کد خبر : 228624
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ - 16:26
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

آیت الله آملی لاریجانی: دشمنان گمان می کنند می توانند با فتنه گری و ایجاد تفرقه، «نظام الهی» را تسلیم کنند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتارهای ما مسئولین و کاستی های ما در اجرا، هیچ تلازمی با اصل نظام ندارد. ممکن است یک نظام مقتدر و قوی به دست مجری ای بیفتد که نتواند آن را به خوبی اجرا کند، اما در مقام ظاهر و اثبات و در نزد مردم، گاهی این دو جهت تلازم پیدا می کند و جداکردن این دو جهت بسیار دشوار است.

آیت الله آملی لاریجانی: دشمنان گمان می کنند می توانند با فتنه گری و ایجاد تفرقه، «نظام الهی» را تسلیم کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ صادق آملی لاریجانی  گفت: انقلاب اسلامی راه جدیدی را در جهان گشود و نظام جمهوری اسلامی که بر آمده از این انقلاب است از هیچ ایسمی پیروی نکرد فلسفه‌های سیاسی مشهور را پشت سر گذاشت.

به نوشته فارس: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تجلیل از بنیانگذار انقلاب اسلامی، گفت: امام (ره) به مردم عشق می‌ورزید. توجه و اتکای امام به مردم تبلیغاتی نبود و همه این را می‌دانستند. در حرکت و سکنات امام، در بیان امام، در منش امام، حمایت ایشان از مردم و به خصوص محرومان در جامعه آشکار بود. بنا براین اساس این نظام عظیم الهی بر دو کلمه «جمهوری» و «اسلامی» بود که ترجمه‌اش، مردمسالاری اسلامی بود. منتهی دو کلمه‌ای که در خودش دنیایی از معنا را گنجانده است. هم جنبه الهی و هم مردمی و اتکای به آرای مردم را در خود دارد. اسلام نظام توحید است و توحید بنای هستی است.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به اهتمام و اتکا به نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی، گفت: از طرف دیگر بحث مردم است، اعتقاد امام به مردم عمیق بود. امام می‌دانست که بدون حضور مردم در صحنه، نظام جمهوری اسلامی نه پا خواهد گرفت و نه بقا می‌یابد. بنابراین، نظام جمهوری اسلامی با اعتقاد بر خداوند و توحید و تأکید بر حضور مردم ساخته شد. ترکیب این دو مؤلفه، نظام قدرتمندی را ایجاد کرد و جوانان را به مسیر پایداری و استقامت در راه این نظام و مقابله با نظام سلطه رهنمون ساخت و آن‌ها را به نفوسی نورانی تبدیل کرد. جوانانی که به جبهه رفتند و در دفاع مقدس ایثار کردند و همچنین بعد از دفاع مقدس در راه ساختن کشور، جهاد و از خودگذشتگی کردند از همین نظام برخاستند. شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از همین جوانان بود. امام شاخص این انقلاب بود و مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) مکررا بر این شاخص و بر ادامه این راه تأکید دارند. ایشان مسیر را مسیر امام و انقلاب ترسیم نموده‌اند و خود بر همین مسیر طی طریق فرمودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این نظام که این چنین با جهاد جهادگران و تلاش ایثارگران و شهادت شهیدان و خون پاک ایشان و معماری امام (قدس الله نفسه الزکیه) شکل گرفت، امروز نیاز به همدلی و وحدت دارد. همه مسئولین، وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند. از جمله نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که در عالم واقع، رفتارهای ما مسئولین و کاستی های ما در اجرا، هیچ تلازمی با اصل نظام ندارد. ممکن است یک نظام مقتدر و قوی به دست مجری ای بیفتد که نتواند آن را به خوبی اجرا کند، اما در مقام ظاهر و اثبات و در نزد مردم، گاهی این دو جهت تلازم پیدا می کند و جداکردن این دو جهت بسیار دشوار است.

وی افزود: باید مجریان خوبی برای این نظام الهی باشیم تا از کوتاهی ما در مسئولیتها، ضربه ای و نقصی بر این نظام وارد نشود. دشمن آماده است تا کمترین نقص در اجرای ما را دستمایه تخریب قرار دهد و اصل نظام را زیر سوال ببرد. در فضای مجازی و در رسانه هایشان با سیاه نمایی و بزرگنمایی نقص ها به ترویج ناکارآمدی نظام بپردازند که این نظام اصلا کارآمد نیست. با هر مجاهدتی باید جلوی این خط فریبکارانه و بسیار خطرناک راگرفت. به ما مسئولین و مردم این توفیق را بدهد که به عنوان یک مومن، بتوانیم به وظایف خودمان عمل کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: امیدواریم که با برطرف شدن موانع و محدودیت های سالهای گذشته، مردم در ۲۲بهمن با حضوری گسترده و عظیم، اقتدار این نظام را به دشمن نشان دهند. دشمنان گمان می کنند می توانند با فتنه گری و ایجاد تفرقه، نظام را تسلیم کنند. این خیال باطلی است. جمهوری اسلامی بسیار قوی تر از این است که با این فریبکاری ها تضعیف شود. توان و استعداد عظیمی که در مردم ما نهفته است، خیلی بیشتر از این توهمات است. ان شا الله مسئولین و مردم همگام با هم با شرکت عظیم و گسترده خود در راهپیمایی این روز، ندای وحدت سر می دهند و در مقابل دشمنان یگانگی و وحدت و یکپارچگی خویش را منصه ظهور در می آورند.

اخبار مرتبط:
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مدعی شده است که بازگشت گشت ارشاد قانونی و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد
آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد

محمدحسن آصفری مدعی شد: آقای گروسی همواره از رأفت جمهوری اسلامی سؤاستفاده کرده است. بعد از برجام قرار بود آژانس راستی‌آزمایی کند و اگر ایران به تعهداتش عمل کرده باشد،گزارشی دقیق و صادقانه بدهد اما آژانس در همه این سال‌ها نشان داد که سیاسی‌کاری می‌کند و دیدیم که گزارش‌های مغرضانه‌ای داد.

معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد
معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد

مرحوم حاج آقا مصطفی از حضور در نجف و در کنار برخی از روحانیونی که افکار متحجرانه‌ای داشتند ناراحت بود و به علت حضور برخی از این روحانیون در بیرونی امام، شاید نزدیک ۱۰ سال به بیرونی ایشان نمی‌رفت و با ناراحتی و عصبانیت و با صدای بلند می‌گفت این چه کاری است که در بیرونی می‌نشینند و چای می‌خورند و درباره گوشت و مانند آن حرف می‌زنند؟! اما بیرونی مرحوم آیت‌الله خویی را خیلی قبول داشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است