کد خبر : 230631
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ - 17:54
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

حسن نوروزی: تلاش می‌کنیم قضات را به صدور احکام جایگزین حبس ترغیب نمائیم

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه «از نظر کلی مدت حضور مجرمان در زندان به مدت ۶ ماه تا حداکثر ۲ سال مفید است»، تاکید کرد: اینکه رهبر انقلاب عفو خاصی در نظر گرفتند برای همه مجرمان به جز جرایم اعلامی، کاری انقلابی، دینی، فقهی و حقوقی است و این عیدی دادن‌ها نشان‌دهنده بالندگی دیدگاه حقوقی مقام معظم رهبری است که اوج آن را در این عفوهای دهه فجر امسال مشاهده کردیم.

حسن نوروزی: تلاش می‌کنیم قضات را به صدور احکام جایگزین حبس ترغیب نمائیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حسن نوروزی با اشاره به عفو متهمان و محکومان اتفاقات اخیر از سوی رهبر انقلاب و وعده رئیس جمهوری درباره عفو و بخشودگی دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی، رسانه‌ای که مشمول محدودیت‌هایی شده‌اند اظهار کرد: اصولاً عفوهایی که در آستانه دهه‌های فجر انجام می‌شود، به رحمت نظام اسلامی و توجهاتی که رهبر معظم انقلاب در این زمینه دارند، بازمی‌گردد.

وی افزود: اینکه رهبر انقلاب عفو خاصی در نظر گرفتند برای همه مجرمان به جز جرایم اعلامی، کاری انقلابی، دینی، فقهی و حقوقی است. از نظر کلی مدت حضور مجرمان در زندان به مدت ۶ ماه تا حداکثر ۲ سال مفید است. این عیدی دادن‌ها نشان‌دهنده بالندگی دیدگاه حقوقی مقام معظم رهبری است که اوج آن را در این عفوهای دهه فجر امسال مشاهده کردیم.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به رویکرد این کمیسیون در زمینه کاهش مجازات حبس و مجازات‌های جایگزین حبس گفت: سمت و سوی فعالیت‌های کمیسیون حقوقی مجلس از طرح مسائل اخیر همواره در جهت کاهش مجازات‌ها بوده است؛ کاهش مجازات حبس تعزیری جرائم مواد مخدر در مورد محکومان فاقد کیفری از جمله مصوباتی است که بر همین اساس به تصویب رسیده است.

نوروزی عنوان کرد: در مجلس تلاش می‌کنیم از طریق قانونگذاری، قضات را به صدور احکام جایگزین حبس ترغیب نمائیم.

اخبار مرتبط:
وضعیت آب و هوا، امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
وضعیت آب و هوا، امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق همچنین وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور خبر داد.

پلیس: شبکه شیطان‌پرستی در تهران متلاشی شد
پلیس: شبکه شیطان‌پرستی در تهران متلاشی شد

مرکز اطلاع‌رسانی فراجا اعلام کرد اعضای شبکه شیطان پرستی که دارایِ عضو سازمان یافته از اتباع خارجیِ اروپایی و ایرانی بودند طی عملیاتی فنی و تخصصی توسط سازمان اطلاعات پلیس شناسایی و دستگیر شدند. در مکان برگزاری جلسه شیطان پرستی تعداد ۱۴۶ نفر مرد و ۱۱۵ نفر زن به‌صورت برهنه و مستهجن حضور داشته که با آرم، علائم و نماد‌های خاص شیطان پرستی بر روی البسه، سر، صورت و موی سر با الصاق نماد بر روی گوش و بینی و با حضور سه نفر تبعه اروپایی دستگیر شدند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است