کد خبر : 228558
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ - 12:38
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

ساترا: هیچ سریالی نباید بدون اخد مجوز از ما منتشر شود

معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، در قبال آنچه «اظهارات و شبهه‌افکنی برخی اشخاص درباره جایگاه قانونی ساترا برای نظارت بر صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی» خوانده است، بیانیه‌ای را صادر کرد.

ساترا: هیچ سریالی نباید بدون اخد مجوز از ما منتشر شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، در قبال آنچه «اظهارات و شبهه‌افکنی برخی اشخاص درباره جایگاه قانونی ساترا برای نظارت بر صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی» خوانده است، بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه با تأکید بر اینکه صدا و سیما هیچ‌گونه تفسیری از قوانین موجود کشور نداشته است و صرفاً مجری مأموریت‌های محوله است، خاطرنشان شده است: «اصولاً سازمان صداوسیما در مقام اجرای اسناد بالادستی، خصوصاً قانون اساسی و نظریه تفسیری شورای نگهبان، صلاحیت قانونی برای تفسیر موارد مذکور را ندارد و طبق قواعد حقوقی مرجع تفسیر هر مصوبه‌ای، واضع آن است.»

بیانیه معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا در ادامه تأکید کرده است: عبارت «پخش برنامه‌های صوتی و تصویری از طریق سیستم‌های فنی قابل انتشار فراگیر» برای اولین‌بار توسط شورای محترم نگهبان در نظریه تفسیری شماره ۹۷۹/۲۱/۷۹ در سال ۱۳۷۹ به ‌کار برده شد. همچنین با توجه به تأکید مقام مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۴ به دولت وقت مبنی بر ضرورت پایبندی به قانون اساسی و دستور ایشان به قوه قضاییه برای نظارت بر اجرای قانون اساسی، در سال ۱۳۹۵ ساختار سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی توسط سازمان صدا و سیما در قالب یکی از معاونت‌های متبوع ایجاد شد که با توجه به ایجاد این ساختار و نظر به موارد پیش‌گفته، در سال ۱۳۹۸ بخشنامه رییس قوه قضاییه خطاب به مراجع قضایی کشور صادر و در آن تأکید شده بود مرجع صدور مجوز و نظارت بر صوت و تصویر فراگیر، صرفا سازمان صدا و سیما (ساترا) است.

در این بیانیه همچنین آمده است: درخصوص پلتفرم‌های بر خط آثار نمایشی (VOD) باید گفت اساساً، هم به ‌موجب نظر شورای محترم نگهبان و هم به نظر سایر نهادهای دولتی نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درخصوص موضوع صدور مجوز و نظارت بر تولید و انتشار سریال و سایر تولیدات تلویزیونی، همگی متفق‌القول، این وظیفه را بر عهده سازمان صداوسیما می‌دانند. لذا در صورت عدم ورود به این موضوع و عدم اجرای صحیح وظایف تبیین شده مانند اتفاقی که اخیراً در کمیسیون اصل ۹۰ افتاد مراجع قانونی در حوزه مذکور می‌توانند از باب ترک فعل سازمان صداوسیما نسبت به عملکرد آن، اشکال وارد کنند.

این بیانیه در پایان تاکید کرده است: بر اساس آنچه بیان شد، فعالیت سکوهای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، تولید سریال‌های نمایش خانگی و انتشار این سریال ها نیازمند اخذ مجوز از ساتراست و هیچ سریالی نباید بدون اخذ مجوز انتشار از ساترا توسط سکوها منتشر شود.

اخبار مرتبط:
صداوسیما: قاتل مهرجویی اعترافاتش را انکار کرد
صداوسیما: قاتل مهرجویی اعترافاتش را انکار کرد

جام جم آنلاین نوشت: کریم طراح این جنایت هولناک است‌.متهمی که درردیف اول فهرست متهمان قراردارد و با حکم دادگاه به قصاص محکوم شده‌است. او در جریان بازجویی‌ها به ارتکاب هر دو قتل اقرار کرده و همه مدارک و اعترافات علیه اوست. حالا منکر همه‌چیز شده و حتی حضورش در محل قتل را هم انکار می‌کند‌.

امیر رئیسیان: توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد
امیر رئیسیان: توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه شده است.

کامبیز نوروزی، حقوقدان: ادعای صدیقی در تاریخ کیفری دنیا سابقه ندارد / شما که نگران اعتقاد جوانان هستی، کل اسناد و مدارک را منتشر کن
کامبیز نوروزی، حقوقدان: ادعای صدیقی در تاریخ کیفری دنیا سابقه ندارد / شما که نگران اعتقاد جوانان هستی، کل اسناد و مدارک را منتشر کن

حقوقدان و کارشناس رسانه در خصوص ماجرایی که برای امام جمعه موقت تهران مطرح شده، نوشت: اگر ادعای صدیقی درست باشد که یک جاعل اراضی وسیع در یکی از بهترین نقاط تهران را به نامشان زده یک جعل استثنایی رخ داده که در تاریخ کیفری دنیا سابقه ندارد

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است