کد خبر : 225273
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ - 17:09
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

شاخص هوای اصفهان ۱۶۵ است/ شاخص هوای مبارکه بنفش شد

شاخص کیفی هوای اصفهان امروز بیست و ششم دی‌ماه براساس داده‌های ۱۶ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۱۶۵ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد.‌

شاخص هوای اصفهان ۱۶۵ است/ شاخص هوای مبارکه بنفش شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان اظهار داشت: میانگین شاخص هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز دوشنبه بیست و ششم دی‌ماه براساس داده‌های دریافتی ۱۱ ایستگاه شهرداری در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد.

به نوشته مهر؛ جمشید لقایی با اشاره تداوم آلودگی شدید هوا، افزود: امروز شاخص هوا در تمامی ایستگاه‌ها در وضعیت هشدار قرار گرفته و شاخص هوا در ایستگاه دانشگاه صنعتی با ۱۹۱، محله ولدان( ورزشگاه میثاق) با ۱۸۱، رهنان با ۱۷۷، میدان فیض با ۱۶۷، میدان باهنر با ۱۶۵، میدان انقلاب با ۱۶۴، بلوار کاوه و سپاهان شهر با ۱۶۳، فرشادی با ۱۶۲، میرزا طاهر با عدد ۱۶۱ و کردآباد با ۱۶۰ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

وی تاکید کرد: به همه شهروندان اصفهانی به ویژه افراد آسیب پذیر از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری‌های ریوی و قلبی، زنان باردار و کودکان توصیه می‌شود از فعالیت سنگین در فضای باز و تردد غیر ضرور در شهر بپرهیزند.‌

براساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست(منطقه اصفهان)، شاخص هوا در خیابان احمدآباد با ۱۶۲، استانداری با ۱۷۷ و بزرگراه خرازی با ۱۶۳ و رودکی با ۱۵۶ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم‌شهروندان و در ایستگاه پروین با ۱۳۷ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس ثبت شد. همچنان ایستگاه‌های جی، باغ غدیر و خواجو قطع است.

شاخص هوای مبارکه بنفش شد

امروز ایستگاه‌های پایش هوا سجزی با ۱۵۴ در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان، شاهین شهر با ۷۸ در وضعیت قابل قبول و در مبارکه با شاخص ساعتی ۲۰۴ AQI در وضعیت بنفش و بسیار ناسالم بوده و مابقی ایستگاه‌ها در شهرهای مجاور اصفهان از جمله خمینی‌شهر، زرین‌شهر و منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان نیز قطع است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز اعلام کرده که به سبب سکون و سردی هوا در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان طی امروز و تا پایان هفته افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

اخبار مرتبط:
ورودی‌های اصفهان ساماندهی می‌شود / محورها ۶ خطه می‌شود
ورودی‌های اصفهان ساماندهی می‌شود / محورها ۶ خطه می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ورودی‌های اصفهان از همه جهات به دلیل میزان ترافیک و تردد در این محورها ساماندهی می‌شود.

اجرای طرح مدیریت حوضه‌های آبخیز در اصفهان/ ۱۹۷ حوضه شناسایی شد
اجرای طرح مدیریت حوضه‌های آبخیز در اصفهان/ ۱۹۷ حوضه شناسایی شد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: مطالعات آبخیزداری در ۱۹۷ حوضه آبخیز استان انجام و تاکنون در ۱۵۴ حوضه پروژه اجرا شده است.

پلیس ادعای قتل‌های زنجیره‌ای کودکان در اصفهان را تکذیب کرد
پلیس ادعای قتل‌های زنجیره‌ای کودکان در اصفهان را تکذیب کرد

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان درباره قتل۲کودک دختر درچندماه اخیر گفت:یکی ازقتل‌ها اسفندسال گذشته و دیگری فروردین‌ امسال رخ داده،اگرچه در فاصله زمانی کمی بوده اما ربطی به یکدیگر ندارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است