کد خبر : 226019
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - 18:45
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

هدایت الله خادمی: ما تنها کشوری هستیم که وزیر امور خارجه مان زبان انگلیسی یا زبان دیگری را به طور حرفه ای بلد نیست/ کل اعضای کابینه رئیسی باید کنار گذاشته شوند

نماینده ادوار مجلس گفت: کل اعضای این کابینه باید کنار گذاشته و مسئولیت ها به افراد شایسته تحویل شوند، شاید آنها بهتر کار کنند. هم اکنون وزرای ما در سطحی نیستند که همتایان خارجی شان روی آنها حساب کنند. مثلا اگر وزارت خارجه خوبی داشتیم حداقل تیمی را پای میز مذاکره می فرستاد که زبان مذاکره بلد باشد. ما تنها کشوری هستیم که وزیر امور خارجه مان زبان انگلیسی یا زبان دیگری را به طور حرفه ای بلد نیست.

هدایت الله خادمی: ما تنها کشوری هستیم که وزیر امور خارجه مان زبان انگلیسی یا زبان دیگری را به طور حرفه ای بلد نیست/ کل اعضای کابینه رئیسی باید کنار گذاشته شوند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ هدایت الله خادمی در گفتگو با نامه نیوز درباره عملکرد سه ساله مجلس یازدهم گفت: ما به عملکرد مجلس دهم انتقاد داشتیم، در آن مجلس نیمی از نمایندگان اصلاح طلب و نیمی اصولگرا بودند اما وقتی قیمت دلار بالا رفت و موج گرانی به وجود امد، نمایندگان محکم پای نظارت بر دولت ایستادند، بر اثر این ایستادگی رئیس بانک مرکزی تغییر کرد، وزیران کار و اقتصاد با استیضاح برکنار شدند و وزیر صمت در آستانه استیضاح استعفا کرد.

وی افزود: شخص آقای روحانی رئیس جمهور وقت در قالب سئوال به مجلس دهم فراخوانده شد و ۴ کارت زرد گرفت. گرچه آن مجلس به لحاظ سیاسی یکدست نبود ولی وقتی پای یک واقعیت ملی در میان بود با هم یکی می شدند و محکم بر عملکرد رئیس جمهور و وزرا نظارت می کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه مجلس یازدهم ادعای انقلابی گری دارد، اظهار کرد: این مجلس برخلاف ادعایش نه نظارتی بر وزرا دارد و نه توانایی نظارت دارد. سه سال نیز از عمر آن به پایان رسید، هم اکنون نمایندگان یا در حال آماده سازی افکارعمومی در حوزه انتخابیه خود برای انتخابات دوره آینده هستند یا آنکه مطمئن‌اند رأی نمی آورند بنابراین وکیل الدوله شدند تا بتوانند بعد از دوره نمایندگی یک شغلی در دولت داشته باشند.

وی ادامه داد: در این اوضاع واقعا بد اقتصادی که مجلس هیچ نظارتی بر دولت نمی کند، حداقل آقای رئیسی فکر خودش باشد دلیلی ندارد که از تیم ناکارآمد استفاده کند. آقایان زمان انتخابات شعارهای مختلفی برای بهبود اقتصاد دادند و الان مردم دارند آنها را مسخره می کنند. کلیپ های انتخاباتی آنها زمان انتخابات الان تبدیل به جوک برای مردم شده است.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی مختلف در کشور اعم از بی کاری، تورم، خط فقر و بی انگیزگی جوانان برای ازدواج یادآور شد: هر جا را نگاه کنیم با مشکل مواجه هستیم. از این بدتر آن است که تیم ناکارآمد دولت سیزدهم در حال هدر دادن منابع کشور است و آقای رئیس جمهور اقدامی برای کنار گذاشتن این کابینه نمی کند.

وی افزود: کل اعضای این کابینه باید کنار گذاشته و مسئولیت ها به افراد شایسته تحویل شوند، شاید آنها بهتر کار کنند. هم اکنون وزرای ما در سطحی نیستند که همتایان خارجی شان روی آنها حساب کنند. مثلا اگر وزارت خارجه خوبی داشتیم حداقل تیمی را پای میز مذاکره می فرستاد که زبان مذاکره بلد باشد. ما تنها کشوری هستیم که وزیر امور خارجه مان زبان انگلیسی یا زبان دیگری را به طور حرفه ای بلد نیست.

هدایت الله خادمی با اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت: هر اتفاقی در منطقه می افتد واکنش شایسته ای را از وزارت خارجه شاهد نیستیم مثلا ما این همه به عراق در بحث بازسازی کمک کردیم، آنها را از دست داعش نجات دادیم اما عراق از واژه جعلی برای خلیج فارس استفاده کرد، واکنش وزارت خارجه چه بود؟ وقتی کار دست افراد ضعیف باشد، این افراد حتی اگر بخواهند توانایی دفاع از منافع ملی را ندارد.

اخبار مرتبط:
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند

روزنامه حسین شریعتمداری به ماجرای برخورد پلیس با زنانی که بدحجاب هَستند واکنش نشان داد.

فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است
فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از دید ما هر کشوری در حوزه خلیج فارس بخواهد پایگاه‌هایش را در اختیار اسرائیل قرار دهد یقین داشته باشد که شریک این رژیم است و این تعریفی است که ما در استراتژی خود داریم.

نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند
نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسرائیل دارد بخشی از کشور‌های عربی را با خود همراه می‌کند دوم اینکه به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند که اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد بیش از همه عربستان باید رفتارش را تغییر دهد و عذرخواهی کند.

ارسال دیدگاه

یک پاسخ به “هدایت الله خادمی: ما تنها کشوری هستیم که وزیر امور خارجه مان زبان انگلیسی یا زبان دیگری را به طور حرفه ای بلد نیست/ کل اعضای کابینه رئیسی باید کنار گذاشته شوند”

  1. yeknafarhastam گفت:

    سلام. کلا ما حتی در زمان باستان هم مترجم های عالی داشتیم. چرا آخر بعد این همه سال عربی و انگلیسی رو نشد یاد بگیرند زبان آموزا؟ چون کسی کتاب ها رو می نویسه که کارش این نیست.
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است