کد خبر : 228071
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - 21:52
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

نقشه کرونایی اصفهان آبی‌تر شد

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد شهرستان‌های با وضعیت عادی(آبی) در نقشه کرونایی استان نسبت به هفت قبل، افزایش یافت و به ۱۷ مورد رسید.

نقشه کرونایی اصفهان آبی‌تر شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ پژمان عقدک افزود: بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ که امروز توسط وزارت بهداشت منتشر شد، تعداد شهرستان‌های زرد در استان اصفهان کاهش یافت و به پنج شهرستان رسید.

وی با بیان‌اینکه دهاقان، سمیرم، فریدونشهر، گلپایگان و نایین در این رنگ‌بندی در وضعیت زرد(به نسبت پُرخطر) قرار دارند، اظهار داشت: شهرستان اصفهان نیز در وضعیت آبی(عادی) قرار دارد و هیچ شهرستان نارنجی یا قرمزی نداریم.

به نوشته ایرنا؛ در نقشه کرونایی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، شهرستان اصفهان با احتساب چهار شهرستان جدید جرقویه، ورزنه، هَرَند و کوهپایه در نظر گرفته می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در ۲ هفته اخیر روند رنگ‌بندی شهرستان‌ها در نقشه کرونایی استان بهبود داشته و شهرستان‌های نارنجی و زرد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: موج هشتم کرونا که از دی امسال آغاز شد برخلاف سایر موج‌ها با افزایش ناگهانی آمار مواجه نشد بلکه آمار و ارقام با شیب ملایم بالا رفت و سپس فروکش کرد و ثابت شد.

عقدک با اشاره به اینکه اوج گرفتن آمار کرونا برای اواخر دی و اواسط بهمن امسال پیش بینی شده بود، افزود: به نظر می‌آید عوامل مختلفی مانند اطلاع رسانی سبب شد تا این اتفاق نیفتد.

وی با بیان‌اینکه هنوز گزارشی از زیرسویه جدید ویروس اُمیکرون در اصفهان ارائه نشده است، خاطرنشان کرد: در موج‌های قبلی کرونا وقتی سویه جدیدی وارد کشور می شد با افزایش ناگهانی آمار مواجه می‌شدیم اما آنطور که از شواهد پیداست زیرسویه جدید اُمیکرون در کشورمان گسترش نیافت.

عقدک با اشاره به اینکه آمار کرونا در یک هفته اخیر در استان روند ثابتی داشت، اضافه کرد: میزان ابتلا به آنفلوآنزا نیز کاهش یافته است.

وی در باره آخرین آمار کرونا در استان اصفهان گفت: امروز یک مورد مرگ و میر ناشی از کرونا داشتیم که مربوط به یک زن ۸۲ ساله با بیماری زمینه‌ای بود.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مربوط به دهم بهمن جاری، ۴۱ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند، هفت بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه ICU تحت درمان قرار دارند و یک نفر مبتلای قطعی کووید-۱۹ جان خود را از دست داده است.

از ابتدای همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در استان اصفهان از اسفند سال ۹۸ تاکنون بیش از ۵۱۶ هزار نفر بطور قطعی به این بیماری مبتلا شده که از بین آنها ۱۲ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط:
۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند

سرپرست اداره کل استاندارد استان اصفهان از محکومیت ۲۴ واحد متخلف در استان به پرداخت ۶ میلیارد ریال جریمه خبر داد.

کودک ۶ ساله در تصادف موتور و پیکان در برخوار جان باخت
کودک ۶ ساله در تصادف موتور و پیکان در برخوار جان باخت

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان از فوت کودک ۶ ساله بر اثر تصادف موتور سیکلت با خودرو در شهرستان برخوار خبر داد.

تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تکرار حادثه شکستگی لوله در خیابان میر اصفهان خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است