کد خبر : 226656
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - 11:03
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

یافتن بهترین قیمت دوچرخه در بازار/مطالعه موردی دوچرخه کوهستان

در سبک کوهستان به عوامل مختلفی از جمله سطح تجهیزات، جنس بدنه و غیره بستگی دارد. تولیدات برندهای مختلف نیز قیمت‌های متفاوتی دارند.

یافتن بهترین قیمت دوچرخه در بازار/مطالعه موردی دوچرخه کوهستان

گستره قیمت دوچرخه در سایزها و مدل‌های مختلف بسیار وسیع است. دوچرخه سواری در کوهستان مهارتی است که نیاز به ابزار و تجهیزات ایمن دارد. در غیر این صورت می‌تواند برای شما حادثه آفرین باشد و سلامت و ایمنی شما را به خطر بیندازد. هر چه سطح تجهیزات دوچرخه کوهستان و تکنولوژی هایی که در ساخت آن به کار رفته بیشتر باشد، از قیمت بالاتری برخوردار است.

درباره قیمت دوچرخه کوهستان چه می‌دانید؟

دوچرخه کوهستان با توجه به موارد مختلفی قیمت گذاری می‌شود. جنس بدنه، نوع طراحی، نوع تایرها، سیستم تعلیق، سیستم دنده، ترمزها و غیره از مهم ترین موارد تأثیر گذار بر قیمت دوچرخه های کوهستان هستند. در ادامه به معرفی هر یک از این موارد و نحوه تأثیر آن‌ها بر قیمت دوچرخه خواهیم پرداخت.

قیمت دوچرخه

قیمت دوچرخه

 

جنس بدنه عاملی مهم در قیمت دوچرخه کوهستان

قیمت دوچرخه های کوهستان ساخته شده از آلومینیوم به مراتب کمتر از دوچرخه های کربن است. اکثر دوچرخه های کوهستان از آلومینیوم ساخته شده‌اند و وزن کم و قیمت مناسبی دارند. دوچرخه های کوهستان حرفه‌ای دارای فریم کربن هستند، اما قیمت بسیار بالاتری دارند. خرید این دوچرخه‌ها تنها به دوچرخه سواران حرفه‌ای توصیه می‌شود. نیازی نیست برای دوچرخه سواری در رده مبتدی، هزینه‌ای هنگفت جهت خرید این نوع دوچرخه بپردازید. البته فریم دوچرخه از جنس استیل نیز تولید می‌شود که وزن بسیار بالایی دارد. هر چند قیمت فریم‌های استیل کمتر از نمونه‌های آلومینیومی و کربنی است اما استفاده از آن‌ها دیگر رایج نیست.

از تایرها غافل نشوید

در دوچرخه کوهستان از تایرهای مختلفی استفاده می‌شود. تایرها نقش بسیار مهمی در میزان شتاب اولیه، افزایش سرعت، ترمز گرفتن و متوقف کردن دوچرخه دارند. نقش تایر در دوچرخه های کوهستان بسیار پر رنگ تر است، زیرا مسیرهای کوهستانی سنگلاخ یا گل آلود هستند. بنابراین باید تایرهایی با آج مناسب انتخاب کنید که امکان عبور از این مسیرها را برای شما میسر کند.

سایز چرخ را با دقت بسنجید

دوچرخه کوهستان در سه سایز ۲۶، ۲۷.۵ و ۲۹ طراحی و تولید می‌شود. اگر مسیر دوچرخه سواری شما مسیرهای کوهستانی با شیب کم است، دوچرخه ۲۶ و دوچرخه ۲۷.۵ می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند. اما برای دوچرخه سواری حرفه‌ای در مسیرهای کوهستانی و مسابقه‌ای، دوچرخه ۲۹ قطعاً بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. چرخ‌های ۲۹ ابعاد بزرگ تری دارند و وزن و قیمت آن‌ها کمی بالاتر از نمونه‌های ۲۶ و ۲۷.۵ است.

سیستم دنده در قیمت دوچرخه کوهستان بسیار مهم است

از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت دوچرخه های کوهستان می‌توان به تعداد دنده‌های آن‌ها اشاره کرد. تعداد دنده‌ها را می‌توانید از روی تعداد طبق های خودرو تشخیص دهید. تعداد دنده‌ها به طور مستقیم بر سرعت و قیمت دوچرخه های کوهستان تأثیر می‌گذارند. سیستم دنده امکان عبور سریع از مسیرهای صاف و عبور راحت از مسیرهای ناهموار و دارای مانع را میسر می‌کند.

سیستم دنده دوچرخه های کوهستان توسط برندهای مختلفی تولید می‌شود. برندهای شیمانو، تکترو، اسرم و مگورا از مشهورترین برندهای تولید کننده ترمز دوچرخه هستند. برند شیمانو پر قدرت ترین و با کیفیت ترین سیستم‌های دنده را تولید می‌کند. ارزان ترین و ساده ترین سیستم دنده شیمانو که در دوچرخه های کوهستان استفاده می‌شود مدل Tourney است که دارای ۷ دنده در قسمت خودرو است. سیستم دنده Alivio و سیستم دنده Acera هم کیفیت بالایی دارند. اما خرید دوچرخه کوهستان به صرف داشتن قطعات رده بالا درست نیست و شما باید دوچرخه‌ای را انتخاب کنید که نیاز شما را برآورده می‌کند.

قیمت دوچرخه کوهستان

قیمت دوچرخه کوهستان

 

سیستم تعلیق در دوچرخه کوهستان

رایج ترین ترمزی که در دوچرخه کوهستان استفاده می‌شود ترمز دیسکی هیدرولیکی است. انتقال نیرو در این ترمزها از طریق مایع هیدرولیک (که در این ترمزها روغن است) انجام می‌شود. سرعت و قدرت توقف در ترمزهای هیدرولیکی بسیار بالا است و به همین دلیل در دوچرخه های کوهستان از این نوع ترمزها استفاده می‌شود. ترمز لقمه‌ای در دوچرخه های کوهستان استفاده نمی‌شود و ترمز دیسکی مکانیکی برای دوچرخه های آفرودی و هیبریدی مناسب هستند. ترمزهای دیسکی هیدرولیکی گران قیمت ترین ترمزها هستند و بر قیمت دوچرخه های کوهستان می‌افزایند. البته هزینه تعمیر و نگهداری ترمزهای مکانیکی کمتر از نمونه‌های هیدرولیکی است. بنابراین قبل از انتخاب ترمز دوچرخه به نیاز و هدف خود در دوچرخه سواری توجه کنید.

سیستم دنده در قیمت دوچرخه کوهستان بسیار مهم است

نوع سیستم تعلیق نیز به شدت بر قیمت دوچرخه های کوهستان تأثیر می‌گذارد. دوچرخه های کوهستان بر اساس نوع سیستم تعلیق یا تعداد کمک فنرها به انواع مختلفی دسته بندی می‌شوند. وظیفه کمک فنرها انتقال نیروی رکاب زن به چرخ‌ها و جذب ضربات وارده به دوچرخه است. در نتیجه میزان کنترل و تسلط دوچرخه سوار بر دوچرخه در مسیرهای ناهموار افزایش خواهد یافت. دوچرخه هایی با فریم دو تکه و دو سیستم تعلیق در قسمت عقب و جلو بهترین نوع دوچرخه های کوهستان هستند. این دوچرخه‌ها به اصطلاح Full Suspension بوده و قیمت بالاتری در مقایسه با نمونه‌های هاردتیل دارند. همچنین این دوچرخه‌ها به دلیل وجود دو کمک فنر، وزن بالاتری دارند و کنترل آن‌ها برای دوچرخه سواران آماتور کمی مشکل است.

دوچرخه های کوهستان Hardtail تنها یک کمک فنر دارند و جذب ضربه‌های وارده از طریق بخش جلویی دوچرخه صورت می‌گیرد. این دوچرخه‌ها به نرمی دوچرخه های Full Suspension نیستند، اما قیمت مناسب تری دارند و برای افرادی که به صورت تفریحی در کوهستان دوچرخه سواری می‌کنند مناسب هستند. دوچرخه های Full Suspension برای عبور از مسیرهای سخت کوهستانی طراحی شده‌اند و برای طی مسیرهای شهری مناسب نیستند.

خرید دوچرخه کوهستان

خرید دوچرخه کوهستان

 

برترین برندهای تولید کننده

انواع دوچرخه کوهستان تولید شده توسط برندهای گوناگون با یک سطح تجهیزات قیمت‌های مختلفی دارند. این تفاوت قیمت به دلیل تفاوت این برندها در استفاده از تکنولوژی‌های انحصاری، نوع و برند قطعات مصرفی، نوع طراحی و سطح کیفیتی است که ارائه می‌دهند. ویژگی‌های محصولات هر تولید کننده در واقع امضای آن برند است و با آن‌ها شهرت می‌یابد. به طور مثال برند جاینت به تولید انواع دوچرخه کوهستان با بالاترین کیفیت شهرت دارد. محصولات برند ویوا به قیمت مناسب و کیفیت مناسب مشهور هستند. همچنین برندهای مشهور دیگری از جمله المپیا، Specialized  و اسکات Scott به صورت کاملاً تخصصی انواع دوچرخه کوهستان را تولید می‌کنند.

برای خرید دوچرخه کوهستان، سعی کنید از میان برندهای مشهور بهترین گزینه را متناسب با بودجه و نیاز خود انتخاب کنید. برند دوچرخه تضمین کننده کیفیت ساخت، استحکام، راندمان و کیفیت سواری آن است. بنابراین خرید دوچرخه از برندهای مشهور نوعی سرمایه گذاری است. محصولات تولید شده توسط برندهای متفرقه قیمت کمتری دارند، اما کیفیت آن‌ها را نمی‌توان تضمین کرد.

خرید دوچرخه کوهستان

در انتخاب و خرید دوچرخه کوهستان باید نیاز خود را به شدت مورد توجه قرار دهید. همان طور که اشاره شد دوچرخه های کوهستان تنوع بسیار زیادی دارند و توسط برندهای مختلفی در سراسر جهان تولید می‌شوند. به طور کلی یک دوچرخه کوهستان از برندهای معتبر با بالاترین سطح تجهیزات از جمله سیستم تعلیق فول ساسپنشن، سیستم ترمز هیدرولیکی، بالاترین تعداد دنده، فریم کربن و غیره قیمت بالایی دارد. اما بالا بودن سطح تجهیزات یک دوچرخه نشانی از با کیفیت و مناسب بودن آن برای شما نیست. دوچرخه‌ای برای شما مناسب است که نیازتان را برطرف کند.

خرید دوچرخه کوهستان از آریا چرخ

فروشگاه دوچرخه آریا چرخ مفتخر به داشتن نمایندگی مشهورترین برندهای تولید کننده دوچرخه کوهستان در سراسر جهان است. در این مجموعه می‌توانید محصولات بهترین برندها از جمله المپیا، جاینت، ویوا، Specialized  و اسکات Scott را مشاهده و بر اساس نیاز خود بهترین نمونه را خریداری کنید. این مجموعه همچنین با راه اندازی سامانه اینترنتی خود سعی در فروش غیر حضوری دوچرخه از بهترین برندها را در سراسر ایران دارد. این مجموعه انواع دوچرخه کوهستان اورجینال را با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت به مشتریان خود عرضه می‌کند.

اخبار مرتبط:
السودانی: پهپادهای ایرانی از عراق به اسرائیل پرتاب نشدند
السودانی: پهپادهای ایرانی از عراق به اسرائیل پرتاب نشدند

محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق گفت: «بر اساس گزارش‌های نظامی که دریافت کرده‌ایم، شواهدی وجود ندارد که موشک یا هواپیمای بدون سرنشینی از عراق پرتاب شده باشد».

از ضررهای عدم استفاده از ایستگاه پمپاژ فاضلاب در ساختمان‌ها چه می‌دانید؟ + قوانین نصب آن
از ضررهای عدم استفاده از ایستگاه پمپاژ فاضلاب در ساختمان‌ها چه می‌دانید؟ + قوانین نصب آن

احداث ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب به عنوان یک اقدام جامع و ضروری در جهت حفظ محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها مطرح است. این سازه‌ها باید با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و با رعایت استانداردهای بهداشتی و محیط زیستی بنا شوند تا اثرات مثبت خود را تا حداکثر برای جوامع مختلف نشان دهند.

دو سایت قوی فروش ایتم درون بازی موبایل
دو سایت قوی فروش ایتم درون بازی موبایل

همیشه سایت هایی بوده اند که در زمینه های مختلف بازی های موبایلی فعال بوده و اقدام به فروش ایتم های درون بازی کرده اند , جدا از بازی کردن بسیار مهم است که شما بتوانید اسکین ها ایتم ها و یا توکن های درون بازی ها را نیز خریداری کنید, برای خرید این نوع ایتم ها مانند جم کلش اف کلنز , خرید سی پی کالاف موبایل , یا وارزون موبایل که به تازگی امده است.

ارسال دیدگاه

3 پاسخ به “یافتن بهترین قیمت دوچرخه در بازار/مطالعه موردی دوچرخه کوهستان”

  1. محمدرضا گفت:

    سلام
    خیلی خوب بود. الان که با این قیمتها باید بسیار با حواس جمع و اطلاعات کافی خرید کرد وگرنه ضرر زیادی متوجه خریدار میشود.

  2. ارشا ارجمند گفت:

    واقعا مقاله مفیدی بود ممنون از زحمتی که میکشید برای نشر تخصصتون

  3. صمدیان گفت:

    مقاله ی خیلی جامعی بود با تشکر از سایت خوب آریا چرخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است