کد خبر : 224752
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۴ - 13:51
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم است

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز بیست و چهارم دی ماه با میانگین ۱۴۸ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ میانگین شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز شنبه بیست و چهارم دی‌ماه وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

براساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلانشهر در ایستگاه پایش خیابان‌های احمدآباد با ۱۲۸ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و خیابان استانداری با ۱۶۸ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

امروز شاخص هوای شهرهای مجاور کلانشهر اصفهان از جمله سجزی ۱۰۱ و مبارکه با شاخص ۱۴۹ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس و در شاهین شهر با شاخص ۶۹ AQI در وضعیت قابل قبول ثبت شد. کماکان ایستگاه سنجش آلودگی رودکی، بزرگراه خرازی، پروین و شهرهای خمینی شهر، زرین‌شهر، نجف آباد و همچنین منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

بنا به اعلام هواشناسی اصفهان اعلام امروز در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان به سبب پایدار بودن جو، شاخص کیفی هوا افزایش می‌یابد. از بعد از امروز موج بارشی جدید از سمت غرب و جنوب استان وارد اصفهان می‌شود.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

اخبار مرتبط:
آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی
آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی خبر داد.

شاخص هوای ۶ شهر اصفهان بر مدار زرد
شاخص هوای ۶ شهر اصفهان بر مدار زرد

شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان و کاشان، مبارکه، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و سجزی در بیست و هفتمین روز از اردیبهشت ماه وضعیت زرد و قابل قبول را نشان می‌دهد.

مصدومیت ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان
مصدومیت ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان مصدوم شدند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است