کد خبر : 231404
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۷ - 11:35
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

کتاب «رای حلال» اثر مجتبی رحماندوست منتشر شد

کتاب «رای حلال» با موضوع یادداشت‌های روزانه و حال و احوالات زندگی نماینده تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس نهم به چاپ رسید و روانه بازار شد.

کتاب «رای حلال» اثر مجتبی رحماندوست منتشر شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مجتبی رحماندوست، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی از چاپ کتاب «رای حلال»  خبر داد و گفت: انتشارات سروش این کتاب را که یادداشت‌های روزانه نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از مجلس نهم است را به اهتمام مختار مجاهد در ۹۱۵ صفحه به چاپ رسانده است.

وی درباره مقدمه این کتاب،  اظهار کرد: کتاب رای حلال تصویر جامعی از مجلس نیست، بلکه به ازای هر کمیسیون، هر فراکسیون و حتی شخصیت تک تک نماینده‌ها، فضای مجلس با آنچه من در این نوشته ترسیم کرده‌ام متفاوت بود. حتی هر گوشه و ضلعی از صحن مجلس، حکم خاص خودش را داشت که با ضلع دیگر فرق می‌کرد، دستِ بالای صحن در قسمت هیئت رئیسه هم، عالم دیگری حاکم بود.

رحماندوست ادامه داد: آن زمان در کمیسیون اجتماعی قوه مقننه عضویت داشتم اما نکاتی را به نسبت رخدادهای مختلف همچون شنیده هایم از کمیسیون امنیت ملی و دیگر کمیسیون ها، نکاتی را شرح داده ام. در این میان با توجه به مسئولیتم در کارگروه تخصصی ایثارگران و نایب رییسی فراکسیون ایثارگران و همچنین مسئول فراکسیون فلسطین و مقاومت اسلامی، مطالبی را ذکر کرده ام.

این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در خصوص چگونگی انتخاب نام «رای حلال» برای این کتاب، تصریح کرد: در صحن علنی سوال من از آقای رحمانی فضلی، وزیر وقت کشور درباره بی‌انضباطی تردد موتورسیکلت‌های متخلف در خیابان‌های شهرها مطرح شد. نظر خیلی از نمایندگان با وزیر کشور مخالف بود زیرا به انتخاب استانداران‌شان معترض بودند، بنابراین به وضوح مشخص بود که معدل رأی مجلس به وزیر کشور منفی است و اگر رأی منفی بدهند این کارت زرد، نظر مجلس درباره پاسخ وزیر به سوال من در مورد موتورسواران نیست.

وی در این رابطه، افزود: بعد از توضیحات وزیرکشور، رئیس جلسه از من پرسید قانع شدید؟ عنوان کردم وقتی قانع می‌شوم که کار در عمل درست شود نه در جلسات. در نهایت گفتم علیرغم این‌که قانع نشده‌ام، ولی در شرایط فعلی فقط به زبان می‌گویم قانع شده‌ام که بر خلاف رویه معمول در جلسات قوه مقننه است. بعدها بسیاری از همکاران از من گلایه کردند نسبت به این اقدام ولی به نظرم کار درست همین بود.

رحماندوست تصریح کرد: بعد از جلسه یکی از دبیران کمیسیون اجتماعی را دیدم که به من گفت این کار در تاریخ آینده مجلس ماندگار خواهد شد. زیرا تو در واقع تعریف جدیدی از «رأی حلال» ارائه کردی که به نظرم آمد این کلیدواژه می تواند مناسب ترین نام برای یادداشت های روزانه و در واقع به نوعی حال و احوالات زندگی یک نماینده مردم در مجلس باشد.

اخبار مرتبط:
جبلی: فضای تبادل و تضارب افکار در صداوسیما ادامه خواهد داشت
جبلی: فضای تبادل و تضارب افکار در صداوسیما ادامه خواهد داشت

رئیس سازمان صداوسیما گفت: تعامل با مخاطبان و میدان دادن به مردم برای اظهارنظر در مورد موضوعات مختلف همان‌طور که دیدیم، ان‌شاالله تقویت خواهد شد.

بهرام بیضایی به سرطان مبتلا شد
بهرام بیضایی به سرطان مبتلا شد

پرویز جاهد نویسنده و منتقد سینما با انتشار تصویری از بهرام بیضایی نوشت: «عکس ظاهرا غیر متعارفی از بهرام بیضایی در فضای مجازی تکثیر شده و دوستانی درباره‌اش تحلیل و نظریه‌پردازی کرده و می‌کنند. تا جایی که اطلاع دارم متاسفانه آقای بیضایی مدتی است گرفتار هیولای وحشتناکی شده‌اند و با آن می‌جنگند.»

همسر کیومرث پوراحمد: من هنوز جرئت نکرده‌ام به وسایل و لباس‌هایت‌ دست بزنم
همسر کیومرث پوراحمد: من هنوز جرئت نکرده‌ام به وسایل و لباس‌هایت‌ دست بزنم

مهرانه ربی نوشت: کیو جان من هنوز جرئت نکرده‌ام به وسایلت، به لباس‌هایت‌ دست بزنم. حوله‌ات هنوز پشت در حمام آویزان است و من هربار که از آنجا رد می‌شوم دلم پایین می‌ریزد. کتاب‌هایت را دست نزده‌ام و فکر می‌کنم شاید این‌طور بشود حداقل حضورت را در امتداد شعور حیاتی که تو را به آن‌ها دوخته احساس کنم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است