کد خبر : 224852
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۴ - 19:37
دسته‌بندی : سیاسی، اخبار ویژه
چاپ

جلال جلالی زاده: محمدجواد لاریجانی سوراخ دعا را گم کرده است

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی نوشت: مساجد از آن خداوندند، غیر خدا را در آنها نخوانید، آیا در مسجد مکی، غیر خدا پرستش مي شود؟ آیا غیر خدا در آن خوانده می شود؟ آیا از غیر خدا استعانت و طلب یاری می شود؟ آیا از مظاهر شرک مانند عکس افراد در آنجا چیزی دیده می شود؟ آیا دراین مسجد سخنی برخلاف مصالح مردم زده می شود؟ آیا مرگ بر فلان و دشمن و ناسزا واهانت وتوهین به اشخاص و افراد اعم ازسلف و خلف بر زبان آورده می شود؟

جلال جلالی زاده: محمدجواد لاریجانی سوراخ دعا را گم کرده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ جلال جلالی زاده، نماینده‌ی اهل سنت مردم سنندج در مجلس ششم و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ایران اسلامی در کانال تلگرامی خود نوشت:

سخن نسنجیده جواد لاریجانی درارتباط با حوزه دارالعلوم ومسجد مکی که با اعتراض شدید هموطنان ایرانی اعم از شیعه و سنی مواجه شد، نکات زیادی را برملا کرد، که از قدیم گفته اند: عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد. وکانکه جو کشت، محال است که گندم روید و یا کاین ره که تو می روی به ترکستان است، و یا عادت دیرینه را از سر زدودن مشکل است، و یا عاریت باقی نماند عاقبت، و تا ندانی که سخن عین صواب است مگوی.

من فکر نکنم که لاریجانی با توجه به پیشینه ای که دارد این سخن را بدون پیش در آمد و طرح پیشین گفته باشد اما سوراخ دعا را گم کرده است، زیرا هرچند در رشته‌ی خود استاد باشد، اما قطعا در علوم اسلامی و قرآنی بی سواد است. چون تطبیق موضوعات گذشته بدون وجه مشترک و علت جامعه بر موضوعات مشابه موجب خنده‌ی مردمان می شود، همان‌گونه که عالمیان بر اظهار نظر نابخردانه‌ی ایشان خندیدند.

هرچند ایشان با این سخنش در این موقعیت حساس پیام خوبی داد: ازطلا گشتن پشیمان گشته ایم، مرحمت فرموده مارا مس کنید. اما باید گفت: مکن چون طفل نوپا بر لب بام خطربازی. حالا که نمی گذارید مسجد بسازیم حداقل مساجد فعلی را خراب نکنید. چون مدت هاست که متوجه شده ایم، از درختان سپیدار کافور نخیزد، اما می دانیم که هشیار کردن مست با نصیحت  مشکل است، زیرا در این خاکدان فرسوده گمان اینکه کسی را آسوده ببینی درست نیست.

اولا لازم است که با دقت حوادث پیش آمده در ایجاد مسجد ضرار  و بانیان آن را بررسی نمود تا در قیاس دچار مغالطه و تمسخر مردم نشد.

دوم بعید نیست که خیلی از مساجد بعدها به سبب انجام اعمال خلاف توحید و پرستش خداوند، رنگ مسجد ضرار را به خود بگیرند. که توضیح داده خواهد شد، اگر مسجد موجب ضرر به مردم، ترویج کفر و نفاق و تفرقه در بین مسلمانان، جنگ با خدا و پیامبر (ص)، تظاهر به نیکوکاری، دروغگویی، بی تقوایی و ترویج ستمکاری شود، قطعا از فلسفه و هدف اصلی خود خارج می شود.

خداوند در سوره جن می فرماید: مساجد از آن خداوندند، غیر خدا را در آنها نخوانید، آیا در مسجد مکی، غیر خدا پرستش می شود؟ آیا غیر خدا در آن خوانده می شود؟ آیا از غیر خدا استعانت و طلب یاری می شود؟ آیا از مظاهر شرک مانند عکس افراد در آنجا چیزی دیده می شود؟ آیا دراین مسجد سخنی برخلاف مصالح مردم زده می شود؟ آیا مرگ بر فلان و دشمن و ناسزا واهانت وتوهین به اشخاص و افراد اعم ازسلف و خلف بر زبان آورده می شود؟

آیا در مسجد مکی کفری گفته می شود؟ آیا حقی پوشانده می شود؟ آیا حقی ضایع می شود؟ آیا به مردم وعده های دروغ داده می شود؟ آیا تظاهر به دینداری می شود؟ آیا گفتار و کردار نمازگزاران مکی متناقض است؟ آیا با ملحدان و دشمنان اسلام ومسلمانان هم پیمان شده اند؟ آیا در این مسجد دین گریزی ترویج می شود ویا بر عکس خیلی از مساجد جاذبه دینی روز به روز بیشتر می شود؟ آیا در این مسجد از ستمکاران حمایت می شود؟ ویا برعکس ازروز تأسیس مبنی بر تقوا و دفاع از حق و مطالبات مردم و اجرای عدالت بوده‌ است؟ آیا در این مسجد جز ندای وحدت مسلمین ودوری از اختلاف، ندای دیگری به گوش می رسد؟

اما آنچه که جالب و مورد توجه است، أبو عامر فاسق که به قصد جنگ با خدا و رسول مسجد ضرار را ساخت، در جاهلیت مسیحی شد و علم اهل کتاب را آموخت، به سبب رونق و رواج اسلام و تقویت پایگاه عدالت خواهی مسلمانان و افزایش عزت مسلمین، حقد و حسد و کینه توزی، سینه اش را فراگرفت، به مشرکین پناه برد، آنان‌ را تحریک کرد و در جنگ احد همراه آنان به جنگ پیامبر(ص) آمد وچاه هایی در میدان جنگ حفر کرد که پیامبر در یکی از آنها افتاد، ابوعامر می خواست که اهل مدینه را بر ضد پیامبر بیاشوباند، اما مردمان فهمیده و مخلص وصادق مدینه، پاسخ کوبنده و دندان شکنی به او دادند و با افشاگری روابطش با دشمنان ملت و غصب زمین های محرومان ومستضعفان، اورا رسوا کردند. پیامبر اورا نفرین کرد که مطرود و در منطقه دوردستی بمیرد، ایشان به نزد امپراتور روم رفت و به منافقان پیام داد که پایگاهی برای فعالیت های او بسازند، آنان مسجد ضرار را ساختند، اما قبل از اینکه به آرزویش برسد، با دستور پیامبر نابود شد. آری کسانی که […] بخواهند مساجدی مانند مسجد مکی را که مشابه مسجد قباست ویران کنند، به سرنوشت ابوعامر دچار می شوند. اما باید گفت: عاقل آن است که اندیشه کند پایان را.

اخبار مرتبط:
گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم
گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

مقام اسرائیلی با بیان اینکه تل آویو سعی دارد با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد، گفت اسرائیل تصمیم خواهد گرفت که در چه زمانی، در چه مکانی و به چه شیوه‌ای به حمله اخیر ایران پاسخ دهد.

اردن به اسرائیل و ایران اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نخواهد داد
اردن به اسرائیل و ایران اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نخواهد داد

تحلیلگر اردنی و مشاور ارشد در موسسه «تحقیقات خلع سلاح» سازمان ملل در خصوص اخباری از رهگیری پهپادهای ایرانی توسط این کشور توضیحاتی داد.

ایهود اولمرت: نتانیاهو برای انتقام از ایران تحت فشار است
ایهود اولمرت: نتانیاهو برای انتقام از ایران تحت فشار است

نخست وزیر سابق اسرائیل اذعان کرد که نتانیاهو از سوی گروه‌های دست راستی در کابینه تحت فشار است که خواستار یک «انتقام‌جویی بسیار سخت و دردناک» هستند، اما تأکید کرد: «اکنون حمله به ایران اشتباه است.»

ارسال دیدگاه

یک پاسخ به “جلال جلالی زاده: محمدجواد لاریجانی سوراخ دعا را گم کرده است”

  1. محمدرضا کیانفر گفت:

    .
    محمد جواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: باید دید دشمنان چگونه و چرا این صحبت‌ها را در ذهن علما وارد کردند که می‌گویند نتوانستید مردم را اداره کنید بی‌عرضه بودید وضع اقتصادی مردم خراب است.

    آقای لاریجانی،
    ذهن علما انبار کالا نیست که بتوان وارد یا خارج کرد اینها را مردم خودشان می‌گویند که به گوش علما رسیده و آنها مثل شیر بدون ترس بیان می‌کنند تا شاید جمهوری اسلامی که ۴۴ سال با خیانت و جنایت و فساد ظلم می‌کند به خود آید.
    بشنوید این بانگ مادرهای جان آزرده است، کندرین شب‌های وحشت سوگواری می‌کنند.
    بنگرید این کشتزاران را که مزدوران‌تان، روز و شب با خون مردم آبیاری می‌کنند.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است