کد خبر : 224659
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۴ - 08:47
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

اعطای زمین یا مسکن به خانوارهای اصفهانی دارای ۳ فرزند

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان جزئیات طرح واگذاری زمین یا مسکن به اصفهانی‌ها در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تشریح کرد.

اعطای زمین یا مسکن به خانوارهای اصفهانی دارای ۳ فرزند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد کیانی درخصوص شرایط اعطای زمین یا واحد مسکونی به خانوارهای دارای فرزند سوم یا بیشتر اظهار داشت: مطابق با ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به منظور تحقق بند چ ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان ۲۰۰ متر مربع منطبق با ضوابط و شرایط مشخص شده به این افراد واگذار کند.

وی افزود: براین اساس مردم استان اصفهان که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ باشد می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

به نوشته مهر؛ معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خانوارهایی که فرزند سوم یا بیشتر آن‌ها بعد از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت متولد شده باشد اما دارای فرم «ج» قرمز بوده و یا مالکیت دارند نیز می‌توانند صرفاً برای بار دوم از امکانات دولتی در این خصوص استفاده کنند، اما فقط یکبار امکان استفاده از مزایای مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وجود دارد.

به گفته کیانی افرادی که مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌شوند در صورتی که در شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت سکونت داشته باشند می‌توانند ۲۰۰ متر زمین دریافت کنند و کسانی که در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند می‌توانند در شهرهای مجاور و یا شهرهایی که امکان تأمین زمین وجود دارد (به شرطی که کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت داشته باشد) واحد مسکونی یا ۲۰۰ متر زمین دریافت و در آنجا اقدام به ساخت واحد مسکونی کنند.

وی ادامه داد: زمین به قیمت تمام شده (قیمت تمام شده با قیمت‌های آماده سازی زمین در نظر گرفته می‌شود) به متقاضیان واگذار می‌شود و حداکثر ظرف ۸ سال پس از انقضای دوره تنفس دو ساله، پرداخت بهای قانونی در تعهد متقاضیان است.

کیانی تصریح کرد: متقاضیان باید حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از تحویل زمین نسبت به اخذ پروانه ساختمانی و شروع عملیات اقدام نمایند و حداکثر ظرف مدت ۲ سال پس از آن برای اتمام ۱۰۰ درصد عملیات اجرایی و ارائه پایان‌کار اقدام کنند.

اخبار مرتبط:
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای اصفهانی در پایان سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که گروه‌هایی مانند «هتل و رستوران» با تغییر بیشتری مواجه شده و نرخ تورم سالانه معادل ۴۶.۳ درصد بوده است.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مانند قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.

رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند
رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند

دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان به رقابت می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است