کد خبر : 225182
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ - 12:51
دسته‌بندی : اخبار ویژه، اقتصادی
چاپ

سعیدی، نماینده چابهار: فروش فیلترشکن به نوعی کسب‌وکار تبدیل شده است

معین الدین سعیدی گفت:  استفاده از فیلترشکن به یک موضوع جدی اقتصادی و به نوعی کسب‌وکار در جامعه تبدیل شده است در حالیکه محدودیت‌ پلتفرم‌های فضای مجازی، معیشت افراد زیادی را که از این طریق امرارمعاش میکردند دچار مخاطره کرده است لذا باتوجه به برقراری شرایط آرام در کشور بهتر است که مردم به اینترنت و برخی پلتفرم‌های فیلترشده دسترسی داشته باشند.

سعیدی، نماینده چابهار: فروش فیلترشکن به نوعی کسب‌وکار تبدیل شده است

 به گزارش سایت خبری مدارا؛ یکی از پلتفرم‌های محبوب مردم و مسئولین، توییتر است که بیش از ۱۰ سال است که فیلتر شده ولی مسئولین علاقه زیادی برای حضور و استفاده از این برنامه به عنوان تریبون دارند از سوی دیگر با گذشت ۴ ماه از فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ هنوز تصمیمی برای رفع فیلترینگ وجود ندارد ولی باز شاهد حضور برخی از مسئولین در این پلتفرم‌ها هستیم.

معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به دیده‌بان ایران گفت: اولین کسانی که باید شامل پیگیری قضایی جرم‌انگاری خریدوفروش فیلترشکن شوند، مسئولان دولتی‌اند که به دنبال تیک آبی و خاکستری  در برخی اپلیکیشن‌ها هستند.

بستن پلتفرم‌های فضای مجازی راه‌کار نیست

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود اشاره کردند که برای جلوگیری از وسوسه جوانان باتوم راه‌حل نیست بلکه راهکار، تبیین است‌. پیرو فرمایشات ایشان، در حوزه فضای مجازی نیز، بستن پلتفرم‌ها راهکار نیست بلکه مدیریت و ساماندهی موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و روشی که طی این چند ماه اجرا شده است مردم را بیشتر به سمت استفاده از فیلترشکن‌ها سوق داده‌ است.

رییس جمهور به وعده خود عمل و برخی پلتفرم‌ها را رفع فیلتر کند

سعیدی به مخاطرات استفاده از فیلترشکن‌ها پرداخت و افزود: گردش مالی بسیار بالای خریدوفروش فیلترشکن‌ها، تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی را به بار خواهد آورد. در شرایط فعلی که جو جامعه آرام شده لازم است که رییس جمهور به وعده خود عمل کند و استفاده عموم از پلتفرم‌های فضای مجازی آزاد شود.

وی گفت: این دوگانگی همیشه آزاردهنده و غیرقابل پذیرش بوده که خود مسئولان از پلتفرم‌هایی که فیلتر هستند استفاده میکنند و در هر فرصتی توییت میرنند و فعالیت گسترده‌ای در فضای مجازی دارند ولی برای مردم عادی این فضا را محدود میکنند.

 استفاده از فیلترشکن به نوعی کسب‌وکار در جامعه تبدیل شده است

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استفاده از فیلترشکن به یک موضوع جدی اقتصادی و به نوعی کسب‌وکار در جامعه تبدیل شده است در حالیکه محدودیت‌ پلتفرم‌های فضای مجازی، معیشت افراد زیادی را که از این طریق امرارمعاش میکردند دچار مخاطره کرده است لذا باتوجه به برقراری شرایط آرام در کشور بهتر است که مردم به اینترنت و برخی پلتفرم‌های فیلترشده دسترسی داشته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در تمامی کشورهای دنیا محدودیت‌هایی برای رده‌های سنی مختلف وجود دارد در کشور ما نیز می‌بایست این شرایط رعایت شود ولی اینکه مسئولان ما دقیقا همان پلتفرمی را که خودشان استفاده میکنند را فیلتر و از مردم دریغ میکنند جای تعجب دارد.

اخبار مرتبط:
فرشاد مومنی: شرم نمی‌کنند و راحت می‌گویند که از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم / نمی‌شود از کل دینانت، تنها به زلف و ریش و آستین کار داشته باشیم
فرشاد مومنی: شرم نمی‌کنند و راحت می‌گویند که از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم / نمی‌شود از کل دینانت، تنها به زلف و ریش و آستین کار داشته باشیم

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در شبکه‌های مجازی نطق قدیمی آقای رییس جمهور فعلی را می‌بینیم که می‌خواهد به دولت قبلی طعنه بزند و خطاب به دولت قبل می‌گوید «شما کاری کردید که قیمت دلار به ۵ هزار رسیده است»، ولی الان وقتی قیمت دلار را می‌بیند، چه حالی می‌شود؟ گزارش بدهد که چه تحویل گرفته، چه عده داده و کارنامه اش چیست؟

یک اقتصاددان: مردم نان ندارند بخورند، اما باید مالیات بدهند / مجلس از مردم می‌کند به دولت می‌دهد / رئیسی می‌خواهد از آب کره بگیرد
یک اقتصاددان: مردم نان ندارند بخورند، اما باید مالیات بدهند / مجلس از مردم می‌کند به دولت می‌دهد / رئیسی می‌خواهد از آب کره بگیرد

سهراب دل‌انگیزان در خصوص مصوبه مجلس درباره دریافت مالیات از افراد غیرتجاری در معاملات طلا، ارز، مسکن و خودرو گفت: این مجلس باید از حق مردم دفاع کند، اما نماینده دولت است و از مردم می‌کند و به دولت می‌دهد. مردم نان ندارند بخورند، اما باید مالیات بدهند. اگر کسی یک خانه و پس انداز کوچک داشته باشد هم نگران شده است. این مجلس بر تورم و فعالیت‌های مشروع مردم مالیات بسته است.

نماینده مجلس: فروش موبایل نوکیای تقلبی حرام است
نماینده مجلس: فروش موبایل نوکیای تقلبی حرام است

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «فروش گوشی موبایل تقلبی خارج از انصاف و حرام شرعی است».

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است