کد خبر : 225948
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - 10:15
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

به واسطه آلودگی هوا و تعطیلی‌های اجباری یک میلیون دانش‌آموز دچار مشکل شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در مورد تعطیلی‌های اجباری گفت: مسؤولان مربوطه باید برای آب و هوای اصفهان سیاست ویژه‌ای را در نظر بگیرند، نباید به واسطه آلودگی هوا یک میلیون دانش‌آموز دچار مشکل شوند و راهی فضای مجازی شوند؛ امیدواریم مدارس به واسطه آلودگی هوا تعطیل نشود.

به واسطه آلودگی هوا و تعطیلی‌های اجباری یک میلیون دانش‌آموز دچار مشکل شدند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه رسیدن به کمال در آموزش و پرورش محقق می‌شود زیرا یک نهاد فراگیر است و هیچ فردی را نمی‌توان تصور کرد که با آن درگیر نباشد، اظهار داشت: نتیجه اتفاقات این مجموعه در جامعه محقق می‌شود، به همین دلیل اگر آموزش و پروش توانمندی داشته باشیم، سایر نهادها قوی خواهند بود.

وی با اشاره به شکل‌گیری شوراهای آموزش و پرورش افزود: در دی ماه سال ۱۳۷۲ قانون شوراهای آموزش و پرورش با هدف مشارکت مردم در تصمیم‌سازی‌های آموزش و پرورش تصویب شد و در این راستا شوراها برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های فکری، نظارت و تسهیل در امور مردمی‌سازی مدارس ایجاد شدند.

ابراهیمی با بیان اینکه توانمندسازی آموزش و پرورش از دیگر اهداف ایجاد شوراهای مدارس بوده است، ادامه داد: همه مسؤولان اثرگذار شهر در شورای آموزش و پرورش حضور دارند و تصمیمات مهم در این شوراها گرفته می‌شود و به همین دلیل در یک سال اخیر به‌دنبال داشتن مصوبات و اجرای آن‌ از سوی این شوراها هستیم.

وی با بیان این‌که سعی کرده‌ایم در راستای تحقق شعار مردمی‌سازی دولت حرکت کنیم، گفت: باید در تصمیم‌سازی از والدین دانش‌آموزان استفاده کنیم، همچنین باید از دانش‌آموز استفاده کنیم تا دشمن نتواند از آن‌ها استفاده نکند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دچار ناملایماتی بوده و از سمتی دشمن تلاش کرده تا جامعه اسلامی را با فرهنگ اسلامی و انقلابی فاصله بدهد و هویت دانش‌آموز را تهی کند اما بر خلاف این اقدامات تلاش می‌کنیم تا خلاف اهداف دشمن حرکت و هویت دینی را تقویت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر اینکه امروز اصلی‌ترین نقشه‌ راه آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است، گفت: رهبر انقلاب نظر ویژه‌ای نسبت به فرهنگ دارند و در این راستا در سال ۱۳۹۰ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شد و قرار بود اتفاقات براساس این سند باشد، به همین دلیل قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین را ایجاد کردیم و بسیاری موانع برداشته شد.

وی با اشاره به توجه دولت به سرمایه‌گذاری در دانشگاه فرهنگیان بیان داشت: دانشگاه فرهنگیان محل اصلی ورود معلم به آموزش و پرورش است در حالی‌که در دولت قبل رو به تعطیلی بود اما امسال ورودی دانشگاه فرهنگیان به نزدیک ۴۰ هزار نفر رسید.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت اصلاح گزینش فردی در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های ورود به این عرصه اصلاح گزینش فردی است زیرا قرار است بهترین سرمایه جامعه یعنی دانش‌آموز را به دست وی بسپاریم در همین راستا گزینش در آموزش و پرورش تغییرات بسیاری کرد یعنی نفراتی اضافه شدند، قوانین در حال اصلاح و همچنین قرار است گزینش فرآیندی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با یادآوری اینکه نظر ویژه‌ای به ورود روحانیون به مدارس به‌عنوان نهاد فرهنگی اثرگذار داریم، عنوان کرد: نزدیک به ۲ هزار روحانی در آموزش و پرورش حضور دارند و تلاش داریم در همه مدارس نماز جماعت برپا شود.

وی در پایان در مورد تعطیلی‌های اجباری گفت: مسؤولان مربوطه باید برای آب و هوای اصفهان سیاست ویژه‌ای را در نظر بگیرند، نباید به واسطه آلودگی هوا یک میلیون دانش‌آموز دچار مشکل شوند و راهی فضای مجازی شوند؛ امیدواریم مدارس به واسطه آلودگی هوا تعطیل نشود.

اخبار مرتبط:
چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟
چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان اصفهان گفت: مرطوب شدن بخشی از تالاب گاوخونی سبب شد تا فلامینگوها برخلاف سال‌های قبل به این تالاب بیایند.

یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف شد
یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف شد

مدیر پایگاه سیلک کاشان گفت: سنگ قبری از منطقه‌ای ثبت شده در ۳۰ کیلومتری غرب کاشان کشف شده که مربوط به دوران متاخر اسلامی و دورۀ صفویه است.

۸۳۷ مددجوی کمیته امداد استان اصفهان صاحب مسکن شدند
۸۳۷ مددجوی کمیته امداد استان اصفهان صاحب مسکن شدند

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان گفت: طبق سیاست‌های کمیته امداد کشور، برای ۳۳ هزار خانواده مددجویان امداد در کشور مسکن آماده و تکمیل شده که سهم استان اصفهان در این زمینه ۸۳۷ مسکن بوده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است