کد خبر : 226859
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۹ - 22:12
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

غلبه «واجا» و «اطلاعات سپاه» بر سرویس‌های جاسوسی بیگانه در پازل جنگ هیبریدی

آنچه در این جنگ ترکیبی تحمیل شده، ایران اسلامی را مصون نگه داشت، بصیرت مردم و هوشیاری مدافعان امنیت مردم بود؛ وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه که در دوره اخیر هماهنگی و هم پوشانی بسیار مطلوبی دارند، تمامی توطئه های دشمنان در این جنگ ترکیبی را یکی پس از دیگری خنثی کردند.

غلبه «واجا» و «اطلاعات سپاه» بر سرویس‌های جاسوسی بیگانه در پازل جنگ هیبریدی

به گزارش سایت خبری مدارا؛ بدون تردید در دل هر تهدیدی، مخازنی از فرصت ها نهفته است؛ تهدیدات امنیتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ اغتشاشات اخیر به وضوح این گزاره را به اثبات رساند و از دل این تهدید، فرصت های ارزشمندی به منصه ظهور رسید؛ در دل همین اغتشاشات بود که انسجام و همگرایی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ایران اسلامی به رخ کشیده شد؛ انسجامی که تبلور آن در بیانیه تبیینی دو نهاد اصلی اطلاعاتی و امنیتی کشور یعنی وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به وضوح قابل مشاهده بود.

مقام معظم رهبری ۲۸ آبان سال جاری در دیدار مردم اصفهان، در خصوص تبدیل تهدیدات به فرصت ها از دل اغتشاشات، به نکته نغزی اشاره کردند و گفتند: حوادثی از قبیل[اغتشاشات]، برای مردم مشکل درست میکند؛ در خیابانها دکّانت را باید ببندی، ماشینت را باید نگه داری، و ‌کارهایی مانند اینها کنی و مشکلاتی درست میکند؛ جنایتهایی هم خب انجام میدهند، تخریب میکنند، کارهایی مانند اینها ‌میکنند، لکن اینهایی که در صحنه هستند و آنهایی که پشت صحنه هستند، بسیار حقیرتر از آن هستند که بتوانند به نظام ‌آسیب بزنند. بدون شک، این بساطِ شرارت جمع خواهد شد؛ آن وقت ملّت ایران با نیروی بیشتر، با روحیه‌ی تازه‌تر در میدان به ‌پیشرفت ادامه خواهد داد. این طبیعت کار است؛ طبیعت یک ملّتِ باایمان همین است. بله، حادثه برایش پیش می‌آید امّا از حادثه ‌که ممکن است تهدید باشد، برای خودش فرصت درست میکند؛ از حادثه، از تهدید برای خودش فرصت درست میکند

طی بیش از ۴ دهه اخیر، نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته نقشه‌ها و توطئه‌های ژئو استراتژیک و ژئوپلیتیکی جهان استکبار به سرکردگی آمریکا را خنثی گرداند؛ همین امر سبب شده سلطه‌‎گران با همراهی اذناب منطقه‌ای‌شان از هیچ شرارت و خباثتی علیه ملت ایران مضایقه نکنند؛ از تحمیل جنگ خارجی و کوشش برای ایجاد جنگ داخلی و تجزیه کشور تا انجام ترورها و اعمال تحریم‌های بی‌سابقه  و تروریسم اقتصادی و دارویی و تدارک فتنه‌ها و آشوب‌ها در مقاطع مختلف زمانی.

سلطه‌گران و ایادی آنها به واسطه استحکام درونی و اقتدار روزافزون ایران اسلامی در هیچکدام از توطئه‌ها و شرارت‌های خود علیه ملت و نظام ما طی بیش از ۴ دهه اخیر توفیق نیافتند؛ لذا آنها استراتژی جدیدی را تحت عنوان «جنگ هیبریدی» یا «جنگ ترکیبی» علیه کشور جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته‌اند. در این جنگ همه ظرفیت‌ها و استعدادهای جبهه خصم به کار گرفته می‌شود؛ از تروریسم اقتصادی و دارویی تا تلاش همه‌جانبه برای تهدید و تحدید امنیت مردم و پمپاژ وسیع دروغ‌ها و جعلیات با اختاپوس رسانه‌ای و اجیر کردن مزدوران در فضای مجازی و میدانی.

سلطه‌گران و ایادی و اذناب آنها از مدت‌ها پیش ترتیبات و لجستیک جنگ هیبریدی را علیه ملت ایران تدارک دیده بودند و تنها منتظر یک بهانه بودند. بهانه به دست آنها افتاد و همه عناصر و عوامل شان را به خط کردند تا امنیت ملی ایران را سلب کنند؛ از سلبریتی‌های واداده تا سه‌قلوهای لندن‌نشین یعنی «اینترنشنال»، «بی‌بی‌سی فارسی» و «منوتو» بعنوان کارگزاران عملیات روانی و جنگ شناختی گسترده معاندان.

علاوه بر تلویزیون‌ها و بنگاه‌های خبر پراکنی مستقر در کشورهای غربی که ۲۴ ساعته مشغول تحریک اغتشاشگران و قلب واقعیت پیرامون اتفاقات کشور ما هستند، دو پلتفرم توییتر و اینستاگرام نیز نقش فعالانه‌ای در جنگ ترکیبی تحمیلی علیه ملت ایران ایفا می‌کنند.  آموزش ساخت کوکتل‌مولوتف و ترغیب اغتشاشگران برای حمله به نیرو‌های انتظامی، دو کاربرد اصلی توییتر و اینستاگرام طی اغتشاشات اخیر در کشور ما بود؛ مواردی که چنانچه در هر نقطه از جهان انجام گیرد، به عنوان مصادیق تروریسم رسانه‌ای محسوب شده و واکنش‌های قاطعانه دولت‌ها در قبال این پلتفرم‌ها را به دنبال دارد.

شرکت متا، مالک اینستاگرام و واتساپ نیز مشابه توییتر، تمام قوانین بین‌المللی و قوانین رسمی خود را در مقطع اغتشاشات ایران زیر پا گذاشت و با اقداماتی از قبیل دستکاری عمدی الگوریتم‌های هوش مصنوعی باعث شد اخبار جعلی، موارد نفرت افکنی و اقدامات خشونت‌آمیز با شدت بسیار زیاد برای جامعه ایرانی به صورت هدفمند منتشر شود.

اما در جریان اغتشاشات اخیر که ذیل جنگ ترکیبی تحمیلی به ملت ایران تعریف می‌شود، عناصر میدانی نیز مأموریت مهمی را بر دوش داشتند؛ این عناصر میدانی که به جوکرها نیز شهره‌اند و به هسته‌های چندنفره تقسیم شده‌ بودند، وظیفه داشتند با سردسته‌ها و سرپل‌ها در ارتباط دائم و مستمر باشند؛ سرپل‌ها و سردسته‌هایی که به سرویس‌های جاسوسی بیگانه و برخی گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب متصل‌اند و پیوندهایی را نیز با بعضی از سفارتخانه‌های غربی دارند.

چندی پیش از آغاز آشوب‌ها ، یک دیپلمات بلندپایه انگلیسی به نام «استفانی القاق» وارد ایران شد؛ مطابق برخی گزارشات منتشر شده این دیپلمات انگلیسی به عنوان سرپل و یکی از کانون‌های اصلی ارتباطات با جریانات معارض در داخل کشور عمل کرده و نقش مؤثری در هدایت و عملیات رسانه‌ای-میدانی اغتشاشات اخیر داشته است.

پروژه کشته‌سازی نیز یکی از شگردهای همیشگی عناصر اصلی و پشت پرده اغتشاشات بود؛ پروژه‌ای که با پیمانکاری رسانه‌های معاند و ضدانقلاب تکمیل می‌گردد و هدفش ملتهب کردن فضای جامعه و تهدید امنیت روانی مردم بود. عناصر اصلی و پشت‌پرده اغتشاشات که مستقیم یا با واسطه مرتبط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه و گروهک‌های تروریستی هستند، در دستورکاری مشخص در تمامی مقاطع که آشوب‌ها را علیه امنیت مردم در کشور ما کلید زده‌اند، توأمان پروژه کشته‌سازی را نیز پیش بردند. در جریان آشوب‌های اخیر نیز با موارد متعددی از کشته‌سازی‌ها مواجه بودیم.

گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب از دیگر عوامل جنگ هیبریدی تحمیل شده به مردم ایران در مقطع اخیر هستند؛ مطابق با بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ تیمی از C.I.A با پوشش وزارت خارجه آمریکا، با حضور در مقر گروهک تجزیه طلب موسوم «به حزب دمکرات کردستان ایران» در شهر اربیل کردستان عراق با سرکرده آن گروهک بنام مصطفی هجری دیدار و گفتگو کرد. تیم سازمان جاسوسی آمریکا ضمن تقدیر از ادغام دو جناح گروهک، از آن‌ها می‌خواهند که در اغتشاشات رخ داده در برخی شهرهای کردستان ایران، بیش از این ایفای نقش نمایند. در این نشست، طاهر محمودی، کمال کریمی، محمد نظیف قادری و محمد صالح قادری، سرکرده گروهک را همراهی می‌کردند. شایان ذکر است که در گذشته نیز سازمان سیا، مصطفی هجری و عبدالله مهتدی (سرکرده‌ی گروهک کومله) را به آمریکا فراخوانده و به آن‌ها ابلاغ نموده بود که باید با یکدیگر ادغام شوند و الّا کمک‌های مالی و تسلیحاتی رژیم مافیایی آمریکا به هر دو گروهک قطع خواهد شد! در اجرای آن دستور و به عنوان گام اول، دو جناح انشعابی حزب منحله موسوم به دموکرات کردستان ایران در تابستان گذشته با یکدیگر ادغام شدند و در حال فراهم آوردن زمینه برای ادغام با گروهک کومله بودند که با افشاگری رسوا کننده وزارت اطلاعات پیرامون وابستگی کومله به رژیم کودک‌کش صهیونیستی مواجه شدند و لذا مجبور به تعویق برنامه دستوری ادغام دو گروهک خائن و وابسته به بیگانگان شدند.

اما آنچه در این جنگ ترکیبی تحمیل شده، ایران اسلامی را مصون نگه داشت، بصیرت مردم و هوشیاری مدافعان امنیت مردم بود؛ وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه که در دوره اخیر هماهنگی و هم پوشانی بسیار مطلوبی دارند، تمامی توطئه های دشمنان در این جنگ ترکیبی را یکی پس از دیگری خنثی کردند.

بیانیه تبیینی مشترکی که این دو نهاد امنیتی در نخستین هفته‌های آغاز اغتشاشات منتشر کردند، از بسیاری از جهات حائز اهمیت و ارزش بود؛ این بیانیه به صورت موشکافانه و تحلیلی، پشت پرده این اغتشاشات را عیان کرده بود. در این بیانیه مهم تبیینی تصریح شده بود که محرز شده است که زمینه سازی، مقدمه چینی و نیز بخش مهمی از عملّیات اجرایی آشوب‌های اخیر توسط سرویس‌های جاسوسی بیگانه در قالب بسته‌یی طراحی و به واسطه برخی گروه ها و شبکه های مرتبط با آنها به روشهای مختلف درون کشور پیاده سازی شده است.

در این بیانیه تبیینی مهم، خط مشی‌های عملیاتی که به اغتشاشگران دیکته شده بود نیز مورد اشاره قرار گرفته بود و در آن تصریح شده بود، اطلاعات کاملاً معتبری که به تازگی به دست آمده، حاکی است تشکیلات موسوم به FDD آمریکا از ماه‌‌ها پیش از اغتشاشات اخیر، در حال فراهم آوردن تمهیداتی برای آن بوده است. از نگاه طراحان آمریکایی صهیونیستی این پروژه، اولاً جنبش‌ها موفق نخواهند بود مگر اینکه با خشونت همراه باشند. ثانیاً به پیاده نظامی نیاز است که هیچ خط قرمزی نداشته و حاضر باشند، به هر کاری دست بزنند. از جمله اقداماتی که به عوامل مرتبط ابلاغ کرده‌‌اند، توهین به ائمه معصوم (ع) و آتش زدن مسجد و قرآن، قتل مأموران نظامی، امنیتی و انتظامی، حمله به پاسگاه‌ها و مقرهای نظامی و انتظامی، حمله به روحانیت و… است؛ اما علاوه بر تشکیلات FDD، ده‌‌ها مؤسسه پوششی آمریکایی و پروژه‌های متعدد دیگر با عناوین گوناگون در حال فعالیت علیه ایران اسلامی هستند.

بیانیه تبیینی مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران پیرامون اغتشاشات اخیر مخازن آشوب علیه ایران را که در سال‌های گذشته فعالیت‌های آشوب‌گرانه داشته‌اند، شناسایی کرده که برخی از آنها عبارتند از: ۱ـ مؤسسه اعانه ملّی برای دموکراسی و نهادهای وابسته، نظیر مؤسسه دموکراتیک ملّی و مؤسسه بین‌المللی جمهوری‌خواهی، ۲ـ مرکز آمریکایی برای همبستگی کارگران،‌ ۳ـ بنیاد جامعه باز، ۴‌ـ خانه آزادی، ۵‌ـ صندوق ژرمن مارشال آمریکا، ۶‌ـ بنیاد دموکراسی در ایران و ۷‌ـ مرکز بین‌‌المللی برای انتقال دموکراسی.

تمرکز بر بافته‌های این اتاق‌های فکر و اندیشکده‌ها این نتیجه را به دنبال دارد که تئوری درون‌زا بودن اغتشاشات یک وهم باطل است و مراحل صفر تا صد آن در تئوری برون‌زا از طریق اتاق‌های فکر، پول‌های آلوده آمریکا و جنگ‌افزارهای شبکه‌های اجتماعی اعمال می‌شود. در این زمینه برخی افراد اجیر شده داخلی با حمایت سرویس‌های بیگانه اقدامات کور و خشنی را به نام مردم انجام می‌دهند که روز به روز پشت پرده‌های آنها بیشتر فاش می‌شود.

اما علاوه بر دو نهاد مهم امنیتی و اطلاعاتی کشور یعنی وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه، دستگاه قضایی نیز در جریان اغتشاشات اخیر نمره قبولی گرفت؛ حجت الاسلام محسنی اژه ای رئیس دستگاه قضا از همان آغاز قضایای اخیر، به درستی اعلام کرد که باید میان معترضان و عناصر اغتشاشگر که وابسته به بیگانه هستند تمییز و تفکیک قائل شد. رئیس عدلیه حتی دستور آزادی آن دسته از اغتشاشگران فریب خورده و کم گناه را هم صادر کرد و در دل اغتشات، شجاعانه و متهورانه فراخوان گفت و گو با همه منتقدان و معترضان را صادر کرد که اقدامی پسندیده بود و از درک بالای او حکایت داشت؛ در واقع قاضی القضات و دستگاه تحت امر او، در این فقره اسیر فضاسازی های طرفین چه معاندان و چه عناصر رادیکال و تندرو داخلی نشد.

 

 

اخبار مرتبط:
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند

روزنامه حسین شریعتمداری به ماجرای برخورد پلیس با زنانی که بدحجاب هَستند واکنش نشان داد.

فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است
فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از دید ما هر کشوری در حوزه خلیج فارس بخواهد پایگاه‌هایش را در اختیار اسرائیل قرار دهد یقین داشته باشد که شریک این رژیم است و این تعریفی است که ما در استراتژی خود داریم.

نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند
نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسرائیل دارد بخشی از کشور‌های عربی را با خود همراه می‌کند دوم اینکه به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند که اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد بیش از همه عربستان باید رفتارش را تغییر دهد و عذرخواهی کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است