کد خبر : 224677
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۴ - 09:54
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

انتقاد شدید روزنامه نزدیک به سپاه از «محسن برهانی»/ جوان: برهانی مظلوم نمایی می کند/ او قوه قضائیه را سه ماه زیر سؤال برد

روزنامه نزدیک به سپاه نوشت: برهانی گفته که می‌خواهد از خبرگزاری فارس به دلیل این اتهامات شکایت کند. اما نکته این است که او هفته‌های مدید احکام قضایی متعددی را تخطئه کرد و کسی از او شکایت نکرد، اما حالا با یک نقد برآشفته شده و حرف از شکایت قضایی می‌زند و جالب‌تر اینکه قوه قضائیه را سه ماه زیر سؤال برد و حالا می‌خواهد شکایت یک رسانه را به همان قوه قضائیه ببرد!

انتقاد شدید روزنامه نزدیک به سپاه از «محسن برهانی»/ جوان: برهانی مظلوم نمایی می کند/ او قوه قضائیه را سه ماه زیر سؤال برد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه جوان نوشت: محسن برهانی، فعال مجازی و استاد حقوق دانشگاه و دانش آموخته حوزه علمیه قم، طی ماه‌های اخیر به شکلی مداوم و البته در پوشش علم حقوق به تخطئه احکام صادره برای اغتشاشگران می‌پرداخت. او بارها از سوی اساتید حقوق مورد نقد قرار گرفت و ضعف علمی و استدلالی مطالبش به او یادآوری شد.

از جمله آنکه پس از اجرای حکم محسن شکاری با عنوان محارب، محسن برهانی به مخالفت با این حکم پرداخت. او بدون اشاره به استفاده از سلاح سرد توسط محسن شکاری و حمله به مأموران، گفته بود که مشت و سنگ سلاح نیستند، پس حکم شکاری محارب نبود. برهانی چند روز بعد به طور ضمنی استفاده محسن شکاری از سلاح را تأیید کرد، اما مدعی شد، چون این استفاده علیه مأموران بود و نه مردم عادی، پس محاربه نیست! سخنان او بارها و بارها توسط حقوقدانان با استدلال رد شد.

او حتی در توئیتی، بدون ارائه سند و مدرکی حقوقی، سوگند! یاد کرد که اکثر قضات با حکم محاربه محسن شکاری مخالف هستند و مسئولان قضایی این پرونده را به مناظره دعوت کرد. پس از این درخواست، مناظره‌ای علمی میان جلیل محبی –حقوقدان- و محسن برهانی برگزار شد که در آن به بررسی ابعاد پرونده و حکم محسن شکاری پرداختند. در نهایت، محسن برهانی در توئیتی با مظلوم نمایی مدعی شد که «پرونده‌سازان» و «دروغ‌پردازان» برای اخراج او از دانشگاه تهران تلاش می‌کنند. برهانی دلیل تلاش برای اخراج خود را مخالفتش با احکام دادگاه می‌دانست و از آن با عنوان تذکر شرعی و حقوقی نام برد! رسانه‌های اصلاح‌طلب و رسانه‌های غربی هم به حمایت از او پرداختند.

حالا با سندی که فارس منتشر کرده، مشخص شده که «هیئت اجرایی جذب هیئت علمی دانشگاه تهران» در تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۱، یعنی حدود دو ماه پیش از اجرای حکم شکاری، صلاحیت محسن برهانی برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه تهران را تأیید نکرده و با ادامه حضور او در این جایگاه مخالفت شده بود. بر اساس این نامه، از آنجایی که صلاحیت برهانی در دست بررسی بود، حضور او در هیئت علمی دانشگاه تهران به صورت آزمایشی بوده و مدت‌ها پیش لغو شده بود.

در همین زمینه یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران و از اساتید برهانی که شناخت مناسبی از او دارد، دلایل رد صلاحیت و مخالفت با حضور او در هیئت علمی را عجز علمی و دلایل مختلف دیگر از جمله حمایت‌های برهانی از ازدواج سفید و تجویز و ترویج ارتباطات غیر اخلاقی میان دانشجویان می‌داند.

حالا برهانی گفته که می‌خواهد از خبرگزاری فارس به دلیل این اتهامات شکایت کند. اما نکته این است که او هفته‌های مدید احکام قضایی متعددی را تخطئه کرد و کسی از او شکایت نکرد، اما حالا با یک نقد برآشفته شده و حرف از شکایت قضایی می‌زند و جالب‌تر اینکه قوه قضائیه را سه ماه زیر سؤال برد و حالا می‌خواهد شکایت یک رسانه را به همان قوه قضائیه ببرد!

اخبار مرتبط:
تبلیغات انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
تبلیغات انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس جدول زمان‌بندی، تبلیغات از ساعت صفر بامداد روز ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و به‌مدت هفت‌روز تا ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

نماینده مجلس: با بی‌حجاب‌ها در ملاء عام برخورد می‌کنند / اما اگر فلان روحانی شاخص، تخلف می‌کند با او برخورد مومنانه می‌شود
نماینده مجلس: با بی‌حجاب‌ها در ملاء عام برخورد می‌کنند / اما اگر فلان روحانی شاخص، تخلف می‌کند با او برخورد مومنانه می‌شود

رشیدی کوچی، نماینده مجلس در توئیتی نوشت: ‏از نظر عده‌ای بی‌حجاب‌ها دین را به سخره گرفته، قانون‌کشی می‌کنند پس باید با آن‌ها قاطعانه و در ملاء عام برخورد شود. اما اگر فلان روحانی شاخص که سال‌ها مردم را به دینداری دعوت کرده، تخلف مالی سنگین کند و با دین مردم بازی کند باید برخورد مومنانه باشد! اذا فسد العالِم، فسد العالَم.

اردن پشت اسرائیل درنیامد بلکه فضایش را برای دو طرف درگیری بست
اردن پشت اسرائیل درنیامد بلکه فضایش را برای دو طرف درگیری بست

نصرت الله تاجیک، دیپلمات بازنشسته، و سفیر پیشن ایران در اردن درباره گزارش ها پیرامون حمایت اردن از اسرائیل به «انتخاب» گفت: اردن پشت اسرائیل درنیامده؛ بلکه اعلام کرده سیاست بیطرفی را اتخاذ کرده و فضایش را برای دو طرف بسته است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است