کد خبر : 231361
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۷ - 10:40
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

آزادی ۹۸۶ نفر از زندانیان اصفهان با عفو گسترده رهبری

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از آزادی ۹۸۶ نفر از زندانیان در پی صدور فرمان عفو گسترده مقام معظم رهبری (مدظله) در مرحله اول خبر داد.

آزادی ۹۸۶ نفر از زندانیان اصفهان با عفو گسترده رهبری

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حجت‌الاسلام‌ اسدالله جعفری، در مراسمی با حضور زندانیانی که در پی صدور فرمان عفو گسترده مقام معظم رهبری(مدظله) از زندان آزاد شدند و همچنین خانواده‌های این زندانیان و جمعی از مسئولان قضایی و انتظامی و اجرایی، اظهار کرد: آنچه انقلاب اسلامی ایران را نسبت به انقلاب‌های دیگر در سطح جهان برتری داده جلوه‌های کرامت و رأفت اسلامی است که نمونه‌ای از آن در پیشنهاد هوشمندانه عفو رئیس قوه قضاییه و موافقت کریمانه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) با این عفو گسترده را می‌توان مشاهده کرد.

به نوشته ایسنا؛ رئیس دستگاه قضایی استان اصفهان در خصوص آمار آزادشدگان در جریان این عفو گسترده، گفت: در مرحله اول اجرای این طرح مبارک ۹۸۶ نفر از محکومین و متهمین زندانی از زندان آزاد خواهند شد.

وی تعداد مشمولینی که در قالب این طرح از زندان آزاد خواهند شد را بیش از این عدد عنوان کرد و افزود: در کارگروهی که با حضور نماینده رئیس کل دادگستری استان، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و رئیس سازمان زندان‌های استان به‌صورت روزانه تشکیل می‌شود شرایط آزادی دیگر زندانیان مشمول این طرح، بررسی و نسبت به آزادی مشمولین اقدام خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ جعفری در تشریح دستورالعمل ابلاغی از سوی رئیس قوه قضاییه که بر اساس آن تعداد قابل توجهی از زندانیان به آغوش گرم خانواده باز خواهند گشت؛ گفت: بر اساس این دستورالعمل دو دسته از زندانیان مورد عفو قرار خواهند گرفت دسته اول متهمین و محکومین حوادث و اغتشاشات اخیر و دسته دوم محکومین و متهمین جرائم عمومی هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، وی افزود: از جمع دستگیرشدگان حوادث اخیر به‌جز افرادی که پیش‌ازاین با اخذ تعهد در مراجع انتظامی و معرفی کفیل یا وثیقه از زندان آزاد شده بودند و همچنین افرادی که در اغتشاشات اقدام به انجام قتل، تحریق، تخریب کرده بودند و کسانی که دارای شاکی خصوصی هستند و به واسطه مدیریت نیروهای قضایی، انتظامی و امنیتی در اغتشاشات تعداد این افراد بسیار کم است بقیه متهمان و محکومان مورد عفو قرار خواهند گرفت.

عالی‌ترین مقام قوه قضاییه در استان اصفهان تعداد متهمین و محکومین اغتشاشات که مورد عفو قرار خواهند گرفت را ۱۹۴ نفر و تعداد دسته دوم که متهمان و محکومان جرائم عمومی بودند را ۷۹۲ نفر اعلام کرد.

اخبار مرتبط:
چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟
چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان اصفهان گفت: مرطوب شدن بخشی از تالاب گاوخونی سبب شد تا فلامینگوها برخلاف سال‌های قبل به این تالاب بیایند.

یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف شد
یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف شد

مدیر پایگاه سیلک کاشان گفت: سنگ قبری از منطقه‌ای ثبت شده در ۳۰ کیلومتری غرب کاشان کشف شده که مربوط به دوران متاخر اسلامی و دورۀ صفویه است.

۸۳۷ مددجوی کمیته امداد استان اصفهان صاحب مسکن شدند
۸۳۷ مددجوی کمیته امداد استان اصفهان صاحب مسکن شدند

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان گفت: طبق سیاست‌های کمیته امداد کشور، برای ۳۳ هزار خانواده مددجویان امداد در کشور مسکن آماده و تکمیل شده که سهم استان اصفهان در این زمینه ۸۳۷ مسکن بوده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است