کد خبر : 230121
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - 12:10
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

عزت‌الله ضرغامی: بناهای تاریخی را در طرح مولدسازی نمی‌فروشیم، اجاره می‌دهیم

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی گفت: ما از قبل برنامه قانونی داریم که برخی از بناهای تاریخی که نیاز به مرمت دارند، با یک فرایند قانونی در اختیار متقاضیان قرار گیرد و مرمت شود، آنها سرمایه گذاری می‌کنند و قرارداد اجاره با ما می‌بندند. بنابراین هیچ گونه واگذاری مالکیت درباره آنها مطرح نیست.

عزت‌الله ضرغامی: بناهای تاریخی را در طرح مولدسازی نمی‌فروشیم، اجاره می‌دهیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی امسال درباره طرح مولد سازی و واگذاری اموال مازاد دستگاه‌های دولتی و نگرانی برخی از افراد برای واگذاری مالکیت برخی از بناهای تاریخی این وزارتخانه نیز گفت: بناهای تاریخی به هیچ وجه امکان واگذاری به غیر را ندارند.

به نوشته مهر، ضرغامی بیان کرد: ما از قبل برنامه قانونی داریم که برخی از بناهای تاریخی که نیاز به مرمت دارند، با یک فرایند قانونی در اختیار متقاضیان قرار گیرد و مرمت شود، آنها سرمایه گذاری می‌کنند و قرارداد اجاره با ما می‌بندند. کاربری آن را هم ما تعیین می‌کنیم. این اتفاق فایده اقتصادی دارد. بناها هم حفظ می‌شوند و هم نظارت ما بر آنها وجود دارد بنابراین هیچ گونه واگذاری مالکیت درباره آنها مطرح نیست.

ضرغامی همچنین درباره اختصاص ۳۰ درصد از عوارض خروج از کشور به زیرساخت‌های صنعت گردشگری گفت: اعضای کمیسیون تلفیق مجلس نگاه درستی به نظام مسائل وزارت میراث فرهنگی دارند و برخی از اقداماتی که در حال انجام دارند؛ اگر به تصویب نهایی برسد، کمک خوبی برای حوزه گردشگری است.

وی گفت: قبلاً رقم خیلی کمی برای گردشگری اختصاص داده می‌شود تنها اسمش عوارض خروج از کشور بود ولی دستگاه‌های دیگری آن را برمی داشتند. اینکه اکنون ۳۰ درصد برای گردشگری اختصاص پیدا کرده رقم خوبی برای ماست و با گذشته تفاوت زیادی دارد.

اخبار مرتبط:
آنچه از بیماری ترانه علیدوستی می‌دانیم I بخوانید
آنچه از بیماری ترانه علیدوستی می‌دانیم I بخوانید

در ۲ روز اخیر جامعه هنری و علاقمندان به سینما برایشان این پرسش مطرح شده است که بیماری ترانه علیدوستی چیست و او در چه مرحله‌ای از درمان قرار دارد؟

چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟

پخش فصل دوم سریال «سرزمین مادری» در اسفند ماه ۱۴۰۲ به اتمام رسید و حالا فصل سوم این سریال به دلیل مراحل پس از تولید و انجام اصلاحات، در بخش‌هایی با وقفه مواجه شده و به گفته‌ی رئیس مرکز سیمافیلم بعید است فصل سوم این سریال اردیبهشت ماه به آنتن برسد.

جبلی: فضای تبادل و تضارب افکار در صداوسیما ادامه خواهد داشت
جبلی: فضای تبادل و تضارب افکار در صداوسیما ادامه خواهد داشت

رئیس سازمان صداوسیما گفت: تعامل با مخاطبان و میدان دادن به مردم برای اظهارنظر در مورد موضوعات مختلف همان‌طور که دیدیم، ان‌شاالله تقویت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است