کد خبر : 226436
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - 14:16
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

شعار “اهواز متفاوت” شهردار چه شد؟

عضو کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز گفت: انتظار بود برنامه مشخصی تدوین شود تا بر اساس آن مسئولان، مدیران زیر مجموعه و شهروندان بدانند بعد از گذشت یک یا دو سال قرار است چه اتفاقی در شهر بیفتد؛ نه تنها چنین نشد بلکه بودجه سال ۱۴۰۱ که با صرف ساعت‌ها بررسی تصویب شد نیز عملا کنار گذاشته شد و مدیران، باری به هر جهت صبح را به شام می‌رسانند.

شعار “اهواز متفاوت” شهردار چه شد؟

محمدجواد رضوی در نطق پیش از دستور خود در نود و ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۳ بهمن‌ماه) برگزار شد، با اشاره به گذشت بیش از یک سال از عمر شورای ششم و فعالیت شهردار اهواز اظهار کرد: امروز موکلین ما می‌پرسند وعده‌های قبل و بعد از انتخابات و مطرح شدن عبارت “اهواز متفاوت” که در صحبت‌های شهردار اهواز بر آن تاکید شده بود، به کجا رسیده است و تا کی باید برای تحقق درصدی از آن به انتظار بنشینند؟

وی افزود: زحماتی کشیده شده اما در حد انتظار و به گونه‌ای که رضایت شهروندان را فراهم کند، مشاهده نشده است.

فرصت سرمایه‌گذاری برای اهواز در آستانه از دست رفتن است

عضو شورای شهر اهواز گفت: در طول این مدت سعی بر این بود که صبر پیشه کنیم و در جلسات و گاهی در حضور مسئولان استان خوزستان به امید اینکه کاری انجام شود، تذکراتی داده شد. اکنون گمان می‌رود فرصت سرمایه‌گذاری برای مردمی که ولی‌نعمت ما هستند در آستانه غروب است بنابراین به ناچار نکاتی خدمت شهردار عرض می‌کنم. البته ایرادات صرفا بر عملکردها است و شخصیت افراد همیشه مورد احترام بوده و هست.

مدیران شهرداری باری به هر جهت کار می‌کنند

رضوی بیان کرد: انتظار بود برنامه مشخصی تدوین شود تا بر اساس آن مسئولان، مدیران زیر مجموعه و شهروندان بدانند بعد از گذشت یک یا دو سال قرار است چه اتفاقی در شهر بیفتد؛ نه تنها چنین نشد بلکه بودجه سال ۱۴۰۱ که با صرف ساعت‌ها بررسی تصویب شد نیز عملا کنار گذاشته شد و مدیران، باری به هر جهت صبح را به شام می‌رسانند.

وی افزود: حتی طرح‌ها و پروژه‌های تعریف شده ذیل حق آلایندگی اختصاص یافته به اهواز نیز جز در موارد معدودی، به فراموشی سپرده شد.

کار مفید در شهرداری اهواز به حداقل رسیده است

عضو کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز عنوان کرد: انتظار بود تغییر مدیران موجب کارآمدی، پویایی و تحرک شهرداری شود اما متاسفانه در برخی موارد نتیجه عکس حاصل شده است؛ نیروهای باتجربه و دانش‌آموخته به حاشیه رانده شده‌اند، مدیریت مناطق و سازمان‌ها متزلزل، انگیزه‌ها سست و کار مفید به حداقل ممکن رسیده است. مدیران غیربومی که بعضا پیشینه قابل قبولی برای شغل مورد تصدی نداشته‌اند در انجام کارها ناتوان و فاقد طرح و تجربه هستند.

وی افزود: انتظار داشتیم وضعیت کارهای روزمره‌ای مانند جمع‌آوری زباله، پر کردن چاله‌ها، خرید و فروش احشام در معابر اصلی و ساماندهی دست فروشان و وانت بارها مناسب‌تر شود اما شوربختانه روز به روز بدتر می‌شود.

رضوی گفت: موضوع ساماندهی نیروی انسانی که از ابتدای کار، درخواست موکد اعضای شورا بوده است سرنوشت نامعلوم و بیمارگونه دارد. سیستم جدید پرداخت حقوق نیز بعد از ماه‌ها کشمکش همچنان برای کارکنان نامفهوم است.

وی گفت: هزینه‌تراشی‌های ناثواب در شهرداری در حالی که سیستم برای پرداخت حقوق به دنبال اخذ وام است، فاقد منطق مدیریتی است.

عضو کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز افزود: از این دست مساله‌سازی‌ها که بر اثر فقدان تجربه مدیریتی هر از چندگاهی اتفاق می‌افتد و سازمان گسترده شهرداری را بی‌انگیزه و ناکارآمد می‌کند همچنان ادامه دارد اما گوش شنوایی نیست. امید می‌رود این تذکرات دوستانه موجب اصلاح رفتار مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی به مردم شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است