کد خبر : 225895
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۳۰ - 08:32
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

افزایش ۱۵ درصدی تماس با اورژانس اصفهان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تماس مردم با اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان به دلیل بروز علائمی از قبیل تنگی نفس در روزهای آلوده حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۵ درصدی تماس با اورژانس اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سیدمرتضی حیدری افزود: بررسی اولیه از اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان نشان می‌دهد که تماس با اورژانس به دلیل بروز علائمی از قبیل تنگی نفس و درد قفسه سینه (صدری) در روزهایی از دی ماه امسال که هوای شهر اصفهان در وضعیت ناسالم برای عموم قرار داشت، حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.

شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان از نهم تا شانزدهم دی ماه امسال در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار داشت.

به نوشته ایرنا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره عوارض کوتاه مدت و بلند مدت ناشی از بالا بودن شاخص آلودگی هوا بر سلامت افراد، اظهار داشت: عوارض کوتاه مدت به‌ویژه برای بیماران قلبی و ریوی شامل افزایش خطر حمله های قلبی و تنگی نفس و به دنبال آن نیاز به بستری شدن در بیمارستان است.

حیدری اضافه کرد: ورود سموم معلق در هوای استنشاقی به دلیل تنوع آلاینده‌های موجود در هوا و ورود برخی از سموم با قُطر بسیار کم به داخل جریان خون، می‌تواند عوارض متعدد و تهدید کننده حیات از جمله ابتلا به انواع سرطان‌ها ایجاد کند.

وی تاکید کرد: سموم موجود در هوا برای گروه‌های خاص از جمله افراد مسن و اطفال و همچنین مادران باردار می تواند بسیار خطرناکتر باشد.

این پزشک متخصص تصریح کرد: سموم موجود در هوا به‌ویژه در سه ماه نخست بارداری می‌تواند بر سلامت جنین در حال رشد تاثیرگذار باشد.

حیدری ادامه داد: توصیه کلی این است که این قبیل افراد در روزهای آلوده به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند و خود را در معرض هوای آلوده قرار ندهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برخی از سموم موجود در هوای آلوده در افراد مبتلا به آلرژی نیز می‌تواند سبب تشدید حمله‌های آلرژی شود.

اصفهان کمترین تعداد روزهای هوای پاک و همچنین میزان بارش سالانه را در مقایسه با سایر کلان‌شهرها دارد و شرایط جغرافیایی و اقلیمی آن شرایط را برای این خطه سخت‌تر کرده است.

کلان‌شهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کنند و صنایع کوچک و بزرگ بسیاری آن را احاطه کرده اند.

شاخص کیفی هوای این کلان‌شهر اصفهان در روزهای اخیر یعنی از ۲۴ تا ۲۷ دی نیز در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار داشت.

اخبار مرتبط:
سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه فعال بارشی به استان از اواسط هفته پیش‌رو خبرداد.

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای اصفهانی در پایان سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که گروه‌هایی مانند «هتل و رستوران» با تغییر بیشتری مواجه شده و نرخ تورم سالانه معادل ۴۶.۳ درصد بوده است.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مانند قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است