ساعت ۳ نیمه شب عملیات امداد و نجات در محور سمیرم به شهرضا انجام شد و ارتش و تیم‌های عملیاتی شهرضا تا ۱۰ کیلومتری سمیرم حضور پیدا کردند و افراد گرفتار را نجات دادند.

ارتش و نیروهای امدادی شهرضا برای بازگشایی محور سمیرم به میدان آمدند/مسدود شدن راه روستای هوک بر اثر بارش شدید برف

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سید امیر جعفری فرماندار شهرضا با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان و راه‌های مواصلاتی آن به دنبال بارش برف و باران اظهار داشت: به دلیل بارش بی‌سابقه باران، آب‌گرفتگی در بعضی از نقاط سطح شهر ایجاد شد و در روستاهای کهرویه، قصرچم و شهر منظریه چندین منزل مسکونی قدیمی از ۱۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیدند.

به نوشته فارس؛ وی با بیان اینکه بارش چنین بارانی در یک دهه گذشته در شهرضا بی‌سابقه بوده است، افزود: تا پاسی از شب پلیس راه، راهور، شهرداری، راهداری، هلال احمر و تیم‌های امدادی در سطح شهر و جاده‌ها در حال امدادرسانی بودند.

جعفری بیان کرد: طرح هدایت آب‌های سطحی شهر توسط شهرداری مطالعات آن انجام شده است و در بعضی از مناطق شهر مانند روبروی امامزاده شاهرضا، خیابان گاز و انتهای بلوار پاسداران مشکلاتی دارد و در حال بررسی است و امیدواریم هر چه زودتر آماده شود.

فرماندار شهرضا خاطرنشان کرد: به دلیل آب گرفتگی زیرگذر سابق جرم افشار و زیرگذر شهرک صنعتی رازی را مسدود کردیم که در حال تخلیه و بازگشایی است.

وی ادامه داد: به واسطه لایروبی رودخانه شهر که از سمت وشاره و سایر روستاهای شهرضا آب جاری می‌شود به دفع آب‌های سطحی کمک بسیاری کرد تا از بروز خسارت جلوگیری شود.

جعفری تصریح کرد: تا ساعت ۳ نیمه شب عملیات امداد و نجات در محور سمیرم به شهرضا انجام شد و ارتش و تیم‌های عملیاتی شهرضا تا ۱۰ کیلومتری سمیرم حضور پیدا کردند و افراد گرفتار را نجات دادند.

راه روستای هوک بر اثر بارش شدید برف مسدود است

فرماندار شهرضا در شهرضا با بیان اینکه حجم خسارت نسبت به میزان بارش کم بوده است، گفت: راه روستای هوک بر اثر بارش شدید برف مسدود است و روز گذشته عوامل هلال احمر، بخشداری و عوامل امدادی برای خدمت‌رسانی به داخل روستا رفتند و ظرف امروز و فردا بازگشایی خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد کانال دفع آب‌های سطحی در شهرک صنعتی رازی شهرضا افزود: شب گذشته آب به داخل این کانال هدایت شد و از بروز خسارت به شهرک جلوگیری شد، ضمن اینکه ذخیره‌سازی آب هم در شهرک رازی انجام شد.

جعفری با تأکید بر اینکه تمام ظرفیت‌های خدماتی و امدادی در داخل شهر و محورهای مواصلاتی خارج از شهر در آماده‌باش صددرصد بودند، گفت: شب گذشته گروه ۲۲ توپخانه ارتش تجهیزات و ماشین‌آلات خود را برای خدمت‌رسانی به میدان آورد.

فرماندار شهرضا ادامه داد: شهرضا معین شهرستان‌های سمیرم و دهاقان است و به واسطه وضعیت بحرانی این دو شهرستان تیم‌های امدادی را به این دو شهرستان اعزام کردیم و مسؤولیت پشتیبانی از این دو شهرستان را نیز داشتیم، شب گذشته اکیپ‌های هلال احمر، چندین دستگاه خودرو شامل گریدر، نمک پاش، بولدوزر و لودر و تیم‌های راهداری به سمیرم اعزام شدند.

اسکان اضطراری خودروهای در راه مانده در روستای کهرویه

وی اضافه کرد: از ساعت ۹ شب گذشته محور شهرضا به سمیرم را از سمت شهرضا مسدود کردیم تا تردد انجام نشود و در روستای کهرویه شرایط اسکان اضطراری را فراهم کردیم.

جعفری تصریح کرد: در حوزه راه‌های شهرستان شهرضا مشکل خاصی نداشتیم اما به واسطه اینکه خودروها در محور شهرضا-سمیرم گیر افتاده بودند و در ۱۰ کیلومتری سمیرم قفل شده بودند، در حوزه استحفاظی سمیرم عملیات امداد و نجات را انجام دادیم و با حضور پلیس راه، ماشین‌های ارتش، نیروی انتظامی، هلال احمر و راهداری توانستیم ماشین‌ها را با بکسل کنیم و به سمت شهرضا بازگردانیم.

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است