کد خبر : 226049
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - 20:52
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

جریمه خودروهای دودزا و دارای نقص فنی/ سهم ۶۰ تا ۷۰ درصدی خودروها در آلودگی هوای اصفهان

سرهنگ محمدی با بیان اینکه برای خودروهای دودزا و دارای نقص فنی مبلغ ۶۳۰ هزار ریال جریمه صادر خواهد شد گفت: شناسایی خودروهای آلاینده از ۲ طریق سامانه و حضور میدانی و محسوس پلیس صورت می گیرد.

جریمه خودروهای دودزا و دارای نقص فنی/ سهم ۶۰ تا ۷۰ درصدی خودروها در آلودگی هوای اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: در این راستا در ۲ ماهه اخیر با افزایش روزهای آلودگی هوای اصفهان ۱۳ هزار و ۱۲۲ دستگاه خودروی دودزای شخصی، ۲۰ هزار و ۸۷۲ دستگاه خودروی دودزای عمومی و ۶۹ هزار و ۸۳۵ دستگاه خودروی فاقد معاینه فنی در اصفهان مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه برای خودروهای دودزا و دارای نقص فنی مبلغ ۶۳۰ هزار ریال جریمه صادر خواهد شد گفت: شناسایی خودروهای آلاینده از ۲ طریق سامانه و حضور میدانی و محسوس پلیس صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: به این منظور پلاک خودروهای دودزا که بنا بر تشخیص کارشناسان پلیس تردد آنها باعث آلودگی هوا می‌شود فک شده و به رانندگان آنها پلاک تعمیری ارائه می شود که با این پلاک موظف هستند ظرف ۴۸ ساعت به تعمیرگاه مراجعه و نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تاکید کرد: خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی سازمان‌ها و دستگاه‌ها نیز بدون هرگونه اغماضی مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه پلیس راهور با رانندگانی که به حقوق مردم بی‌اعتنا هستند قاطعانه برابر قانون برخورد می‌کند و با هیچ شخص و ارگانی نیز تعارف ندارد گفت: کاهش آلودگی هوا نیازمند مشارکت عموم مردم و دستگاه‌هاست.

سرهنگ محمدی افزود: از شهروندان درخواست می‌شود که در این ایام که با آلودگی شدید هوا روبرو هستیم از ترددهای غیرضروری در سطح شهر بویژه در هسته مرکزی شهر خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه عیب و نقصی در سامانه احتراق خودرو نسبت به تعمیر فوری و رفع عیب آن اقدام کنند.

وی همچنین‌ با اشاره به اجرای طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در شهر اصفهان در ۲ روز اخیر از درب منزل گفت: از شهروندان تقاضا می شود که قوانین و محدودیتهای اعلام شده در روزهای آلودگی هوا را بدلیل اهمیت‌ سلامت خود و دیگر افراد جامعه رعایت کنند.

طبق تصمیم کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان، فعالیت تمامی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی برخی از شهرستان های این استان روزهای شنبه و یکشنبه (یکم و دوم بهمن) به صورت غیرحضوری و فعالیت اداره ها، دستگاه های اجرایی و بانک ها در این مناطق امروز (شنبه) به صورت دورکاری است.

اصفهان بالغ بر ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و بطور میانگین روزانه ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن، تردد می‌کند و سهم خودروها در آلودگی هوای اصفهان روی هم‌رفته نزدیک ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

آلودگی هوا یکی از چالش‌های اساسی کلانشهر اصفهان و شهرهای صنعتی اطراف آن است که کارشناسان تاکید دارند برای برون‌رفت از وضع موجود باید تدابیر اصولی اندیشید و برنامه‌های عملیاتی و راهکارهایی بر اساس تحقیقات علمی و دقیق در پیش گرفت.

اخبار مرتبط:
رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده‌های استان اصفهان
رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده‌های استان اصفهان

اصفهان- رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از رفع ۴۸ نقطه از نقاط پرتصادف جاده‌های استان تا سال ۱۴۰۲ خبر داد.

فرماندار اصفهان: اهتمام دهیاران به مسائل روز روستاها ضروری است
فرماندار اصفهان: اهتمام دهیاران به مسائل روز روستاها ضروری است

فرماندار اصفهان گفت: دهیاران دامنه دغدغه مندی خود را از مسائل عمرانی روستاها به نیازهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و سلامت گسترش دهند.

بارش های فروردین به بیش از ۶ هزار هکتار مزارع اصفهان خسارت وارد کرد
بارش های فروردین به بیش از ۶ هزار هکتار مزارع اصفهان خسارت وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وارد شدن خسارت به بیش از ۶ هزار هکتار از باغ ها و مزارع استان بدنبال بارش های فروردین سالجاری خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است