کد خبر : 229866
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - 08:38
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

افزون بر ۵۰ هزار بیمار صعب‌العلاج در اصفهان نشاندار شدند

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: تاکنون افزون بر ۵۰ هزار بیمار صعب‌العلاج(سخت درمان) در این استان در سامانه بیمه سلامت نشاندار شده و تحت پوشش خدمات ویژه قرار گرفته‌اند.

افزون بر ۵۰ هزار بیمار صعب‌العلاج در اصفهان نشاندار شدند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدحسین صفاری، در حاشیه آیین بهره‌برداری از ساختمان بیمه سلامت شهرستان فریدن افزود: پیش بینی می‌شود بازهم به این آمار اضافه شود که امیدواریم با اطلاع رسانی مناسب سایر افرادِ مشمول نیز ثبت نام کنند و از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان افزود: از ابتدای شروع به کار صندوق حمایت از بیمارهای خاص و صعب‌العلاج تاکنون افزون بر ۲۷ میلیارد تومان از سهم سازمان و این صندوق برای بیماران استان هزینه شده است.

به گفته وی؛ بیشترین هزینه مربوط به گروه بیماری‌های سرطانی و بخش عمده پرداختی‌ها در حوزه دارو بوده است.

صفاری با بیان اینکه ۱۰۷ بیماری مشمول حمایت‌های این صندوق قرار گرفته است، افزود: این بیماری‌ها شامل ام اس، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سکته مغزی، موکوپلی ساکاریدوز، بال پروانه‌ای، انواع تیپ‌های اس ام ای، سیستیک فیبروزس، اوتیسم، سرطان، پرفشاری شریان ریوی، پیوند اعضا، صرع مقاوم به درمان، رتینوپاتی دیابتی،جراحی‌ های DBS برای بیماران(پارکینسون، دیستونی، ترمور، تیک، تورث) و مُزمن روانی است.

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان خاطر نشان کرد: بیماران متقاضی شامل بیمه شدگان سایر سازمان‌های بیمه‌گر یا افراد فاقد پوشش بیمه پایه، می‌توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به آدرسbimehsalamatiranian.ir ثبت نام کنند.

صفاری افزود: افراد پس از نشاندار شدن بصورت خودکار از مزایای صندوق بهره‌مند می‌شوند و علاوه بر سهم بیمه پایه، سهم صندوق صعب‌العلاج نیز برای این بیماران محاسبه می‌شود.

وی اضافه کرد: بیمه‌شدگان می‌توانند برای ۱۰۷ بیماری که دارای بسته‌های خدمتی نیستند، اسناد هزینه‌های خود را به اداره کل بیمه سلامت استان و یا ادارات بیمه سلامت شهرستان‌ها ارائه و پس از تأیید کمیته‌ استانی تا سقف ۵۰ میلیون تومان خسارت هزینه درمان دریافت کنند.

وی افزود: در صورتی که امکان ورود به سامانه شهروندی برای فرد به هر دلیلی مهیا نباشد، امکان اقدام از طریق ادارات کل بیمه سلامت استانی نیز فراهم شده است.

صفاری در باره اجرای طرح پزشک خانواده در استان نیز گفت: از اواخر سال گذشته تاکنون بیش از ۳۶۰ پزشک در شهرهای افزون بر ۲۰ هزار نفر در قالب این طرح مشغول ارائه خدمت به بیماران هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و بر مبنای اساسنامه این صندوق، سازمان بیمه سلامت ایران اقدام به پوشش مازاد هزینه‌های دارو و خدمات بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌کند.

صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نخستین بار در کشور از سوی مجلس تصویب و از آبان ماه امسال ایجاد شد و سازمان بیمه سلامت متولی اجرایی شدن این قانون است.

از حدود ۴۰ میلیون فرد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، افزون بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از آنها ساکن استان اصفهان هستند.

ساختمان بیمه سلامت شهرستان فریدن امروز دوشنبه با هزینه چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان همزمان با دهه فجر با حضور حسین رنجبران معاون سازمان بیمه سلامت ایران و شماری از مسوولان استانی و محلی به بهره‌برداری رسید.

فریدن با ۲ شهر، ۲۸ روستا و جمعیت افزون بر ۴۹ هزار نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

اخبار مرتبط:
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: دهه سرآمدی آموزش دانشگاه اصفهان با شعار «آموزش الهام بخش، نیاز محور و اشتغال آفرین» از ۸ الی ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان گفت: تکمیل و تجهیز متروی بهارستان بر اساس نرخ دلار ۱۴۰۲ نیازمند بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

بزرگترین دستاورد اجلاس ACD، مقابله با فضای ملتهب رسانه‌ای است
بزرگترین دستاورد اجلاس ACD، مقابله با فضای ملتهب رسانه‌ای است

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: بزرگترین دستاورد اجلاس ACD، مقابله با فضای ملتهب رسانه‌ای است که علیه اصفهان شکل گرفته است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است