کد خبر : 227108
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۶ - 23:21
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

جهش ۲۰ برابری تولید انرژی خورشیدی در استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر تنها ۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان تولید می‌شود که با احداث و بهره‌برداری از یک‌هزار مگاوات انرژی پاک جهش ۲۰ برابری را شاهد خواهیم بود.

جهش ۲۰ برابری تولید انرژی خورشیدی در استان اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین آغاز عملیات احداث یک هزار مگاوات انرژی خورشیدی در استان که امروز (پنجشنبه، ۶ بهمن) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائل و مشکلاتی که در سالیان گذشته گریبان‌گیر مردم استان بوده بحث آلودگی هوا است. آلودگی هوا دغدغه‌ای است که استان را با تعطیلی‌های مکرر مواجه کرده، البته یکی از راهکارها برای حفاظت از سلامت مردم محدودیت در تردد و آموزش است‌، اما همه ماموریت‌های ما سلبی نیست.

به نوشته ایسنا؛ وی افزود: بهبود کیفیت سوخت مصرفی، بهبود شرایط و کیفیت خودروها، بهبود فیلتراسیون در صنایع، توسعه فضای سبز و … از اقدامات و ماموریت‌های ایجابی است که در دولت سیزدهم به‌عنوان دولتی که دغدغه سلامت مردم را دارد با جدیت دنبال می شود.

استاندار اصفهان، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی، توضیح داد: طی تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر کشور منعقد کردیم استان اصفهان گام بلندی را برای تولید یک‌هزار مگاوات تولید انرژی پاک در کشور برداشت و این میزان یک‌هزار مگاوات از چهارهزار مگاوات تکلیف کشور در این حوزه است که توسط استان اصفهان انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: پس از پیگیری‌های مکرر و تسهیل امور خواستگاه نیروگاه‌های خورشیدی در استان شدیم و امروز تا مرحله انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی پیش رفته‌ایم.

مرتضوی اضافه کرد: با ظرفیتی که در استان داریم می‌توانیم بخش عمده‌ای از انرژی کشور را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تامین کنیم و هوای پاک را به مردم هدیه دهیم. همچنین نیروگاه شهید منتظری بعنوان یک نیروگاه آلاینده به دلیل استفاده از سوخت مایع شناخته می‌شود با ظرفیت تولید انرژی پاک در استان انتظار می‌رود این نیروگاه وارد مراحل نوسازی و دانش بنیان شود.

وی ادامه داد: امروز به‌صورت همزمان شاهد کلنگ زنی مجموعه ۶۰۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی در شهرستان کوهپایه با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه، مجموعه ۲۰۰ مگاواتی در شهرستان شاهین شهر با سرمایه گذاری شرکت مپنا و سایر شهرستان‌ها از جمله ورزنه، شهرضا، نجف آباد، نطنز، کاشان، تیران و کرون و دهاقان هستیم.

استاندار اصفهان با اعلام اینکه در استان اصفهان در پیک مصرف حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات به ویژه در فصل تابستان مصرف انرژی برق داریم، گفت: به مدار آمدن این میزان انرژی تجدیدپذیر می تواند کسری موجود را جبران و به جلوگیری از آلودگی هوا کمک کند.

وی در خاتمه تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان تولید می‌شود و با احداث و بهره‌برداری از یک هزار مگاوات انرژی پاک جهش ۲۰ برابری این حوزه را با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی شاهد خواهیم بود.

اخبار مرتبط:
کاهش ۶۷ درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی اصفهان
کاهش ۶۷ درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش 4 درصدی ترددها در سطح محورهای مواصلاتی استان از زمان شروع طرح نوروزی گفت: تصادفات منجر به فوت به میزان 67 درصد در این ایام کاهش یافته است.

مساجد اصفهان به مسافران نوروزی خدمات می دهند
مساجد اصفهان به مسافران نوروزی خدمات می دهند

رییس اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: ۴۵ مسجد شهر اصفهان، به مسافران خدمات رفاهی، مذهبی و فرهنگی ارایه می‌دهند.

کاشت ۸۰ گونه گل فصل در باغ گل‌ها برای استقبال از نوروز
کاشت ۸۰ گونه گل فصل در باغ گل‌ها برای استقبال از نوروز

مدیر مجموعه آموزشی و تفریحی باغ گل‌های اصفهان با اشاره به آماده‌سازی این مجموعه برای استقبال از مسافران نوروزی گفت: آماده‌سازی این مجموعه با اقداماتی از جمله ساخت المان‌های نوروزی و آب‌نما مقابل باغ ژاپنی و کاشت ۸۰ گونه گل فصل انجام شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است