کد خبر : 224781
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۴ - 14:45
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

قدیر‌ی ابیانه: مولوی عبدالحمید این روز‌ها آشکارا بنای مقابله با نظام اسلامی را دارد/ مولوی عبدالحمید بین نظام اسلامی و آل‌سعود، آل سعود را انتخاب کرده است

محمدحسن قدیری ابیانه گفته مولوی عبدالحمید یا باید با نظام اسلامی باشد یا با آل‌سعود که البته عبدالحمید دومین گزینه را انتخاب کرده است.

قدیر‌ی ابیانه: مولوی عبدالحمید این روز‌ها آشکارا بنای مقابله با نظام اسلامی را دارد/ مولوی عبدالحمید بین نظام اسلامی و آل‌سعود، آل سعود را انتخاب کرده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدحسن قدیری ابیانه درباره مواضع مولوی عبدالحمید گفته «مولو‌ی عبدالحمید آشکارا با نظام زاویه گرفته و با نوع موضع‌گیری‌هایی که دارد، احترام خودش را از بین برده است. ایشان به جایی رسیده‌اند که پشت تریبون جمعه از بهائیت دفاع می‌کند و بدون که اینکه اشاره مستقیمی داشته باشد، آشکارا تجزیه‌طلب‌ها را تایید می‌کند.»

او ادامه داد: «مولو‌ی عبدالحمید ارتجاعی‌ترین مواضع را نسبت به زنان دارد و با این وجود با هدف ضدیت با نظام اسلامی با شعار «زن، زندگی، آزادی» همسو می‌شود که باید گفت، این حد از تناقض تعجب‌برانگیز است. ایشان به این سئوال پاسخ بدهد که کجا‌ها زنان را جدی گرفته است و اصلاً زنی الان در مسجد مکی مسئولیتی دارد و فعالیت می‌کند؟ اساساً باید گفت، شعار زن، زندگی، آزاد‌ی اصلاً به عبدالحمید نمی‌آید.»

قدیری ابیانه گفت: «نمی‌شود علیه نظام اسلامی موضع داشته باشد و به دامن عربستان و سعودی‌ها پناه ببرد و موضع حق به جانب بگیرد. یعنی یا باید با نظام اسلامی بود یا با آل‌سعود که متاسفانه عبدالحمید دومین گزینه را انتخاب کرده است. کسی شنیده یا به یاد دارد، ایشان درباره اعدام‌های صورت گرفته در عربستان حرفی بزند یا نکته‌ای را گوش زد کند؟ حتی وقتی ۸۱ نفر را در یک روز گردن زدند یا زنان را گردن زدند و به خاطر یک نقد، ده‌ها سال زندان کنند، ایشان حرفی زد؟ آقای عبدالحمید چرا وقتی خبر قتل ناجوانمردانه خاشقچی که دنیا را تکان داد، در همه جا پیچید چیزی نگفت و اعتراضی نکرد؟ چون ایشان بنا به دلیل‌هایی ترجیح را در همراهی با آل سعود می‌داند و به همین دلیل، بی قانونی و اعمال جنایات دولت عربستان او ناراحتش نمی‌کند.»

این چهره اصولگرا درباره اینکه مولوی عبدالحمید مورد توجه اهل سنت است، گفت: «مولو‌ی عبدالحمید لیدر همهِ اهل سنت نیست. یعنی آن‌هایی که آگاه هستند، نه تنها ایشان را مرجع خود نمی‌دانند، بلکه رفتار‌های اعتراضی نسبت به رفتارش دارند. بخشی از مردم اهل سنت به خوبی می‌دانند که مواضع‌اش کاملاً ضد انقلابی است. اما از آنجایی که نمی‌توانیم از همه توقع آگاهی داشته باشیم، توصیه چیزی جز این نمی‌تواند باشد که نمازگزاران مسجد مکی باید حواس‌شان را به کل جمع کنند تا دچار خطای بزرگی نشوند. چرا که عبدالحمید این روز‌ها آشکارا بنای مقابله با نظام اسلامی را دارد و اگر مردم آنجا دقت نداشته باشند، امکان دارد، فریب بخورند. ایشان باید مواضع‌اش را با کتاب خدا هماهنگ کند تا از این طریق به جای همسویی با عربستان، به نظام اسلامی برگردد.»

قدیری ابیانه در پایان گفت: «کافی است آقای مولوی عبدالحمید فقط یک موضع درباره حکومت مرتجع عربستان بگیرد تا از اتهام همراهی با آل سعود تبرئه شود. ایشان در شرایطی بنا را بر تقابل جدی با نظام اسلامی گذاشته است. البته اهل سنت برای همه با ارزش و محترم هستند، ولی نقد ما به او به خاطر مواضع ضدانقلابی اوست و نه سنی بودن او. نقد روحانیون چه شیعه یا سنی به معنی نقد مذهب اهل تسنن یا تشیع نیست کما اینکه روحانیون شیعه ضدانقلاب هم داریم که برخی در زندان و برخی در حصر هستند.»

اخبار مرتبط:
گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم
گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

مقام اسرائیلی با بیان اینکه تل آویو سعی دارد با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد، گفت اسرائیل تصمیم خواهد گرفت که در چه زمانی، در چه مکانی و به چه شیوه‌ای به حمله اخیر ایران پاسخ دهد.

اردن به اسرائیل و ایران اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نخواهد داد
اردن به اسرائیل و ایران اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نخواهد داد

تحلیلگر اردنی و مشاور ارشد در موسسه «تحقیقات خلع سلاح» سازمان ملل در خصوص اخباری از رهگیری پهپادهای ایرانی توسط این کشور توضیحاتی داد.

ایهود اولمرت: نتانیاهو برای انتقام از ایران تحت فشار است
ایهود اولمرت: نتانیاهو برای انتقام از ایران تحت فشار است

نخست وزیر سابق اسرائیل اذعان کرد که نتانیاهو از سوی گروه‌های دست راستی در کابینه تحت فشار است که خواستار یک «انتقام‌جویی بسیار سخت و دردناک» هستند، اما تأکید کرد: «اکنون حمله به ایران اشتباه است.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است