کد خبر : 224867
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۴ - 20:43
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: با انشاالله و ماشاالله نمی توان کشور را اداره کرد/ حکمرانی ما «نرمال» نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ضعف دولتمردان و دستگاه‌های نظارتی باعث بروز فساد شده است، گفت: مبارزه با فساد فقط در کوچه و بازار معنا ندارد بلکه از ان مهمتر، مبارزه با فساد باید از خواص و امثال اقازاده ها شروع شود نه اینکه وقتی مبارزه ازفساد می شود ابتدا به سراغ بازار و چهار راه استانبول برویم.

نماینده مجلس: با انشاالله و ماشاالله نمی توان کشور را اداره کرد/ حکمرانی ما «نرمال» نیست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمود احمدی بیغش درباره وضعیت مبارزه با فساد در کشور، اظهار کرد: ما باید به سمت حکمرانی نرمال و غیر فاسد برویم که متاسفانه الان با لابی های گسترده و فسادهای موجود در لایه‌های مختلف حاکمیت، ما با یک حکمرانی ناکارآمدی مواجه هستیم. وقتی می توانیم ادعا کنیم که حکمرانی نرمال داریم که با فساد مبارزه کنیم و ورودی های فساد را ببندیم. در چند روز گذشته معاون یکی از وزرا به دلیل اینکه شخص فساد ستیزی بود توسط عده ای به قصد مرگ، ضرب و شتم می‌شود و همین افراد در لایه های مجلس مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با اشاره به دلایل گسترش فساد، اظهار داشت: چند عامل در این رابطه دخیل است یکی اینکه دستگاه های نظارتی ما خودشان به نوعی در مفاسد حل می شوند و آنطور که شایسته است به وظیفه خودشان عمل نمی کنند. یا همین دستگاه های نظارتی در خواب غفلت هستند؛ بنابراین ضعف دولتمردان و دستگاه‌های نظارتی ما سبب بروز این حجم فساد شده است.

آقای احمدی بیغش ادامه داد: از دلایل دیگر گسترش فساد این است که عدم مبارزه با ویژه خواران و کسانی که در دولت های مختلف ذی نفوذ و صاحب قدرت هستند، باعث بروز و گسترش فساد می شود. در نهایت باعث می شود کسانی که به دنبال مبارزه با فساد هستند، تصمیم به حذف آنها گرفته شود.

وی تصریح کرد: باید مدیریت اقتصاد مملکت را به دست کسانی بدهیم که در حد و اندازه یک کشور ۸۵ میلیون نفری باشند کشوری که در دنیا دوستانش به شدت کاهش پیدا کرده است؛ چراکه امریکایی ها و اروپایی ها بخش اعظمی از دنیا را علیه ایران بسیج کردند؛ بنابراین به کسانی نیاز داریم که بر اساس تعهد و شایستگی، امور اقتصاد مملکت را مدیریت کنند.

آقای احمدی بیغش ادامه داد: اگر گذری به مجموعه‌ها و وزارت خانه‌های اقتصادی بیندازید می‌بینید که واقعا امور کشور دست انها نیست؟ رئیس دولت باید کسی باشد که خودش تصمیم بگیرد نه اینکه از جاهای دیگر تصمیماتی به آنها القا شود و دفترش ذی نفوذ باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد فقط در کوچه و بازار معنا ندارد بلکه از آن مهمتر این مبارزه با فساد باید از خواص و امثال اقازاده ها شروع شود نه اینکه وقتی مبارزه ازفساد می شود ابتدا به سراغ بازار و چهار راه استانبول برویم؛ این مکان ها هم مهم است اما انتظار مردم ما، مبارزه با کسانی است که قدرت و ثروت دستشان است. ما نمی خواهیم ناامیدی را القا کنیم و باید امید را در دل مردم تقویت کرد اما با انشاالله و ماشاالله نمی توان کشور را اداره کرد و باید با فساد مبارزه کرد تا به خواسته ها و مطالبات مردم دست پیدا کنیم.

اخبار مرتبط:
ابراهیم رئیسی و همسرش، در پاکستان دکتری افتخاری گرفتند
ابراهیم رئیسی و همسرش، در پاکستان دکتری افتخاری گرفتند

جمیله علم‌الهدی که همسرش را در سفر به پاکستان همراهی می‌کند، با حضور در این دانشگاه از ترجمه انگلیسی خود به‌نام «هنر زنانه زیستن» رونمایی کرد.

شیخ حسین انصاریان: نماز‌های جماعت در کشور ورشکسته است؛ دارد به آخر کار می‌رسد / خیلی شهرهای بزرگ در مسجد بسته است
شیخ حسین انصاریان: نماز‌های جماعت در کشور ورشکسته است؛ دارد به آخر کار می‌رسد / خیلی شهرهای بزرگ در مسجد بسته است

شیخ حسین انصاریان‌ در مراسم سالگرد آیت‌الله العظمی بروجردی هشدار داد: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است و دارد به آخر کار می‌رسد.

سردار کوثری، نماینده مجلس: مردم ایران به آیت‌الله خامنه‌ای اعتماد و اعتقاد دارند
سردار کوثری، نماینده مجلس: مردم ایران به آیت‌الله خامنه‌ای اعتماد و اعتقاد دارند

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس گفت: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است که نقشه راه را می‌شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته به اعتقاد دارند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است