کد خبر : 230792
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۴ - 12:04
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: دولت رئیسی در جامعه ناامیدی ایجاد می‌کند

رضاحسینی‌قطب‌آبادی می‌گوید: طبق گفته رهبری باید در جامعه، امید ایجاد کنیم، ولی دولتی‌ها ناامیدی ایجاد می‌کنند. دو ایراد اساسی می‌شود به دولت گرفت که هم حاضر نیستند اشتباهات‌شان را بپذیرند و هم اینکه بعضی مدیران ناکارآمد و ناتوان روی کار هستند که تجربه کافی برای کار‌های مدیریتی ندارند. متاسفانه دولتی‌ها حاضر نیستند هیچ‌کدام از این دو مورد را بپذیرند.

نماینده مجلس: دولت رئیسی در جامعه ناامیدی ایجاد می‌کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی نماینده شهربابک در مجلس یازدهم درباره اینکه چرا دولت سیزدهم با وجود آن همه وعده نتوانسته به اوضاع اقتصادی کشور سامان دهد، به رویداد۲۴ می‌گوید: متاسفانه دولت سیزدهم، یک رویه غیراخلاقی را در پیش گرفته است. این دولت از روز اول مکرر در مورد نقاط ضعف، کمبودها، مشکلات و عدم‌کارایی خود و مسئولانش، تکرار کرده که هر اتفاقی افتاده مربوط به دولت‌های قبل بوده و این مشکلات برای ما از آن موقع به ارث مانده است. با اینکه دولت از ابتدا قول داده بود که از این حرف‌ها نزند، ولی مرتباً این صحبت‌ها را مطرح کرد. انتظار می‌رفت که دولت وارد این بحث‌ها نشود، ولی متاسفانه شد و من این موضوع را در نقد بر دولت‌ها گفته‌ام.

وی می‌گوید: سوالی که از رییس جمهور دارم این است که شما هم خودتان جزو مقامات و سران دولت‌های قبل بوده‌اید و اگر تصمیمی در سران قوا گرفته می‌شد، خودتان در آن جمع حضور داشتید. اگر به مسائل فساد و رانت‌خواری‌ها و… اشاره می‌کنید، خودتان در راس قوه قضاییه و در سازمان بازرسی قرار داشتید و این شما بودید که باید جلوی این خلاف‌کاری‌ها را می‌گرفتید، پس چرا هیچ‌کاری نکردید و الان مرتب از دولت گذشته انتقاد می‌کنید؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: من به رییس جمهور یادآوری می‌کنم، اول اینکه کد دادن به مردم که همه چیز را سر دولت‌های قبل بشکنند در دین اسلام و جمهوری اسلامی، کار اخلاقی و برازنده‌ای نیست. دوم اینکه، حتماً چند صباح دیگر، بعدی‌ها نیز برای شما هم همین حرف‌ها را خواهند زد، چون از هر دست بگیری از همان دست پس خواهی داد.

دولت رئیسی در جامعه ناامیدی ایجاد می‌کند

رضاحسینی قطب‌آبادی می‌گوید: طبق گفته رهبری باید در جامعه، امید ایجاد کنیم، ولی دولتی‌ها ناامیدی ایجاد می‌کنند. دو ایراد اساسی می‌شود به دولت گرفت که هم حاضر نیستند اشتباهات‌شان را بپذیرند و هم اینکه بعضی مدیران ناکارآمد و ناتوان روی کار هستند که تجربه کافی برای کار‌های مدیریتی ندارند. متاسفانه دولتی‌ها حاضر نیستند هیچ‌کدام از این دو مورد را بپذیرند.

نماینده شهربابک می‌گوید: نکته مهم دیگر این است که مجموعه دولت، خودشان را عقل کل می‌دانند و حاضر نیستند با مجلس مشورت کنند. بار‌ها شاهد بوده‌ایم که در موضوعات مختلف برای خودشان تصمیم‌گیری کرده‌اند و هر جایی که به مشکل برمی‌خورند می‌گویند کار مجلس است و مجلس دخالت و ورود کرده و هرجا که خوب باشد می‌گویند خودمان کرده‌ایم.

تصمیمات کشور در اندرونی‌ها گرفته می‌شود

وی می‌گوید: اگر مجموعه‌ای از عوامل را کنار یکدیگر قرار دهیم، به ضعف‌های اساسی دولت به خوبی پی خواهیم برد. از جمله این موارد، عدم‌ثبات در مدیریت‌ها است، چون مدیرانی که برگزیده می‌شوند در تصمیمات اندرونی و داخلی انتخاب می‌شوند و احساس می‌شود همه تصمیمات در اندرونی‌ها گرفته می‌شود و اخبار خوبی از انتخاب‌ها و انتصاب‌ها به گوش نمی‌رسد. بنابراین تا وقتی که دولتی‌ها با مجلس هماهنگ نباشند و نمایندگان را به عنوان مشاور در کنار دولت خودشان قرار ندهند، همین روال نابسامان را خواهیم داشت.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان می‌گوید: این ما نمایندگان هستیم که در حوزه‌های انتخابیه باید جوابگوی مردم باشیم و مردم همه چیز را از من نماینده می‌خواهند. آن‌ها آب، برق و شغل، درآمد، اقتصاد، معیشت، بهداشت و درمان و… را از ما طلب می‌کنند، ولی ما نمایندگان دست‌مان بسته است و نه بودجه و اعتباری در اختیار داریم و نه اختیاری در تصمیم‌گیری خیلی از موارد داریم. این موارد باعث می‌شود که ما هر روز شاهد ضعیف‌شدن بیشتر مجلس باشیم.

رضاحسینی‌قطب‌آبادی در پاسخ به اینکه چرا مجلس از اهرم‌های نظارتی خودش در برابر دولت استفاده نمی‌کند، گفت: مجلس بار‌ها این کار را کرده است. ما هم در طرح سوال‌ها و هم در استیضاحی که داشته‌ایم از ابزار نظارتی و قانونی خودمان استفاده کردیم. تا این‌جا فقط یک استیضاح انجام شده، چون دولت با لابی‌هایی که صورت داد، نگذاشت بقیه استیضاح‌ها شکل بگیرد.

وی می‌گوید: یک انتقاد به هیئت رییسه مجلس وجود دارد که وقتی استیضاحی در زمان قانونی خودش مطرح می‌شود، باید اجازه دهند، صورت بگیرد، چون اگر آن را اعلام وصول نکنند به خاطر فشار‌هایی که از اطراف به نماینده وارد می‌شود، با پس گرفتن برخی امضاها، طرح استیضاح هوا می‌رود. امیدواریم در آینده شاهد استیضاح‌هایی باشیم که خروجی بهتری داشته باشند و اگر استیضاحی لازم است صورت بگیرد، بدون هیچ مانع و لابی در جا و زمان خود، و به موقع اتفاق بیفتد.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است