کد خبر : 226874
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - 10:04
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

رئیس پلیس فتا اصفهان: تبلیغات سایت‌های واسطه‌گر، کلاهبرداریست

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: هدف تبلیغات سایت‌های واسطه‌گر با عنوان هایی از جمله فروش فوری، بدون واسطه، زیرقیمت و موارد اینگونه، کلاهبرداریست.

رئیس پلیس فتا اصفهان: تبلیغات سایت‌های واسطه‌گر، کلاهبرداریست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی، افزود: شهروندان برای خرید اجناس مورد نیاز خود تا حد ممکن باید بصورت حضوری اقدام و پس از تایید هویت و رویت فروشنده، مبادرت به واریز وجه کنند.

به نوشته ایرنا؛ وی همچنین به شهروندان توصیه کرد که از خرید یا پیش خرید کالای مورد نظر خود از سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه‌های اجتماعی و پرداخت بیعانه حتی مبالغ کم خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در این راستا از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی فروش اقساطی مبلمان در سایت “دیوار” با دریافت بیعانه از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

وی گفت: در پی اعلام شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار تحت عنوان فروش مبلمان از آنها کلاهبرداری کرده است، بررسی این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوی افزود: شاکیان پس از مواجه شدن با آگهی فروش اقساطی مبلمان راحتی در سایت دیوار، با آگهی دهنده تماس می‌گرفتند و او به بهانه تعداد محدود کالا با ارائه شماره کارت ۵۰ میلیون ریال بعنوان بیعانه از خریداران اخذ و با دریافت آدرس برای ارسال بار و دریافت حضوری مابقی وجه، اعتماد مشتریان را جلب می کرد.

وی اضافه کرد: فرد کلاهبردار با این ترفند در مجموع۶۰۰ میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

مرتضوی تصریح کرد: شاکیان پس از واریز وجه به حساب اعلام شده، پس از مدتی نه‌تنها هیچ کالایی دریافت نکردند، حتی فروشنده هم از پاسخ به تماس آنها امتناع و اقدام به حذف آگهی از سایت دیوار کرده است.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی مستندات و اظهارات شاکیان، متهم شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است