کد خبر : 226476
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - 15:33
دسته‌بندی : اخبار ویژه، اقتصادی
چاپ

نماینده مجلس: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت روش غلطی بود/ تصمیمات هیجانی اقتصاد کشور را فلج می‌کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ما با ناکارآمدی مدیریتی در برخی از حوزه‌های اجرایی کشور مواجه هستیم از سوی دیگر قوانین سخت و دست و پا گیر و بوروکراتیک در حوزه‌های سرمایه گذاری و حتی عدم اعتماد به سرمایه گذاران داخلی مشکلاتی را به وجود آورده است که نیاز است بازنگری در این قوانین داشت باشیم و توجه داشته باشیم که عدم توجه به رفع مشکلات تولید که موتور متحرکه اشتغال جوانان در کشور هستند و تصمیمات هیجانی در حوزه اقتصاد، اقتصاد کشور را فلج می‌کند.

نماینده مجلس:  حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت روش غلطی بود/ تصمیمات هیجانی اقتصاد کشور را فلج می‌کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ عادل نجف زاده در گفت‌و‌گو با شفقنا در خصوص بودجه حوزه عمرانی کشور، اظهار کرد: ما درکشور شاید هفت هزار پروژه ناقص عمرانی داریم که نیازمند ترزیق و تامین جدی اعتبار است؛ اما متاسفانه طی سالهای گذشته به جای تقویت بخش بودجه عمرانی کشور بیشتر به بودجه جاری و هزینه های دولت پرداختیم .

بدون تقویت زیرساخت های عمرانی تسهیل فضای کسب و کار را نخواهیم داشت

وی ادامه ادد: توصیه موکد به همکارانم و دولت دارم که با اصلاح رویکرد نسبت به ترمیم بودجه در بخش عمرانی اقدام کنند و دلیلش این است تا زمانی که زیرساخت های عمرانی کشور تقویت نشود، تسهیل فضای کسب و کار را در هیچ حوزه ای نخواهیم داشت و دولت باید از هزینه‌های جاری خودش کم کند.

وی با تاکید بر توسعه زیر ساخت و دسترسی به خدمات دولت الکترونیک، افزود: متاسفانه در طولا سالیان متمادی هر چه دنبال می‌کنیم انجام نشده است و نگرانی عمده ما تولید یک میلیون مسکن در سال است که نظام تامین مالی معینی در بودجه ۱۴۰۲ برای این موضوع دیده نمی شود و اگر دیده شده بسیار ضعیف است.

استراتژی غلط دولت در تثبیت نرخ ارز

آقای نجف زاده با بیان اینکه استراتژی دولت در حوزه تثبیت قیمت ارز، استراتژی غلطی است، گفت: دولت اقدام به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کرد که روش غلطی بود و نه تنها نتوانست فضای رانت را مهار کند بلکه تورم فزاینده ای را هم بر کشور ایجاد کرده است؛ از سوی دیگر فاصله ارز نیمایی و ارز آزاد، باز هم فضای رانتی را در حوزه های مختلف ایجاد می کند که اگر مدیریت نشود، اقداماتی که دولت انجام می دهد مانند چاپ پول و پایین آوردن ارزش پایه پولی، مطمئن باشید تورم فزاینده ای را برای سال بعد ایجاد خواهد کرد . بودجه ۱۴۰۲ ترمیم گر استراتژی های کلان کشور نیست به ویژه دهک های پایین جامعه در آن به صورت مطلوب دیده نشده است.

تصمیمات هیجانی اقتصاد کشور را فلج می‌کند

وی خاطرنشان کرد: ما با ناکارآمدی مدیریتی در برخی از حوزه‌های اجرایی کشور مواجه هستیم از سوی دیگر قوانین سخت و دست و پا گیر و بوروکراتیک در حوزه‌های سرمایه گذاری و حتی عدم اعتماد به سرمایه گذاران داخلی مشکلاتی را به وجود آورده است که نیاز است بازنگری در این قوانین داشت باشیم و توجه داشته باشیم که عدم توجه به رفع مشکلات تولید که موتور متحرکه اشتغال جوانان در کشور هستند و تصمیمات هیجانی در حوزه اقتصاد، اقتصاد کشور را فلج می‌کند.

اخبار مرتبط:
فرشاد مومنی: شرم نمی‌کنند و راحت می‌گویند که از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم / نمی‌شود از کل دینانت، تنها به زلف و ریش و آستین کار داشته باشیم
فرشاد مومنی: شرم نمی‌کنند و راحت می‌گویند که از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم / نمی‌شود از کل دینانت، تنها به زلف و ریش و آستین کار داشته باشیم

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در شبکه‌های مجازی نطق قدیمی آقای رییس جمهور فعلی را می‌بینیم که می‌خواهد به دولت قبلی طعنه بزند و خطاب به دولت قبل می‌گوید «شما کاری کردید که قیمت دلار به ۵ هزار رسیده است»، ولی الان وقتی قیمت دلار را می‌بیند، چه حالی می‌شود؟ گزارش بدهد که چه تحویل گرفته، چه عده داده و کارنامه اش چیست؟

یک اقتصاددان: مردم نان ندارند بخورند، اما باید مالیات بدهند / مجلس از مردم می‌کند به دولت می‌دهد / رئیسی می‌خواهد از آب کره بگیرد
یک اقتصاددان: مردم نان ندارند بخورند، اما باید مالیات بدهند / مجلس از مردم می‌کند به دولت می‌دهد / رئیسی می‌خواهد از آب کره بگیرد

سهراب دل‌انگیزان در خصوص مصوبه مجلس درباره دریافت مالیات از افراد غیرتجاری در معاملات طلا، ارز، مسکن و خودرو گفت: این مجلس باید از حق مردم دفاع کند، اما نماینده دولت است و از مردم می‌کند و به دولت می‌دهد. مردم نان ندارند بخورند، اما باید مالیات بدهند. اگر کسی یک خانه و پس انداز کوچک داشته باشد هم نگران شده است. این مجلس بر تورم و فعالیت‌های مشروع مردم مالیات بسته است.

نماینده مجلس: فروش موبایل نوکیای تقلبی حرام است
نماینده مجلس: فروش موبایل نوکیای تقلبی حرام است

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «فروش گوشی موبایل تقلبی خارج از انصاف و حرام شرعی است».

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است