کد خبر : 230433
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ - 08:51
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

افزایش ۴۵ درصدی اعتبارات عمرانی اصفهان در لایحه بودجه ۱۴۰۲

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان گفت: اعتبارات تملک دارایی یا همان بودجه‌های عمرانی استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ معادل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به امسال ۴۵ درصد افزایش دارد.

افزایش ۴۵ درصدی اعتبارات عمرانی اصفهان در لایحه بودجه ۱۴۰۲

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدرضا قاسمی در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: اعتبارات هزینه ای استان اصفهان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ معادل یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان با رشد ۳۴ درصدی است و رتبه ششم را در کشور داریم.

به نوشته ایرنا؛ وی با بیان اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ درآمد استانی برای اصفهان ۴۳.۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: ۹۸.۵ درصد این درآمد استانی را مالیات در بر می‌گیرد و از نظر میزان درآمد، رتبه دوم را داریم.

وی تصریح کرد: در واقع اصفهان، دومین مالیات دهنده در کشور است اما نرخ رشد آن در بین سایر استان ها در رتبه سیزدهم قرار دارد به این معنی که سرعت افزایش نرخ مالیات اصفهان نسبت به سال های قبل، کاهش پیدا کرده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ استان اصفهان هفت درصد از درآمد کشور (درآمدهای استانی) را تامین می‌کند که نرخ رشد آن ۳۹.۶ درصد است.

وی به اعتبارات سفر رییس جمهور به اصفهان در خرداد امسال نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر ۲۶ هزار میلیارد تومان پروژه برای استان تعریف شد که از این رقم هشت هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان تعهد سازمان برنامه و بودجه کشور در طول سه سال است.

قاسمی ادامه داد: از این رقم، امسال باید چهار و ۸۹ میلیارد تومان تامین اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور صورت بگیرد که تا یک ماه پیش یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از آن معادل ۴۱ درصد و به‌صورت نقد تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه تعهد چهار هزار و ۸۹ میلیارد تومان تامین اعتبار باید تا شهریور سال آینده (پایان سال مالی) پرداخت شود، تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه در تعهدات سفر رییس جمهور به اصفهان عقب نیست و بقیه تامین اعتبارات از اسفند تا شهریور آینده صورت می گیرد.

وی تعهدات سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان از تامین اعتبار سفر رییس جمهور به این استان را یکهزار و ۵۴۴ میلیارد تومان در طول سه سال اعلام و اضافه کرد: تعهد سال جاری ۵۵۳ میلیارد تومان است که تا یک ماه قبل ۱۸۰ میلیارد تومان معادل ۳۲.۴ درصد تخصیص یافته است و ما نیز در این زمینه عقب نیستیم.

به گفته وی در سفر رییس جمهور به استان اصفهان برای ۲۱۰ طرح و ریزپروژه های آنها اعتبار در نظر گرفته شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان درباره طرح های بزرگ آبرسانی گفت: این طرح ها علاوه بر استان از محل ملی نیز بودجه می گیرد و دستگاه اجرایی آن شرکت آب منطقه ای است.

قاسمی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی همه اعتبارات مورد نیاز در سطح استان را در اختیار آنها قرار داده و از محل سفر رییس جمهور نیز تامین شده است.

به گفته وی در بودجه سال ۱۴۰۱ استان اصفهان بیشترین سهم بودجه ها به ترتیب مربوط به بخش آب، راه، بهداشت و نوسازی مدارس بوده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: اصفهان درباره تبدیل وضعیت ایثارگران در کشور رتبه اول را دارد و تا کنون برای همه آنها تامین اعتبار شده است.

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه سال آینده کل منابع و مصارف بودجه کشور به بیش از پنج میلیون و ۲۶۱ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان می‌رسد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوم بهمن جاری با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ موافقت کردند و به این ترتیب رسیدگی به جزییات آن در دستور کار کمیسیون تلفیق بودجه قرار گرفت.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط:
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای اصفهانی در پایان سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که گروه‌هایی مانند «هتل و رستوران» با تغییر بیشتری مواجه شده و نرخ تورم سالانه معادل ۴۶.۳ درصد بوده است.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مانند قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.

رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند
رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند

دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان به رقابت می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است