کد خبر : 229308
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - 10:59
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

فایننشال تایمز: ارائه تانک‌های آبرامز به اوکراین برای آمریکا دردسر ساز می‌شود

فایننشال تایمز نوشت: تانک‌های ام ۱ آبرامز که واشنگتن اخیراً به اوکراین وعده داده، ممکن است به جای تقویت قدرت جنگی کی‌یف، برای آمریکا مسئولیت‌های حقوقی به بار آورد.

فایننشال تایمز: ارائه تانک‌های آبرامز به اوکراین برای آمریکا دردسر ساز می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ به نوشته فایننشال تایمز، این مخزن ۷۰ تنی دارای یک موتور توربین گاز است که به آن شتاب بیشتری نسبت به موتور دیزل می‌دهد، اما نیاز به تعمیر و نگهداری دقیق دارد و مقادیر بیشتری سوخت مصرف می‌کند.

این روزنامه در این رابطه به اظهارات جان ناگل، فرمانده سابق ارتش ایالات متحده اشاره کرده که گفته بود سربازانش «زمان زیادی را صرف پاک کردن فیلترهای هوا» در طول جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ و زمان حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ به دلیل «نگرانی‌های بزرگ» در مورد ورود شن و ماسه به موتور تانک و از کار افتادن آن کرده‌اند.

این روزنامه نوشته است: حفظ آمادگی رزمی تانک‌های آبرامز نسبت به سایر تانک‌های طراحی شده غربی که به کی‌یف وعده داده شده به «انواع ماشین آلات کاملا متفاوت» و همچنین خدمه آموزش دیده برای کار با ابزارهای ویژه نیاز دارد.

این روزنامه گزارش داد که آموزش خدمه مکانیک تانک‌ها نیز بیشتر طول می‌کشد. این تانک‌ها به تامین مداوم قطعات یدکی نیاز خواهند داشت و با توجه به اینکه نمی‌تواند با گازوئیل کار کند، “مخزن ۵۰۰ گالنی آنها هر روز دوباره با سوخت جت پر می‌شود”.

ناگل به فایننشال تایمز گفت: «ام ۱ آبرامز تانک فوق‌العاده‌ای است، اما یک تانک آمریکایی است و شیوه جنگ آمریکایی‌ها نیازمند تمام تدارکات در جهان است».

این روزنامه نوشته است که شبکه تدارکات و تامین تانک‌های آبرامز در ایالات متحده باقی خواهد ماند.

جاش کرشنر، مدیر عامل Beacon Global Strategies، یک شرکت مشاوره استراتژیک، هشدار داد که کاستی‌های لجستیکی ممکن است در نهایت آبرامز را به چیزی شبیه به یک مسئولیت حقوقی آمریکا در قبال سربازان اوکراینی تبدیل کند، زیرا آنها می‌توانند به راحتی طعمه حملات روسیه شوند. او استدلال کرد که نیروهای کی‌یف «کادیلاک دفاعی» نمی‌خواهند، آنها فقط به تجهیزات “به اندازه کافی خوب” نیاز دارند.

در دسامبر ۲۰۲۲، پنتاگون همچنین استدلال کرد که عملیات تانک‌های آبرامز بسیار دشوار است زیرا در آن زمان از عرضه آنها به اوکراین خودداری کرد. واشنگتن سپس موضع خود را در ژانویه تغییر داد و وعده ۳۱ تانک آبرامز را به کی‌یف داد. با این حال، انتظار می‌رود این سخت‌افزار زودتر از چند ماه دیگر به اوکراین نرسد. روسیه بارها به غرب نسبت به حمایت تسلیحاتی از کی یف هشدار داده است و استدلال می‌کند که انجام این کار تنها درگیری را طولانی می‌کند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در مورد تحویل تانک‌های مدرن به اوکراین گفت که روسیه این تانک‌ها را «مثل بقیه» سلاح‌های غربی خواهد سوزاند.

اخبار مرتبط:
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند
حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند

«محمد علی الحوثی» از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به عربستان سعودی درباره هرگونه همکاری با آمریکا در حمله به خاک یمن هشدار داد. وی گفت: «پیامی برای عربستان سعودی ارسال کرده‌ایم با این مضمون که اگر به هواپیماهای آمریکایی اجازه بدهد از خاکش یا حریم هوایی‌اش برای تجاوز به یمن استفاده کنند، آن‌ها نیز هدف ما خواهند بود.»

زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد
زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد

ولودیمیر رئیس جمهوری اوکراین به اظهارات همتای روس خود درباره حمله تروریستی در مسکو واکنش نشان داد.رئیس جمهوری اوکراین گفت که پوتین «بجای توجه و پرداختن به شهروندان روسیه یک روز ساکت ماند و به این فکر کرد که چگونه اوکراین را [به این ماجرا] بکشاند. همه چیز کاملا قابل پیش‌بینی بود.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است