کد خبر : 224946
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۵ - 10:23
دسته‌بندی : سیاسی، اخبار ویژه
چاپ

محمود واعظی: در دولت روحانی مقدمات تصویب FATF فراهم شد

رئیس دفتر دولت روحانی گفت: در دولت روحانی مقدمات تصویب FATF فراهم شد اما متأسفانه دو لایحه‌ای که مجلس تصویب کرد در مجمع تشخیص مصلحت نظام ماند چنانچه این لوایح تصویب می‌شدند فشارها در حال حاضر کمتر بود.

محمود واعظی: در دولت روحانی مقدمات تصویب FATF فراهم شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمود واعظی، رئیس دفتر حسن رو‌حانی در دولت دوازدهم، ضمن اشاره به لزوم تصویب FATF گفت: همواره سیاست ما بر این بوده که باید موانع بر سر راه روابط خارجی و روابط اقتصاد خارجی برطرف شوند.

به نوشته منیبان، بخش هایی از گفت و گوی واعظی را در ادامه می خوانید:

یکی از این موانع تحریم است و دیگری FATF. در دولت روحانی مقدمات تصویب FATF فراهم شد اما متأسفانه دو لایحه‌ای که مجلس تصویب کرد در مجمع تشخیص مصلحت نظام ماند چنانچه این لوایح تصویب می‌شدند فشارها در حال حاضر کمتر بود.

البته همه فشارهای اقتصادی مربوط به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه نیست در هر صورت تحریم‌ها هم در این حوزه بسیار تأثیرگذار هستند اما باید برای رفع تحریم‌ها و FATF راه‌حلی پیدا کرد.

اینکه در دولت روحانی هم تحریم‌ها بودند اما به عقیده کارشناسان در آن زمان در مقطعی شاهد رشد اقتصادی بودیم؛ این موارد به سیاست‌ها بستگی دارد سیاست‌های آن زمان با سیاست‌های فعلی تفاوت دارند.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود

آیتی گفت: رویکرد مجلس آینده تقریبا شبیه به همین مجلس کنونی خواهد بود و به نظرم بر سر ریاست مجلس تندروها با قالیباف به جای رقابت معامله می‌کنند.

ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد

رئیس دولت سیزدهم مدعی شد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم
حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم

نماینده استان همدان گفت: آقای زنگنه باید در برابر تهمتی که به مجلس زدند پاسخگو باشند چرا که اظهارات ایشان بی انصافی بود و حتی جداول را هم ندیده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است