کد خبر : 228360
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - 09:59
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۳۵۰ کارتن‌خواب از شهر اصفهان جمع آوری شدند

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از جمع آوری ۳۵۰ کارتن خواب و معتاد متجاهر طی یک ماه گذشته از سطح شهر اصفهان خبرداد.‌

۳۵۰ کارتن‌خواب از شهر اصفهان جمع آوری شدند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روح الله ابوطالبی در نشست خبری به مسئله کارتن‌خواب ها، معتادان متجاهر و متکدیان بعنوان یک معضل مهم شهری اشاره کرد و اظهار داشت: برغم اینکه جمع آوری این افراد وظیفه ذاتی شهرداری نیست اما در این زمینه همکاری می‌کنیم و در پی جلساتی که با فرمانداری اصفهان برگزار شده در یک ماه اخیر طرح جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان در این کلانشهر اجرا شد.

به نوشته مهر؛ وی ادامه داد: با توجه به فصل سرما و اینکه این افراد شب‌ها در مکان‌های بی دفاع مانند زیر پل‌ها بیتوته می‌کردند و روزانه سرقت‌های خردی اتفاق می‌افتاد که بتوانند مواد و خوراک خود را تأمین کنند شهرداری اصفهان برای کمک و جمع آوری این افراد اعلام آمادگی کرد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برای جمع آوری و انتقال کارتن‌خواب‌ها به کمپ استقلال لازم بود که موانع قانونی برطرف شود، ابراز داشت: در یک ماه گذشته ۳۵۰ کارتن خواب که به طور عمده معتاد متجاهر بودند، از مناطق مختلف شهر جمع آوری و به کمپ منتقل شدند.

ابوطالبی با بیان اینکه شهرداری برای جمع آوری این افراد حکم قانونی گرفت، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم کارتن‌خواب‌ها را در محیط‌های باز سطح شهر نداشته باشیم و از این رو نیروهای ما اکنون روزانه شهر را رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از شمار کارتن‌خواب‌ها، معتادان متجاهر و متکدیان نداریم، ادامه داد: این افراد بیشتر در منطقه ۱۴ شهرداری و مناطق حاشیه شهر هستند و به ندرت در مناطق ۲ و سه و مرکز شهر بصورت روزانه دیده می‌شوند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: آمار افراد کارتن‌خواب در شهر اصفهان و متکدیان در فصل‌های خاص و شرایط خاص متغیر است و به همین علت از شمار متکدیان و کودکان خیابانی که به طور عمده مهاجر و اتباع هستند، آمار دقیقی نداریم.

ابوطالبی در عین حال افزود: حدود ۹۰ درصد کودکان خیابانی اتباع و ۱۰ درصد آنان از شهرهای اطراف اصفهان به این شهر مهاجرت کردند.

وی در پاسخ به اینکه چرا متکدیان شهر اصفهان را برای تکدی‌گری انتخاب می‌کنند؟، خاطرنشان کرد: علت این است که کمک کردن مردم اصفهان از روی عِرق مذهبی بسیار زیاد است و این سبب می‌شود که متکدیان از محل تکدی‌گری درآمد قابل توجهی داشته باشند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تکدی‌گران افراد مستحق نیستند، تصریح کرد: گروه‌هایی که دستگیر می‌کنیم درآمدهایی با عددهای قابل توجهی دارند و برخی از این کودکان خیابانی به طور عمده افرادی هستند که توسط لیدرهایی دسته بندی و هدایت می‌شوند.

ابوطالبی اضافه کرد: طی چند ماه اخیر لیدر و دسته متکدیان را با حکم قضائی دستگیر کردیم که از اتباع بیگانه بودند و همه این‌ها بدوم مجوز وارد شده و در نقاط مختلف و چهارراه‌های شهر ساکن شدند و زن‌ها و بچه‌ها را برای تکدی گری می‌فرستادند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر اصفهان در سال‌های گذشته با معضل کمبود مرکز نگهداری ماده ۱۶ معتادان متجاهر روبه رو بود، خاطرنشان کرد: برغم اینکه ایجاد چنین مرکزی وظیفه ذاتی شهرداری نیست اما این مهم را یک تکلیف دانست و با احداث کمپ باغ فدک ورود کرد تا یک معضل اساسی شهر اصفهان را برطرف کند.

ابوطالبی اضافه کرد: در کمپ باغ فدک که برای نگهداری معتادان متجاهر آقا ایجاد شده کارگاه‌های آموزشی تعبیه شده که این افراد پس از خروج از کمپ به سمت و سوی اعتیاد بازنگردند.

وی افزود: این کمپ که ۷۰۰ نفر ظرفیت دارد ۱۸ بهمن امسال با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح خواهد شد و به طور همزمان نیز مرکز قلعه شور به بانوان در موضوع مرکز ماده ۱۶ اختصاص می‌یابد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری با بیان اینکه ۲ مرکز ماده ۱۶ استان اصفهان هم اینک در قلعه شور و کمپ کرامت مبارکه زیر نظر سپاه است که این دو با توجه به آمار معتادان متجاهر شهر اصفهان ظرفیت پذیرش همه معتادان را ندارد.

ابوطالبی با بیان اینکه برای کاهش تخلفات شهری و معضلات از معتمدین و اتحادیه‌ها و اصناف کمک می‌گیریم، گفت: در سالیان گذشته مرجع و مرکزی برای نگهداری متکدیان و کودکان کار وجود نداشت و دختران و پسران کمتر از ۱۸ سال تحویل بهزیستی می‌شدند و این عملاً مشکل را برطرف نمی‌کرد.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده ساختمانی در خیابان جی – مهدیه برای نگهداری دختران و پسران کمتر از ۱۸ سال تجهیز شده و بزودی افتتاح می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تخلفات شهری در کلانشهر اصفهان را به حداقل رساندیم، خاطرنشان کرد: با طرحی که در ناژوان اجرا کردیم دست فروشانی که به ظاهر دست فروش بودند اما در کنار این‌ها مواد مخدر و … می‌فروختند، با کمک نیروی انتظامی در شمال ناژوان جمع آوری شدند.

ابوطالبی با بیان اینکه پرتنش‌ترین مرکز در شهرداری اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری اصفهان، افزود: نیروهای ما با استرس باید به گونه‌ای عمل کنند که نارضایتی مردمی ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: در این راستا سامانه تخلفات شهری و هوشمند سازی امور تخلفات شهری تهیه و بصورت آزمایشی در چند منطقه در حال اجراست و تلاش می‌کنیم که سال آینده به همه مناطق تسری یابد.

اخبار مرتبط:
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبیین تحولات اخیر در منطقه، در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان گفت: حامیان رسانه ای اسرائیل در تلاشی مذبوحانه سعی داشند از شکست مجددشان پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگنمایی کنند.

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از گذر امواج همرفتی و بارش‌های رگباری پراکنده همراه با رعد و برق در مناطقی از استان خبرداد.

چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟
چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان اصفهان گفت: مرطوب شدن بخشی از تالاب گاوخونی سبب شد تا فلامینگوها برخلاف سال‌های قبل به این تالاب بیایند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است